  • 31. Data: 2013-09-06 15:55:24
    Temat: Re: Sezon idzie na rabanie.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1illhau67p1kl$.1u4l98sreqmyn.dlg@40tude.net...

    > Jesli masz gdzie urzadzic kotlownie weglowa i sklad opalu, to OK -
    > masz
    > racje. Ale ja nie mam piwnicy i musialbym poswiecic garaz. Obecnie mam
    > tylko gaz ziemny i kominek. Przy cenie drewna 110-130 zl (u
    > lesniczego)
    > nawet przy zalozeniu malej sprawnosci kominek wychodzi mi o polowe
    > taniej.

    Ale taniej od czego? Chyba od gazu?

  • 32. Data: 2013-09-06 16:27:12
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "uzytkownik" wrote in message

    > Zamontuj do silnika przełącznik prawo-lewo i po sprawie.
    > Jeżeli jest to silnik 3-fazowy to układ zmiany kierunku jest banalnie prosty,
    > bo wystarczy tyko zastosować jeden przełącznik obrotowy, dwustopniowy, którym
    > zamienia się kolejność faz.

    To nie takie oczywiste.
    Właśnie specjalnie nie montowałem, bo w instrukcji piasty
    jest napisane, żeby kręciła się tylko w jedną stronę...
    ... nie wiem, może chodzi o to, że jakbym dał "wsteczne" obroty,
    to by się świder odkręcił z wałka ?

    Piastę brałem z Techmetu.
    (http://www.techmet.pl/produkty/ogrod/podzespoly-do-
    luparek/piasty)

  • 33. Data: 2013-09-06 16:30:20
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > rozumiem, że budując dom zrezygnowałeś z kominka, obecnie bardzo tego
    > żałujesz i dlatego te uzewnętrznianie?

    Nie budowałem domu. Kupiłem gotowy na szczęście bez kominka. Miejsce, w
    którym poprzedni właściciel planował kominek jest dla mnie świetnym
    miejscem na duży telewizor :)
    Mam ogrzewanie gazowe + węglowe, przy czym kocioł węglowy jest w drugim
    budynku, gdzie znajduje się także skład opału na 10 ton węgla +
    dodatkowe pomieszczenie, które mogę przeznaczyć na dodatkowe 20-30 ton
    węgla, peletu, zboża czy też jakiegokolwiek innego opału.
    Ponieważ poprzedni właściciel zamontował sobie kocioł miałowy, ja
    wymieniam go na kocioł retortowy z palnikiem wielopaliwowym oraz
    dodatkowym rusztem, gdzie mogę spalić paliwa stałe (węgiel, drewno itd.)
    Nie chcę mieć także zasypowego kotła miałowego, choć jeden załadunek
    starczał nawet na 4 dni, czyli załadunek z podobną częstotliwością jak w
    kotle retortowym. Kocioł retortowy to jednak większa wygoda, mniej
    wynoszenia popiołu, brak dymu, mniej syfu, dużo większe bezpieczeństwo i
    łatwiejsze sterowanie.

    W domu, który miałem wcześniej, było ogrzewanie kominkami i piecami
    kaflowymi. Trochę się narąbałem i nanosiłem drewna, węgla i popiołu.
    Trochę się też naczyściłem i nawdychałem dymu, dlatego wiem, że nigdy w
    życiu nie chcę mieć takiego ogrzewania. Może jeszcze kominek jako bajer
    i ogrzewanie awaryjne, ale już napewno nie jako główne ogrzewanie.
    Zlikwidowałem wszystko, zrobiłem kotłownię i normalne CO.
    Poza tym zbyt dużo mam do czynienia z ogrzewaniem i zbyt częsty kontakt
    z użytkownikami kominków, którzy bardzo często powtarzają ten sam
    scenariusz: na początku duża ekscytacja możliwością posiadania kominka,
    bo to takie cool i takie "na czasie", pierwszy sezon frajda i zachwyt,
    dwa trzy kolejne sezony coraz większa mordęga i coraz większe
    zniechęcenie do rąbania drewna, palenia w kominku, czyszczenia kominka,
    sprzątania salonu, później dojście do wniosku, że wcale nie jest tak
    różowo i tanio jak obiecywano i w końcu przejście na inny rodzaj paliwa,
    a kominek tylko jako ozdoba i typowy bajer, w którym się rozpala co
    najwyżej kilka razy w roku jako bajer, zwłaszcza jak przyjdą goście :)

  • 34. Data: 2013-09-06 16:41:55
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Maciek" wrote in message news:1illhau67p1kl$.1u4l98sreqmyn.dlg@40tude.net...

    [...]
    > Przy cenie drewna 110-130 zl (u lesniczego)
    > nawet przy zalozeniu malej sprawnosci kominek wychodzi mi o polowe taniej.

    No nie wiem skąd Wy bierzecie te 110zł za m3 ?
    "U leśniczego", tzn. w nocy i bez faktury ? ;)

    Przykładowy oficjalny cennik:
    http://www.warszawa.lasy.gov.pl/web/siedlce/33

  • 35. Data: 2013-09-06 16:52:14
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest napisane, żeby kręciła się tylko w jedną stronę...
    > ... nie wiem, może chodzi o to, że jakbym dał "wsteczne" obroty,

    No chyba, że faktycznie świder jest nakręcony na piaście.
    Na upartego jest i na to sposób. Można zastosować dodatkowy klin, ale
    tzeba się z tym pobawić, no i mieć czym.

  • 36. Data: 2013-09-06 17:00:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Sep 2013 16:41:55 +0200, Aleksander napisał(a):

    > No nie wiem skąd Wy bierzecie te 110zł za m3 ?

    110 (czy moze 120, glowy nie dam) placilem w zeszlym roku za brzoze. W
    dzien :)

    Przy zamowieniu duzych ilosci mozna miec m3 buka w metrowkach po 140-150
    zl.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 37. Data: 2013-09-06 17:06:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2013 16:41:55 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > "U le�niczego", tzn. w nocy i bez faktury ? ;)
    Gałęziówka liściasta117 bodajże, papierówka koło 130zł
    W tym roku drewno staniało i jest bardziej dostępne.
    Jakies zmiany były od stycznia i drewna jest więcej
    >Przyk�adowy oficjalny cennik:
    >http://www.warszawa.lasy.gov.pl/web/siedlce/33
    No i w tym cenniku masz::
    S4 czy S2a masz własnie w podobnych cenach jak Maciek pisał
    Na prawdę warto podjechac do lesniczego i popytać.
    Tym bardziej że tzw metry będa uczciwe pomierzone.
    Handlarze z kupionych 10metrów u lesniczego robia 15-18 metrów dla klienta.

  • 38. Data: 2013-09-06 17:12:57
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Przykładowy oficjalny cennik:
    > http://www.warszawa.lasy.gov.pl/web/siedlce/33

    Ale to jest cennik drewna użytkowego, a nie opałowego.

  • 39. Data: 2013-09-06 17:20:59
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "uzytkownik" wrote in message news:5229f0fa$0$1259$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale to jest cennik drewna użytkowego, a nie opałowego.

    Aha :) - no to mój błąd - źle sprawdziłem - kajam się.

    A są jakieś cenniki drewna opałowego z lasów państwowych ? :)

    Ja brałem w zeszłym roku buka po 170zł (z dowozem) i myślałem,
    że to niezła cena...

    Ale skoro w tym roku drewno tańsze, to może faktycznie.
    Ale na razie, to muszę się uporać z tym zeszłorocznym ;)).

  • 40. Data: 2013-09-06 19:39:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2013 12:53:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I 90% z tych wymienionych przez Ciebie 95% rekreacyjnie spale przez zime
    kilkanascie m3 drewna;)

    Nie sadze, naprawde :) Ogrzewanie kominkiem jest wysoce nieefektywne i drogie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.