  • 11. Data: 2009-06-21 22:33:12
    Temat: Re: Scream kibel GK help.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:h1mbkv$qd7$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale to będzie bardzo topornie wyglądać. Weź pod uwagę, że rzeczywista
    > grubość ścianek bocznych na porofilu UD30 będzie wynosić 7-7,5cm:
    > 30mm - profil
    > 12mm - płyta G-K
    > 8-10mm - płytka z klejem
    > Łącznie będzie 30 + 12 + 12 + 8 + 8 = 70mm (7cm)

    masz racje, po obrobce wyjdzie mniej wiecej tyle ile planowalem. W polkach
    musze tylko zostawic odpowiednia ilosc miejsca na oswietlenie i zastanowic
    sie jak z tego wybrnac jakos bez wiekszych problemow.

    > Po prostu przedstawiłem Ci to tak jak ja mam zrobione :)

    Metod jest wiele i kazdy jakos to ulepi, pytam fachowca ktory wie jak to
    zrobic poprawnie i szybko. Po co odkrywac Ameryke kolejny raz.

    > zamocowane były do tych profili. Oczywiście dla dużych ciężarów rzędu
    > kilkuset kg trzeba użyć nieco szerszych profili np. 50 lub 75 mm

    Bardzo ciekawy patent, no mi sie raczej nie przyda choc kto wie? :-)

    Dzieki za dobre rady.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-06-21 22:48:18
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Do podświetlenia proponował bym normalne lampki diodowe LED takie jak na
    schody.

    http://allegro.pl/item660778571_mega_promocja_oprawa
    _diodowa_led_fl_j01_adma.html
    http://allegro.pl/item660778529_mega_promocja_oprawa
    _diodowa_gryf_led_12_rec.html

    albo lepiej coś takiego:
    http://allegro.pl/item662328266_tasma_listwa_diodowa
    _led_5cm_fv_gw_niebieska_hit.html

    Taśmę taką można zamontować w banalnie prosty sposób - patrząc z boku półki.

    ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ glazura
    __________________ płyta górna

    _________
    ___ |_________| ________ pasek płyty zakrywający szczelinę
    __///___| O |___///_______ płyta dolna
    ZZZZZZ ZZZZZZZZZZZ
    ==W===========W==

    O linijka LED
    /// kołek do G-K tzw. wkrętka
    = płyta plexi, pasek o szerokości 4-5 cm i długości takiej jak półka
    W wkręty
    Z płytki

    Po prostu dolną płytę G-K trzeba zamontować tak, aby utworzyć szczelinę
    szerokości ok. 1,5-2 cm.
    Od góry szczelina powinna być zaklejona płytą G-K, żeby linijka LED-ów nam
    nie wpadła do środka.
    Od spodu przykręca się pasek szkła akrylowego lub plexi przy pomocy wkrętów
    i specjalnych plastikowych kołków do płyt G-K tzw, wkrętek.

  • 13. Data: 2009-06-21 22:57:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >

    > O linijka LED
    > /// kołek do G-K tzw. wkrętka
    > = płyta plexi, pasek o szerokości 4-5 cm i długości takiej jak półka

    No wlasnie cos takiego, tylko swiatlo skierowane raczej na sciane z tylu
    polki. Chodzi o cos dyskretnego, ale to najmniejszy problem jesli chodzi o
    ledy.
    W szoku jestem patrzac na Wasze rysunki wykonywane przy pomocy klawiatury w
    tak krotkim czasie, jakbyscie nic innego nie robili calymi dniami. :-)) Mi
    to sie jakos kleci bez ladu.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-06-21 22:59:18
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Od spodu przykręca się pasek szkła akrylowego lub plexi przy pomocy
    > wkrętów i specjalnych plastikowych kołków do płyt G-K tzw, wkrętek.

    P.S.
    W ostateczności można też ten pasek plexi czy akrylu przykleić do płytek
    taśmą dwustronnie klejącą, silikonem lub klejem typu Ośmiorniczka.

  • 15. Data: 2009-06-21 23:00:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 00:07:34 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Zbieracz kurzu jak to kiedys okresliles. :-)

    To już kumam. Środkowe półki, jeżeli mają być z halogenami to powinny być
    zrobione z profili CW50 i UW50, takie jak do ścianek. Musisz zachować jakąś
    minimalną przestrzeń nad halogenami. Jak to zrobić najłatwiej:

    1) Montujesz geberit wraz z zabudową
    2) Boki zabudowy stanowią dwie ścianki, ciągniesz je aż do sufitu
    3) Zostawiasz dziurę na półki, płytujesz całość
    4) Do boków przykręcasz profile UW50, w środek wkładasz profile CW50 i masz
    półki.

    Można to też zrobić z profili do sufitów, ale bedzie bardziej
    skomplikowane.

    Jeżeli chce Ci sie poczekać, to jutro wieczorem (tj w poniedzialek
    wieczorem) Ci to narysuje jakoś.

    --
    best regards,
    scream

  • 16. Data: 2009-06-21 23:01:48
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > W szoku jestem patrzac na Wasze rysunki wykonywane przy pomocy klawiatury
    > w tak krotkim czasie, jakbyscie nic innego nie robili calymi dniami. :-))

    No wiesz, lata praktyki.
    Może na to wpływ ma kilka lat tworzenia schematów automatyki w programie
    TAG, gdzie włąśnie wszelkie ramki i schematy robiło się symbolami tabeli
    ASCII :D

  • 17. Data: 2009-06-21 23:06:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Może na to wpływ ma kilka lat tworzenia schematów automatyki w programie
    > TAG, gdzie włąśnie wszelkie ramki i schematy robiło się symbolami tabeli

    Jak widzialem TAG-a to rece mi opadly. Bylem wtedy na etapie nieodzalowanego
    Word Perfecta dla DOS z jego slynnymi kodami sterujacymi. To byl edytor jak
    na tamte czasy. Windowsowy bil na leb nawet dzisiejszego Worda.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-06-21 23:16:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > 3) Zostawiasz dziurę na półki, płytujesz całość
    > 4) Do boków przykręcasz profile UW50, w środek wkładasz profile CW50 i

    Nie bedzie halogenow tylko ledy z tylu. Nie mam tych profili do scianek,
    tylko sufitowe 30 i 60. Niby moge kupic, ale czesc juz docialem. Ostatecznie
    wywale wszystko i zrobie z tych 50. Tylko tak jak Jacek pisal, po
    wykonczeniu tego moze byc ordynarnie grube i moze rzeczywiscie lepiej zrobic
    to na UD30, a ew. scianki na CD60 tak jak zaczalem. Na dzien dobry musze
    zastanowic sie nad proporcjami na miejscu.
    Sprawa jednak wyglada nieco inaczej jak mi sie zdawalo, bo na poczatku
    myslalem o skreceniu samej konstrukcji i dopiero do tego przykrecenie plyty.
    Teraz widze ze to chyba blad. Mniej bedzie docinania i nacinania zeby
    polaczyc wszystko.

    > Można to też zrobić z profili do sufitów, ale bedzie bardziej
    > skomplikowane.
    >
    > Jeżeli chce Ci sie poczekać, to jutro wieczorem (tj w poniedzialek
    > wieczorem) Ci to narysuje jakoś.

    Gdybys byl tak laskaw to oczywiscie chetnie.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-06-22 07:03:48
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:

    > W Twoim rysunku brakuje bocznych scianek. Calosc wyglada jak
    > prostopadloscian z wycietymi dziurami gdzies w srodku.

    No przeciez narysowal Ci rzut w ascii-arcie, Chyba nie spodziewasz
    sie ze ktos Ci narysuje projekcje przestrzenna...

    --
    Kaziu