  • 1. Data: 2012-03-26 17:49:37
    Temat: Ściemniacz dotykowy - używał ktoś?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Trochę mnie wkurza obecny ściemniacz obrotowy - działa toto topornie, trzeba
    mocno wciskać, z doświadczenia wiem że takie zabawki potrafią w końcu
    działać coraz oporniej aż do całkowitej śmierci...
    Pomyślałem o zakupie jakiegoś ściemniacza dotykowego, np. takiego:

    http://allegro.pl/vl-c301d-61-sciemniacz-dotykowy-po
    j-livolo-szklo-i2212181641.html

    Z tego co odpisał sprzedawca, krótkie naciśnięcie to on/off, a jak się
    przytrzyma to reguluje jasność. Trochę nie do końca mnie to przekonuje -
    choćby porównując do aparatów fotograficznych, gdzie zoom regulowany
    przyciskami +/- nie umywa się do obiektywu gdzie jednym ruchem nadgarstka
    przejedziesz cały zakres i trafisz dokładnie w pożądaną ogniskową :)

    Ma ktoś taki włącznik? Nadaje się to do czegoś czy też jest na tyle
    niewygodne że człowiek marzy o tym by jednak wrócić do starego dobrego
    pokrętła?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2012-03-26 18:06:20
    Temat: Re: Ściemniacz dotykowy - używał ktoś?
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    > Ma ktoś taki włącznik? Nadaje się to do czegoś czy też jest na tyle
    > niewygodne że człowiek marzy o tym by jednak wrócić do starego dobrego
    > pokrętła?

    Miałem cos w tym stylu (jako włącznik w lampce) .
    Fajne ,tylko czasem samo się właczało .Podejżewałem duchy ,dlatego
    zmieniłem włącznik na zwykły i przestało sie samo włączać.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2012-03-26 19:38:55
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Ma ktoś taki włącznik? Nadaje się to do czegoś czy też jest na tyle
    > niewygodne że człowiek marzy o tym by jednak wrócić do starego dobrego
    > pokrętła?

    Ma. Dwa. Używam od kilkudziesięciu (!) lat. Inna konstrukcja ale
    funkcjonalnie to samo (tylko do zwykłych żarówek!) Sprawują się bez
    zastrzeżeń. Bonusem jest, że żarówki są ciut niedożarzone i świecą długie
    lata :) Produkcja POLAM.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 4. Data: 2012-03-26 21:09:00
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

> [...]
    j-livolo-szklo-i221218
    > 1641.html
    > Z tego co odpisał sprzedawca, krótkie naciśnięcie to on/off, a jak się

    Mam podobny ale dodatkowo obslugiwany dowolnym pilotem. Działa tak, jak
    sprzedawca opisał, ja jestem zadowolony, a po przyuczeniu do pilota nie
    trzeba z łózka w sypialni wstawać żeby przyciemnic/rozjasnic/wlaczyc/zgasić
    :)

    MaW

  • 5. Data: 2012-04-12 09:39:34
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 21:09:00 +0200, MaW napisał(a):
> [...]
    > trzeba z łózka w sypialni wstawać żeby przyciemnic/rozjasnic/wlaczyc/zgasić
    W Eldzie Forum (nie wiem czy taki właśnie masz) można jeszcze załączyć
    światło delikatnie od minimum (nie pamiętam czy z włącznika ale z pilota na
    pewno) przytrzymując dłużej przy wyłączonym zaczyna się rozjaśniać od zera.
    Miłe gdy chcesz w środku nocy delikatnie światło zapalić.

    --
    Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
    za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia

  • 6. Data: 2012-04-12 10:00:34
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 26 Mar, 21:09, "MaW" <n...@a...bbb> wrote:

> [...]
    > trzeba z łózka w sypialni wstawać żeby przyciemnic/rozjasnic/wlaczyc/zgasić

    Gorzej, kiedy ma się zainstalowany taki ściemniacz w pokoju z
    telewizorem, a układ pokoju jest taki, że chcąc nie chcąc - telewizor
    stoi na wprost ściemniacza. Każda zmiana kanału, ściszenie albo
    pogłośnienie telewizora skutkuje zmianą oświetlenia :-))))))) Znam
    taki przypadek :-)))) Na szczęście - nie w moim mieszkaniu.
    Natychmiast wymontowałabym dziada ;-)

    Ania

  • 7. Data: 2012-04-12 11:37:20
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 12 Apr 2012 01:00:34 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):
    > Każda zmiana kanału, ściszenie albo
    > pogłośnienie telewizora skutkuje zmianą oświetlenia
    Ściemniacz reaguje tylko na zaprogramowany wcześniej przycisk a nie na
    każde użycie pilota.
    Wynajdujesz na pilocie jakiś nieużywany czy mało znaczący przycisk, i
    przyuczasz ściemniacz, że ma reagować właśnie na niego. Sprawdzone (na Elda
    Forum), działa.

  • 8. Data: 2012-04-12 15:59:58
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    Przy najbliższej okazji zapytam nieszczęśników, czy da się u nich tak
    zrobić ;-)

    Ania