  • 1. Data: 2011-09-01 19:05:35
    Temat: Ściany wewnętrzne - izloacja akustyczna
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    Panowie i Panie , mam pytanie :
    Muszę w ciągu kilku dni zdecydować jaki materiał zamówić na ściany działowe
    na poddaszu.
    Będą tam sypialnie . Zależy mi aby pomieszczenia były w miarę dobrze
    wyizolowane akustycznie. Mam do wyboru solbet optimal 600 gr. 24 cm -
    tłumienie 46 db
    oraz silikat 24cm tłumienie 52 db. Czy ta róznica będzie odczuwalna. ?
    Beton kom. wyjdzie mnie 1200 zł taniej. W sumie w projekcie miałem ścianki
    szkieletowe - lekkie więc może 24 cm BK starczy aby dobrze oddizolować
    pomieszczenia ?

    pozdr.
    mihal

  • 2. Data: 2011-09-01 19:56:07
    Temat: Re: Ściany wewnętrzne - izloacja akustyczna
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik mihal napisał:
    > Czy ta róznica będzie odczuwalna.

    Nie będzie..., ale skoro miałeś w projekcie lekkie ścianki, to dowiedz
    się, czy na stropie możesz stawiać ciężkie ściany z silikatów.
    Ja zrobiłem z cegieł ceramicznych - modularna majster na to mówił - 9 cm
    grubości i wyciszenie jest bardzo dobre... do celów mieszkalnych
    oczywiście :-). Ile dB nie mierzyłem, ale nie ma to dla mnie znaczenia.
    Ważne, żeby dzieci nie słyszały jak tatuś z mamusią wieczorkiem... :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-09-02 20:51:26
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > oczywiście :-). Ile dB nie mierzyłem, ale nie ma to dla mnie znaczenia.
    > Ważne, żeby dzieci nie słyszały jak tatuś z mamusią wieczorkiem... :-))).

    Echh , w moim przypadku , nasza sypialnia jest po przeciwnej stronie
    budynku.
    Oddzielona lazienką , korytarzem i klatka schodową - wiec nawet pejcze
    wchodzą w gre ;)
    A tak na serio to juz zamowilem gazobeton na calosc. 24 cm powinno
    wystarczyć.

    pozdr.
    mihal

  • 4. Data: 2011-09-02 21:22:11
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-09-02 22:51, mihal pisze:

    > A tak na serio to juz zamowilem gazobeton na calosc. 24 cm powinno
    > wystarczyć.

    Jasny gwint! 24cm na ściany działowe...
    Inna sprawa to co Ci po parametrach tłumienia jak i tak większość
    dźwięku przedostanie się sufitem. Chyba tam nie dasz tego 24cm pustaka?

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-09-03 05:26:33
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Skimir napisał:

    > Jasny gwint! 24cm na ściany działowe...

    No właśnie... przemyśl to jeszcze raz.
    Szkoda miejsca - naprawdę !!!.

    Ja u siebie miałem ściany nośne z maxa na parterze. Chłopaki go murowali
    po zewnętrznych murach na sztorc - na 29 cm, a na ścianach wewnętrznych
    poprosiłem ich, żeby postawili mi wzdłuż - na 19 cm. Działówki na
    parterze mam z 12 stki, a na poddaszu z 9 tki... Z tymi 24 to chyba
    przesadziłeś jednak. Zrób z 12 stki i będzie git.

    Szkoda miejsca na takie grube mury mające tylko funkcje ścian działowych.

    pozdr
    Robert G.

  • 6. Data: 2011-09-03 08:45:52
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednak. Zrób z 12 stki i będzie git.
    >
    > Szkoda miejsca na takie grube mury mające tylko funkcje ścian działowych.

    http://i53.tinypic.com/118dezs.jpg
    Nie no oczywiście , moze zle to ująłem .Na parterze , tam gdzie mozna jest
    12 cm. Na poddaszu ścianki pomarańczowe były już w projekcie na 24 cm. I te
    rozważałem własnie z silki. Szczegolnie chciałbym wyciszyc hałasy z klatki
    schodowej. Natomiast scianki oznaczone czerwonym kolorem były z załozenia
    jako szkielet lekki. I tu rozważałem porządne oddizolowanie silikatami. No
    ale już zamówiłem BK 24 cm. Strop bedzie z płyt kanałowych.

    Pozdr.
    mihal