  • 1. Data: 2010-05-13 20:33:54
    Temat: Ścianki działowe
    Od: forum <f...@g...pl>

    na poddaszu:
    wykonać (jak w planie) 10cm: płyty GKF 12,5mm + ruszt metalowy + wełna 7,5cm
    czy - za radą majstra - murować (na parterze plan mówi o kratówce 12cm)

    jakie "plusy"/"minusy"?

  • 2. Data: 2010-05-13 20:38:33
    Temat: Re: Ścianki działowe
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    > jakie "plusy"/"minusy"?

    Ajaki masz strop i ile pod spodem ścian nośnych ?
    Ja mam belki 7m i strop teriwa wiec stawiam na poddaszu lekka konstrukcję.

  • 3. Data: 2010-05-13 20:48:43
    Od: forum <f...@g...pl>

    W dniu 2010-05-13 22:38, montemax pisze:
    > Ajaki masz strop i ile pod spodem ścian nośnych ?
    > Ja mam belki 7m i strop teriwa wiec stawiam na poddaszu lekka konstrukcję.

    zamieniam teriwę na strop "lany"

  • 4. Data: 2010-05-13 21:06:07
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    > zamieniam teriwę na strop "lany"
    No to mozesz murować spokojnie.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-05-13 21:18:33
    Od: forum <f...@g...pl>

    W dniu 2010-05-13 23:06, montemax pisze:
    > No to mozesz murować spokojnie.

    to wiem... :)
    ale bardziej bym wolał odpowiedź
    która pomoże wybrać stosowną technikę:
    jakie "plusy"/"minusy"? jak to później ma się w praktyce?
    jak wygląda dźwiękoszczelność, itp.

  • 6. Data: 2010-05-14 07:12:53
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ale bardziej bym wolał odpowiedź
    > która pomoże wybrać stosowną technikę:
    > jakie "plusy"/"minusy"? jak to później ma się w praktyce?
    > jak wygląda dźwiękoszczelność, itp.

    murowane scianki dzialowe to lepsza akumulacyjnosc
    scianki z welny: palisz w piecu -> cieplo, nie palisz -> zimno

    --
    pozdr Z.

  • 7. Data: 2010-05-14 07:19:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "forum" <f...@g...pl> wrote:

    > to wiem... :)
    > ale bardziej bym wolał odpowiedź
    > która pomoże wybrać stosowną technikę:
    > jakie "plusy"/"minusy"? jak to później ma się w praktyce?
    > jak wygląda dźwiękoszczelność, itp.

    Gips karton:
    + bardzo wysoka dźwiękoszczelność
    + niski koszt jeśli robi się samemu
    + gładkie od razu po montażu
    + szybko się je wykonuje
    + łatwo układa się instalacje wewnątrz
    + można łatwo je kształtować - łuki, załamania itp.
    - mniej trwałe niż murowane
    - mogą pękać jeśli nie utrzyma się reżimu technologicznego
    - należy je wykonywać gdy w domu jest już sucho, inaczej po szpachlowaniu i
    wyschnięciu popękają
    - trzymają wilgoć
    - instalacje należy wykonywać "na raty"
    - przy ewentualnej wymianie glazury w łazience, jedna wartstwa płyt jest do
    wyrzucenia

    --
    Bartek