  • 51. Data: 2013-09-07 12:52:17
    Temat: Re: Sezon idzie na rabanie.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 września 2013 11:31:12 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > zostanie. Gdzie reszta instalacji?? Czym nagrzejesz jak nie bedzie pradu
    > przez dwie doby np?

    Przytargam z firmy naladowanego UPSa - uciagnie przez paredziesiat godzin
    te w porywach trzy (a glownie jedna - od samego CO) pompeczki ~40W :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2013-09-07 13:48:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-07 12:52, Adam pisze:

    > Przytargam z firmy naladowanego UPSa - uciagnie przez paredziesiat godzin
    > te w porywach trzy (a glownie jedna - od samego CO) pompeczki ~40W :)

    A czym zasilisz firme? :-)
    Przypominam, ze nie tak dawno zima ludzie pradu tygodniami nie mieli.
    Sek w tym, ze robiac powietrzny taniej, tak samo wyglada w swieta jak
    sie w nim pali rekreacyjnie nie musisz martwic sie skad wziac prad gdyby
    taka potrzeba zaszla. O ile nie jest to jedyne zrodlo ogrzewania w domu
    z jkichs szczegolnych powodow (choc nie znam ani jednego, zeby wybudowac
    dom bez pomyslenia o miejscu na kociol) to inwestycja jest jak
    strzelanie do muchy z armaty, kompletnie bez sensu.
    Oczywiscie potrafie sobie wyobrazic, ze ktos ma prace w domu i bardzo
    lubi kiedy w kominku tli sie caly dzien. Wtedy rzeczywiscie takie cos ma
    duzy sens. Tylko w takim przypadku licza sie glownie inne walory, bo
    ekonomii w tym za grosz.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2013-09-07 14:11:29
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Pocięłem, porabałem, ułozyłem dokładnie pod wiatą. Zmierzyłem-wyszło
    > ok 34m3.

    Nie metry sześcienne tylko metry przestrzenne 34mp
    Czyli tyle drewna ile się zmieści w pojemniku o kubaturze 34m3

  • 54. Data: 2013-09-07 14:34:14
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Przytargam z firmy naladowanego UPSa - uciagnie przez paredziesiat
    > godzin
    > te w porywach trzy (a glownie jedna - od samego CO) pompeczki ~40W :)

    Oj chyba nie umiesz liczyć.
    No to policzmy razem.
    W UPS-ie masz 2 żelowe akumulatory o pojemnościach 7Ah i napięciach 12V
    co łącznie daje nam pojemność 14Ah i napiecie 24V przy połączeniu
    szeregowym akumulatorów.

    Pompka o mocy 40W pobiera 40 / 230 = ok. 0,17A
    Podczas pracy UPS-a będzie pobierany prąd z akumulatorów. Załóżmy, że są
    one połączone szeregowo i dają na wyjściu 24V
    Zatem wartość pobieranego prądu z akumulatów będzie wynosić 40 / 24 =
    ok. 1,6A

    Przy poborze prądu 1,6A, UPS zasili tę popmkę przez 14 / 1,6 = 8 i 3/4
    godziny, czyli przez 8 godzin 45min
    W rzeczywistości ten czas będzie o wiele krótszy, ponieważ sprawność
    UPS-a jest mniejsza niż 100%, a do tego nie da się wykorzystać pełnej
    pjemności akumulatorów, gdyż elektronika UPS-a zabezpiecza akumulatory
    przed pełnym rozładowaniem, które może bezpowrotnie uszkodzić taki
    akumulator. Myślę, że na takim UPS-ie ta pompka nie popracuje dłużej jak
    4-5 godzin.
    Ponadto nie z każdym UPS-em pompka będzie współpracować. Teraz kwestia
    jaki masz ten UPS w firmie.

    Aby móc zasilić z UPS-a tę pompkę przez 20 godzin to biorąc pod uwagę
    sprawność UPS-a oraz niemożliwość pełnego rozładowania to musiałby on
    posiadać wbudowane 2 12V akumulatory o łącznej pojemności 40-50Ah.

    Zapominasz też, że w przypadku kominka z płaszczem wodnym nie tylko
    musisz zasilić pompkę, ale także i sterownik kominka wraz z dmuchawą.
    Tak więc zapotrzebowanie na energię rośnie.

  • 55. Data: 2013-09-07 14:35:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 września 2013 13:48:57 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A czym zasilisz firme? :-)

    UPSy nie zasilaja firmy tylko stanowia bufor bezpieczenstwa - nic sie nie
    stanie jak przez tydzien nie bedzie tam UPSow - wiekszosc i tak pracuje
    na laptopach ktorym nagle wylaczenie pradu niczym nie grozi ;)

    > Przypominam, ze nie tak dawno zima ludzie pradu tygodniami nie mieli.

    Na wsiach tak to jest. Ja mieszkam 4 lata i w tym czasie najdluzsza awaria
    wyniosla 3h i to byla jedyna awaria w calym tym okresie - w najgorsza zime
    jaka byla, co sobie ze sniegiem nie potrafili poradzic. 3h od zgloszenia i
    awaria byla usunieta - akurat bylem w sklepie, gdybym przyjechal 30 min
    pozniej to bym jej nawet nie zauwazyl (no, piecyk w kuchni by mi mrugal :)

    Od transformatora do mnie leci 300m kabla pod ziemia. Do trafoka
    tez leci ziemia bo nigdzie slupow nie ma. A ten trafok zasila m.in. mala
    cieplownie ktora daje ciepla wode na trzy duze osiedla, wiec przypuszczam
    ze jest to jakos solidnie zabezpieczone :)

    W najgorszym razie kupuje za 500 pln agregat w markecie do ktorego mam 1km,
    odpalam z tylu domu i dziala :) To jest sztuczne szukanie problemu ;-)

    > Sek w tym, ze robiac powietrzny taniej, tak samo wyglada w swieta jak
    > sie w nim pali rekreacyjnie nie musisz martwic sie skad wziac prad gdyby

    Z tym ze moj ogrzeje od piwnicy po poddasze rownomiernie (bo podlogi), a
    powietrzny conajwyzej nagrzeje salon - w oddalonych pokojach bedzie juz pizgac,
    nie mowiac o np. lazience i zimnym brodziku :-)

    > z jkichs szczegolnych powodow (choc nie znam ani jednego, zeby wybudowac
    > dom bez pomyslenia o miejscu na kociol) to inwestycja jest jak
    > strzelanie do muchy z armaty, kompletnie bez sensu.

    Ja nie mam w ogole komina pod ew. kociol - komin kosztuje, dodatkowy mostek
    i tak dalej, nie mam zamiaru nigdy takowego miec wiec po co robic na zapas?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2013-09-07 14:37:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 września 2013 14:34:14 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > U�ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    > Oj chyba nie umiesz liczyďż˝.
    > No to policzmy razem.
    > W UPS-ie masz 2 �elowe akumulatory o pojemno�ciach 7Ah i napi�ciach 12V

    A Ty wiesz jakie i ile mam akumulatorow w tym UPSie :-)) To jest dupny UPS
    rackowy 19' fideltronika z dodatkowym pakietem akumulatorow obslugujacy na
    codzien kilka komputerow z monitorami ;)

    Sterownik bierze tyle co nic (2W?) a zadnej dmuchawy nie ma.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2013-09-07 14:41:53
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

> [...]
    > rackowy 19' fideltronika z dodatkowym pakietem akumulatorow
    > obslugujacy na
    > codzien kilka komputerow z monitorami ;)

    Nie wiem, ale nie wyobrażam sobie demontować UPS-a rackowego :)
    No to jeszcze napisz jakiej pojemności są akumulatory i w jaki sposób
    przetransportujesz szafę rackową? :)
    Oj widzę bajeczki za bajeczkami :)

    > Sterownik bierze tyle co nic (2W?) a zadnej dmuchawy nie ma.

    To co reguluje przepływ powietrza i temperaturę wody?

  • 58. Data: 2013-09-07 15:58:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Sep 2013 05:35:04 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > W najgorszym razie kupuje za 500 pln agregat w markecie do ktorego mam 1km,
    > odpalam z tylu domu i dziala :) To jest sztuczne szukanie problemu ;-)

    Takim agregatem nie zasilisz ani pomp CO, ani elektroniki kominka/pieca.

    Co najwyzej farelke :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 59. Data: 2013-09-07 17:18:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 07.09.2013 15:58, Maciek pisze:

    > Takim agregatem nie zasilisz ani pomp CO, ani elektroniki kominka/pieca.
    >
    > Co najwyzej farelke :)

    500zł i 1KM to nie wiem, ale ja mam taki za 800zł z silnikiem 6,5KM (moc
    maksymalna na wyjściu: 2,5kW, wg instrukcji 2,3kW w pracy ciągłej
    powinien wytrzymać). I powiem tak: komputery działają, UPSy (niektóre)
    działają (Lestar zasilanie zauważa, tylko APC robi histerię, Trust
    czasem się buntuje), pompa wody działa, lodówka działa, mikrofala działa.

    Z elektroniką pieca gazowego (czy innego) nie próbowałem, ale one są
    celowo upierdliwe żeby koniecznie kupować drogie UPSy dające na wyjściu
    czystą sinusoidę (biorąc pod uwagę, że z reguły mają zasilacze
    impulsowe, kształt fali nie ma większego znaczenia) i nawet na zwykłym
    "komputerowym" UPSie nie chcą działać (przynajmniej gazowy Junkers u
    moich rodziców).

  • 60. Data: 2013-09-07 18:12:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 września 2013 14:11:29 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Nie metry sześcienne tylko metry przestrzenne 34mp
    > Czyli tyle drewna ile się zmieści w pojemniku o kubaturze 34m3

    Masz rację. Ale tak własnie licza handlarze. Więc z tego mojego buka skromnie licząc
    zrobili by 40mp- znam takich co twierdza że na przyczepie takiej zwykłej od traktora
    jest 8metrów drewna i za tyle kasują. A jak ułożysz taką przxyczepe to nigdy więcej
    jak 6metrów nie wyjdzie. Po 150zł pewnie by ten buk poszedł porąbany jak swieże
    bułeczki.