  • 1. Data: 2009-06-21 18:42:09
    Temat: Scream kibel GK help.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    --------------------------------
    | |
    |__________________|
    | | | |
    | |----------------------------| |
    | |----------------------------| | polka
    | | | |
    | |----------------------------| |
    | |
    | | kibel wiszacy

    Widok od frontu. To w srodku to polka z "wyplywajacym" swiatlem do dolu przy
    scianie na koncu polki. Po bokach scianki od dolu do gory, miedz nimi we
    wnekach wspomniane wczesniej polki. Na gorze klamot do sufitu z tym samym
    swiatlem. Na dole wiszacy kibel (nie wiem jak narysowac).
    Do sciany przykrecone profile UD 30, do podlogi i sufitu podobnie. Na rogach
    wystajacego elementu profil CD 60. Pytanie: jak do tego przykrecic polke? Do
    sciany przykrecam UD30 i do tego wsuwam prostopadle CD60, tak to sobie
    wyobrazam, ale jak z ta polka wyjsc z przedniej czesci, stojacych pionowo
    CD60? Przykrecic pionowo kawalkii UD30 dlugosci CD 60 jako poprzeczka i od
    sciany tak samo by wsunac poziomo CD60? Czy moze cos wycinam, ale to jak
    sadze moze oslabik konstrukcje i ta moze byc wiotka?
    Nie wiem czy to zrozumiale i mam nadzieje, ze po wyslaniu proporcje zostana
    zachowane. Czcionka Courier new, ale w tej przegladarce ustawienia nie chca
    byc ustawiane. :-)

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-06-21 19:29:17
    Temat: Re: Scream kibel GK help.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 20:42:09 +0200, Maniek4 napisał(a):

    (...)
    > Nie wiem czy to zrozumiale i mam nadzieje, ze po wyslaniu proporcje zostana
    > zachowane. Czcionka Courier new, ale w tej przegladarce ustawienia nie chca
    > byc ustawiane. :-)

    Generalnie, to niezbyt zrozumiale dla mnie :) Jak wyglada ta półka z
    wypływającym światłem? Czy widok z boku jest taki:

    ściana
    \/ tu sufit
    -----------
    | |
    | |
    | |
    ---*---*---

    | tu wnęka z halogenami z góry
    | we wnęce ew. półki ze szkła

    -----------
    | |
    | |
    | |
    | |-------------/
    | |-------------/
    | |
    -----------
    tu podłoga

    ???

    (czcionka courier new 8 pt)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-06-21 19:43:32
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Nie wiem czy to zrozumiale i mam nadzieje, ze po wyslaniu proporcje
    > zostana zachowane. Czcionka Courier new, ale w tej przegladarce ustawienia

    Ścianki boczne zapewne będą ?
    Jeżeli tak to po co Ci profile CD60 ? Wszystko robisz z UD30.
    Tworzysz ramy bocznych ścianek z profila UD30. Jeden profil pionowy każdej
    ramy mocujesz do ściany, a drugi pionowy łączysz odcinkami poprzecznymi
    łączącymi profil przy ścianie z tym narożnym co ok. 30-50cm.
    Profile narożne zapewne będą musiały się łączyć na stelażu "Geberita"
    Od wewnątrz na te ramy przykręcasz płyty G-K
    Następnie przykręcasz profile półek - pierwszy do ściany, i dwa po bokach na
    wierzch płyty G-K
    Profile boczne półek przykręcasz na ich końcach do profili bocznych ram od
    wewnętrznej strony, a płyty boczne przykręcasz do profili półek od zewnątrz.
    Przykręcasz profil poprzeczny półki od frontu.
    A najlepiej jak półka jest zrobiona z jedego profili odpowiednio
    ponacinanego, tak, żeby po pozaginaniu w miejscach nacięć złożył się profil
    w prostokąt. Jego końce powinny znależć się na ścianie llub na bocznej
    ściance.
    Przykręcasz płyty półek, a na samym końcu płyty zewnętrzne ścianek bocznych.

  • 4. Data: 2009-06-21 20:48:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Generalnie, to niezbyt zrozumiale dla mnie :)

    No tego sie spodziewalem. :-)
    Wiesz ja czlowiek z branzy nie jestem, wiec moze mi wybaczysz.:-)

    >Jak wyglada ta półka z
    > wypływającym światłem? Czy widok z boku jest taki:

> [...]

    Yhy, cos takiego tyle ze nie halogeny a ledy za sufitem polki ze tak sie
    wyraze. Stad "wyplywajace swiatlo" (to nie moja idiotyczna terminologia,
    gdzies to tak opisywali i myslalem ze bedzie zrozumiale. Nie bylo, sorry.
    :-) ).
    Polki nie beda szklane a wkonczone glazura przyklejona do GK i bedzie ich
    trzy. W Twoim rysunku brakuje bocznych scianek. Calosc wyglada jak
    prostopadloscian z wycietymi dziurami gdzies w srodku. Czyli po bokach polek
    beda scianki.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-06-21 21:03:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ścianki boczne zapewne będą ?
    > Jeżeli tak to po co Ci profile CD60 ? Wszystko robisz z UD30.

    Zasugerowalem sie szerokoscia tego profila jako grubosc tych bocznych
    scianek. Poza tym wydaje mi sie, ze powinien byc sztywniejszy. Teraz widze,
    ze chyba wiecej z tym problemow niz pozytku. :-)

    > Tworzysz ramy bocznych ścianek z profila UD30. Jeden profil pionowy każdej
    > ramy mocujesz do ściany, a drugi pionowy łączysz odcinkami poprzecznymi
    > łączącymi profil przy ścianie z tym narożnym co ok. 30-50cm.

    Scianka ma byc grubsza, pasuje tu wlasnie CD60, ew. dwa UD30.

    > Profile narożne zapewne będą musiały się łączyć na stelażu "Geberita"

    W zalozeniach nie, calosc jest szersza od geberita.

> [...]
    > bocznej ściance.
    > Przykręcasz płyty półek, a na samym końcu płyty zewnętrzne ścianek

    Wiec tak: polki powinny miec grubosc zapewniajaca umieszczenie przy scianie
    od spodu na jej koncu oswietlenia Led z gory za plyta, by same ledy nie byly
    widoczne. Polka ta chcialbym by miala grubosc bocznych scianek. Gdzies tam
    na gorze musze jeszcze znalezc miejsce na schowanie transformatora, ale to
    najmniejszy problem. Do tych grubosci pasuje mi na oko akurat CD60. Twoje
    podejscie jest dosc ciekawe, do tej pory skupialem sie na konstrukcji do
    ktorej na koncu przykrece plyte. U Ciebie plyta jest jakby czescia tej
    konstrukcji. Musze to przemyslec, dosc ciekawie to zobrazowales.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-06-21 21:15:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 22:48:44 +0200, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > gdzies to tak opisywali i myslalem ze bedzie zrozumiale. Nie bylo, sorry.

    I nadal nie jest, szczerze mowiac. Nie bardzo nadal wiem, jak to bedzie
    wygladac? Jak wyglada góra zabudowy?

    sciana spoty LED (lampki wpuszczone w sufit)
    \/ sufit \/
    -----------------****-------
    | zabudowa, |
    | półki, itp |

    czy też:

    wąż świetlny, lub cos takiego
    ---------------\/-----
    | __**____| sufit górny poziom
    tu półka | |

    ?

    > Polki nie beda szklane a wkonczone glazura przyklejona do GK i bedzie ich
    > trzy.

    Nie polecam. Raz, że trudno to obłożyć glazurą, żeby wyglądało porządnie.
    Cała kupa szlifowania, bo przecież rogów zewn. nie zrobisz na plastikowych
    listwach. Dwa, ze wyglada to ordynarnie, bo półki są gruuuuubaśne
    (conajmniej 6-7 cm grubości). Półki ze szkła są okej: dyskretne, szkło jest
    w dowolnych kolorach i formach (szronione, mleczne, itp), dużo tańsze od
    glazury, moga byc ladnie podswietlane ledami... No ale o gustach sie nie
    dyskutuje :)

    > W Twoim rysunku brakuje bocznych scianek. Calosc wyglada jak
    > prostopadloscian z wycietymi dziurami gdzies w srodku. Czyli po bokach polek
    > beda scianki.

    Wyobraź sobie że masz tą zabudowę i patrzysz na nią od frontu. Mój rysunek
    jest tak, jakbyś patrzył na nią z boku i przekroił na pół.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-06-21 22:00:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > I nadal nie jest, szczerze mowiac. Nie bardzo nadal wiem, jak to bedzie
    > wygladac? Jak wyglada góra zabudowy?

    xxxxsufitxxxxxxxxxxx
    >_____________________________
    >|**----------------------|
    >|

    >|-------------------------
    >|

    >|______________
    >| |

    http://www.urzadzamy.pl/miesiecznik-m-jak-mieszkanie
    /abc-urzadzania/sposob-na-mala-lazienke,9536_11746.h
    tm

    Zdjecie pierwsze z prawej od dolu. Znalazlem to na szybkiego i w sumie nie o
    to chodzi, nie mniej cos podobnego.

> [...]
    > w dowolnych kolorach i formach (szronione, mleczne, itp), dużo tańsze od
    > glazury, moga byc ladnie podswietlane ledami... No ale o gustach sie nie

    Ciekawa uwaga.
    Na dzis nie wiem jeszcze czy chce to obkleic glazura, czy tylko pomalowac od
    kibla wyzej. Obie koncepcje rozwazam sklaniajac sie ku malowaniu raczej.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-06-21 22:05:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Moze bardziej cos takiego bez halogenow a z subtelnym swiatlem rozproszonym
    z gory "splywajacym" po scianie.

    http://images41.fotosik.pl/61/12f3578e1ae6a3f6.jpg

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-06-21 22:07:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moze bardziej cos takiego bez halogenow a z subtelnym swiatlem
    > rozproszonym z gory "splywajacym" po scianie.

    Zbieracz kurzu jak to kiedys okresliles. :-)

    TK

  • 10. Data: 2009-06-21 22:18:25
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Zasugerowalem sie szerokoscia tego profila jako grubosc tych bocznych
    > scianek. Poza tym wydaje mi sie, ze powinien byc sztywniejszy. Teraz
    > widze, ze chyba wiecej z tym problemow niz pozytku. :-)

    Nie żartuj. Jak przykręcisz płyty G-K i połozysz płytki to możesz spokojnie
    nawet na tym stanąc całym swoim ciężarem.
    Ja mam tak właśnie zrobioną zabudowę umywalki, wanny oraz ścianki z drzwiami
    przesuwnymi - jest po prostu nie do ruszenia. Cała konstrukcja jest naprawdę
    sztywna i bardzo mocna. Jak są same profile to się tylko wydaje, że jest to
    bardzo wiotka konstrukcja, ale po zmontowaniu całości jest sztywna jak
    cholera :)

    > Scianka ma byc grubsza, pasuje tu wlasnie CD60, ew. dwa UD30.

    Ale to będzie bardzo topornie wyglądać. Weź pod uwagę, że rzeczywista
    grubość ścianek bocznych na porofilu UD30 będzie wynosić 7-7,5cm:
    30mm - profil
    12mm - płyta G-K
    8-10mm - płytka z klejem
    Łącznie będzie 30 + 12 + 12 + 8 + 8 = 70mm (7cm)

    Jak dasz profil o szerokości 60mm to będziesz miał 10-10,5cm

    A jeżeli faktycznie chcesz grubszą ściankę to użyj profila UW50, bo CD60 nie
    bardzo się nadaje na takie konstrukcje ze względu na wywinięte brzegi i
    niemożliwość wsadzenia jednego profilu w drugi. CD60 to typowy profil
    sufitowy służący do mocowania wieszaków.

    > W zalozeniach nie, calosc jest szersza od geberita.

    To żaden problem, po prostu dajesz profile szerzej, ale pamiętaj, aby
    związać je ze stelażem "Geberita" poprzecznymi profilami.
    Jak będziesz montował to zacznij od przykręcenia wierzchniej płyty na stelaż
    od tej strony, gdzie będzie przykręcona muszla, a dopiero później do tej
    płyty przykręcaj pionowe profile obsadzone w profilu podłogowym i na
    suficie.
    W przeciwnym razie jak niedokładnie ustawisz boczne profile to płyta będzie
    naprężona i zwichrowana.

> [...]
    > sie na konstrukcji do ktorej na koncu przykrece plyte. U Ciebie plyta jest
    > jakby czescia tej konstrukcji. Musze to przemyslec, dosc ciekawie to

    Po prostu przedstawiłem Ci to tak jak ja mam zrobione :)
    Z tym, że u mnie jedna ścianka styka się z wanną, a druga stanowi połówkę
    ściany łazienki, w którą chowają się drzwi przesuwne.
    Użytkuję to już z 8 lat i nic się z tym nie dzieje.
    Oczywiście możesz najpierw zrobić konstrukcję i dopiero później mocować
    płyty, ale później będziesz miał więcej zabawy z docinaniem poszczególnych
    kawaków płyty G-K.
    Weź jeszcze pod uwagę, że szczeliny wypełniasz klejem, a ten dodatkowo
    wzmacnia i stabilizuje całą konstrukcję.

    Podpowiem Ci jeszcze jeden patent jeżeli boich się słabych ścianek.
    Jeżeli chcesz utworzyć bardzo sztywną i mocną ściankę to profile pionowe
    robisz z 2 skręconych ze sobą profili np. UD30, wsadzonych jeden w drugi
    tak, że tworzą zamknięty profil o przekroju kwadratu. Profil taki wypełniasz
    dodatkowo pianką montażową. Po zastygnięciu pianki profil staje się tak
    sztywny, że spokojnie możesz na nim powiesić bardzo duży ciężar. Np. w ten
    sposób montuje się ścianki G-K, na których mają wisieć bojlery. Profile
    umieszcza się w takim rozstawie , aby uchwyty na których wisi bojler
    zamocowane były do tych profili. Oczywiście dla dużych ciężarów rzędu
    kilkuset kg trzeba użyć nieco szerszych profili np. 50 lub 75 mm