  • 31. Data: 2016-07-30 10:30:53
    Temat: Re: Ściana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 10:26:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > De drewniane domy to masa kłopotów jak widać.

    a dzie tam -trafil sie desperat i robi zły PR :) Równie dobrze mozna jakas pierdole
    znależć dla murowanego i ją drążyć jak parametr krytyczny.

    > Zalet specjalnych nie widzę a kłopoty możliwe na każdym kroku.

    zaletą miało byc ze podobno taniej niz murowaniec. Czy to prawda to trudno powiedziec
    :)

    b.

  • 32. Data: 2016-07-30 11:12:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-30 o 10:27, Budyń pisze:

    > ona jest otwarta dyfuzyjnie, ale na wiatr, przy typowej różnicy cisnien powinna byc
    szczelna.

    Mialem taki trudny w obrobce element, znaczy komin do ktorego trzeba
    bylo wiatroizolacje kleic klejem. Cala polac ulozona welna i zostal
    tylko ten kawalek dlugosci komina. No i stamtad ewidentnie wialo w
    wietrzna, jesienna pogode. To nie jest jakis dramat przy sporej polaci
    dachu. Chodzi o to, ze wiatroizolacja nie zwalnia z szczelnego ulozenia
    welny. Do tego dojda np. puste profile GK i po mroznej zimie na poddaszu
    elegancko widzimy caly przebieg konstrukcji stalowej odznaczajacej sie
    na plycie w wyniku roznicy temperatur. Wiec robienie szczeliny w
    ociepleniu uwazam za glupi pomysl.

    > U mnie w podobnej do twojej sytuacji jak wyczuwałem jakies przedmuchy to zawsze
    okazało sie ze szczelina przy krokwii była.
    > Wiec jesli ją da to do budynku mu nie nadmucha - tylko wywieje ciepło ze szczeliny.
    Co na jedno wyjdzie :)

    No glownie o to chodzi przeciez. Trzy lata temu w moich rejonach wialo
    bardzo ostro przy temperaturach ponizej -15C i to chyba z miesiac. W
    domu od razu robi sie chlodniej, a wentylacja tylko jeczy. Idealna
    pogoda do regulacji okien, bo obnaza natychmiast kazde nieprzyleganie do
    uszczelki. Nie wierze, ze istnieje nieprzerwana szczelina od gory do
    dolu w ktorej takie warunki nie powoduja wywiewania ogrzanego powietrza.
    No ale autora to najwyrazniej i tak nie interesuje.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2016-07-30 11:27:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 11:12:12 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > No ale autora to najwyrazniej i tak nie interesuje.

    bedzie potem gadał ze kanadyjczyki zimne są i mi krecią robote robił :P

    b.

  • 34. Data: 2016-07-30 13:20:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 11:27, Budyń pisze:

    > bedzie potem gadał ze kanadyjczyki zimne są i mi krecią robote robił :P

    To nie ja wymyśliłem szczelinę. To nie ja wykazałem, że jej brak może
    być wadą konstrukcyjną. To nie ja ustaliłem precyzyjny rozmiar tej
    szczeliny.

    Ja tylko przytaczam słowa ekspertów. Niestety nie mam linków, chciałem
    odnaleźć, ale zawieruszyły mi się. Nitka kiedyś podawał linka do tych
    amerykańskich badań.

    Budyń w ogóle nie dał niczego między styropianem a płytą wiórową. Inni
    budują domy murowane, w których jedną z częstych usterek jest "wiatr z
    gniazdek elektrycznych".

    --
    MN

  • 35. Data: 2016-07-30 13:31:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 13:20:19 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    >Inni
    > budują domy murowane, w których jedną z częstych usterek jest "wiatr z
    > gniazdek elektrycznych".
    Przez mikrosklopijne szpary właśnie.
    Taki urok poroszajsu.

  • 36. Data: 2016-07-30 13:47:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > Budyń w ogóle nie dał niczego między styropianem a płytą wiórową. Inni
    > budują domy murowane, w których jedną z częstych usterek jest "wiatr z

    Ale:
    -uszczelniałem taśma aluminiową wszelkie łączenia płyt OSB przed klejeniem
    styropianu, własnie po to zeby gdzies przedmuchu nie dostac
    -przyłożyłem sie do montażu styropianu dookoła okien i parapetów

    to da sie zrobic byle wiedziec ze taki problem nieszczelnych okien występuje.

    b.

  • 37. Data: 2016-07-31 03:06:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-30 o 13:20, Marcin N pisze:

    > To nie ja wymyśliłem szczelinę. To nie ja wykazałem, że jej brak może
    > być wadą konstrukcyjną. To nie ja ustaliłem precyzyjny rozmiar tej
    > szczeliny.

    No bo zapobiega gniciu dzieki ruchowi powietrza w szczelinie. A ze to z
    perspektywy skutecznej izolacji termicznej jest watpliwe to jest odrebny
    temat.

    > Ja tylko przytaczam słowa ekspertów. Niestety nie mam linków, chciałem
    > odnaleźć, ale zawieruszyły mi się. Nitka kiedyś podawał linka do tych
    > amerykańskich badań.

    Amerykanscy naukowcy... :-)

    > Budyń w ogóle nie dał niczego między styropianem a płytą wiórową. Inni
    > budują domy murowane, w których jedną z częstych usterek jest "wiatr z
    > gniazdek elektrycznych".

    Przez niedorobki w ociepleniu. Klejenie styropianu na placki,
    bezposrednio na ceramiczny material poryzowany. Czesto murowany w
    propagowany sposob na niepelna spoine pozioma np. klej w formie piany,
    czy zaprawy cem.-wap przy zewnetrznej i wewnetrznej krawedzi sciany.
    Niedorobki w laczeniu izolacji termicznej na styku ocieplenia dachu i
    sciany, oraz nieszczelne klejenie styropianu na dole sciany i inne jak
    prowadzenie instalacji elektrycznej w peszlach otwartych na styku
    ocieplenia. Za te efekty odpowiedzialne sa szczeliny w ktore wnika
    wiatr, lub wystarczy zwykla roznica temperatur. To jak latwo sie
    domyslic nie sa duze szczeliny a jednak daja upierdliwy efekt swoim
    wlascicielom. Do tego Tobie sie wydaje, ze budowa to laboratorium i
    bedziesz w stanie zaufac fachowcom by zachowywali dokladnosc w
    tolerancji milimetrowej i akurat na Twojej budowie nie popelnia bledow
    jak u innych, ktorzy zadnych szczelin nie planowali a dostali w
    pakiecie. No chyba, ze bedziesz sterem i zeglarzem, ale wtedy to
    optymistycznie z dziesiec lat na budowie osobiscie spedzisz.
    To wszystko bylo tu dyskutowane przaz lata, tylko Ciebie to w ogole nie
    interesuje bo masz wyczytana wizje do ktorej nawet nie masz linkow. No
    to sobie rob te swoja sciane i nie pytaj. Zdaje sie odpowiedzi w ogole
    nie sa Ci potrzebne, poza stosowana ironia. BTW jaka jest wielkosc
    amerykanskiej szczeliny?

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2016-07-31 10:44:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 09:29:04 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Tak, co do szczeliny decyzję podjąłem. Jednak ten wątek powstał z innego

    a tak w ogóle - gdzie przewidujesz wloty powietrza w szczeline? Bo u mnie jest tak:
    sciana fundamentowa przechodzi w płytę osb konstrukcji sciany. Na fundament dałem
    10cm styropianu. Na osb 20cm. Nie ma miejsca gdzie mozna by dac listwe startową.
    Chyba ze szczelina bedzie juz pod styro na fundamencie - ale przeciez on jest
    zasypany, to tylko pozwoli na spłyniecie wody ze scian w dół ale niczego nie bedzie
    wentylowac bo brak wlotu powietrza.

    wez no jakis przekrój narysuj i zapodaj

    b.

  • 39. Data: 2016-07-31 12:08:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 10:44, Budyń pisze:

> [...]
    zasypany, to tylko pozwoli na spłyniecie wody ze scian w dół ale niczego nie bedzie

    W poprzednim moim linku było zdjęcie takiej realizacji.

    --
    MN

  • 40. Data: 2016-07-31 13:26:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 12:08:55 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    wentylowac bo brak wlotu powietrza.

    > W poprzednim moim linku było zdjęcie takiej realizacji.

    to?
    http://i.imgur.com/6uatYAX.jpg

    te otwory na listwie startowej są styropianem przytkane, od dołu tez szczelnie, co
    mi tu nie halo

    b.