  • 1. Data: 2010-12-06 20:41:42
    Temat: Sezonowe zapotrzebowanie na cieplo jak liczycie?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Wskaznik E zapotrzebowania na cieplo podaje wartosc w kWh/m^2/rok. Jak to
    liczycie znajac ile kWh zuzywacie w sezonie? Skoro na rok to np. 85kWh/dobe
    srednio 85*180(sezon grzewczy)/360?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-12-07 08:16:09
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

> [...]
    > liczycie znajac ile kWh zuzywacie w sezonie? Skoro na rok to np.
    > 85kWh/dobe srednio 85*180(sezon grzewczy)/360?

    Nie. Jeżeli poza sezonem nie grzejesz to to co w sezonie jest zarazem
    rocznie.

    Marek.

  • 3. Data: 2010-12-07 18:09:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Nie. Jeżeli poza sezonem nie grzejesz to to co w sezonie jest zarazem
    > rocznie.

    No wlasnie tak mi sie wydawalo, ale wskaznik to wyraznie zapotrzebowanie
    roczne a nie w sezonie grzewczym, zobacz sam:
    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,9222/Ite
    mid,3327/

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-12-07 18:34:37
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,9222/Ite

    Eee tam. Oni to sobie tam tak piszą raz sezonowe raz roczne, jak im pasuje.
    Nie konsekwentnie trochę ale o to samo chodzi.
    Roczne czy sezonowe to wsio rybka.
    A tak naprawdę to w każdym roku mamy przecież dwa sezony grzewcze. Zima na
    początku roku oraz zima na końcu roku :)
    Więc rok składa się z dwóch zim oraz jednej wiosny, lata i jesieni. Który
    sezon grzewczy wybierasz?

    Marek

  • 5. Data: 2010-12-07 18:46:19
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Gru, 21:41, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > liczycie znajac ile kWh zuzywacie w sezonie? Skoro na rok to np. 85kWh/dobe

    Na rok, czy na sezon - nie ma znaczenia, przeciez poza sezonem
    ogrzewanie jest wylaczone wiec wskaznik nie urosnie ani nie zmaleje :)
    Tu chodzi o sama liczbe - ja mam np. 50kWh/m2 i to oznacza dokladnie
    to, ze w ciagu roku LUB w ciagu sezonu grzewczego zuzyje srednio 50kWh/
    m2. Tego nie obliczysz w tak prosty sposob - tj. mnozac aktualne
    dobowe zuzycie przez okres trwania sezonu bo przeciez na poczatku i na
    koncu zuzywasz kilkukrotnie mniej. Musialbys policzyc srednie z kazdej
    doby lub poprostu obliczyc ile kWh zuzyles w sezonie i podzielic to
    przez m2 i juz :) Ja zuzylem ~16 tys kWh wiec daje mi to (dla 300m2)
    53,3kWh/m2/rok.

    Z ciekawostek - gdybym nie ogrzewal piwnic (140m2) to zuzylbym tylko
    troche mniej kWh - zalozmy ok 14 tys kWh i wskaznik wynioslby juz
    14000/160 = 87kWh/m2/rok :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-12-07 18:48:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Gru, 19:46, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Z ciekawostek - gdybym nie ogrzewal piwnic (140m2) to zuzylbym tylko
    > troche mniej kWh - zalozmy ok 14 tys kWh i wskaznik wynioslby juz
    > 14000/160 = 87kWh/m2/rok :-)

    A z jeszcze wiekszych ciekawostek to w certyfikacie energetycznym mam
    wpisane chyba 120 albo 140 kWh/m2/rok. No ale czego wymagac od goscia
    ktory domu na oczy nie widzial i wszystko zalatwil via internet via
    ~20-30 prostych pytan w ciagu moze pol godziny, za 120 pln :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-12-07 19:11:29
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...

    > Z ciekawostek - gdybym nie ogrzewal piwnic (140m2) to zuzylbym tylko
    > troche mniej kWh - zalozmy ok 14 tys kWh i wskaznik wynioslby juz
    > 14000/160 = 87kWh/m2/rok :-)

    Mam kanal w nieogrzewanym garazu. Ostatnio demonstrowalem znajomemu jaka
    panuje w nim temperatura. Na zewnatrz bylo -14 w garazu cos na plusie a po
    odkryciu desek z kanalu jak wszedl to niedowierzal ze jest tak cieplo w
    porównaniu do srodka garazu.

    Marek

  • 8. Data: 2010-12-07 19:12:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Gru, 20:11, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > odkryciu desek z kanalu jak wszedl to niedowierzal ze jest tak cieplo w

    No.. Tez mam kanal w dolnym garazu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-12-07 22:34:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > początku roku oraz zima na końcu roku :)
    > Więc rok składa się z dwóch zim oraz jednej wiosny, lata i jesieni. Który

    No w sumie racja.
    Pomyslalem sobie, ze jak te 180 dni zuzycia podzielimy na 360 to wychodzi
    dwa razy mniejsze zuzycie.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-12-07 22:39:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    > Na rok, czy na sezon - nie ma znaczenia, przeciez poza sezonem
    > ogrzewanie jest wylaczone wiec wskaznik nie urosnie ani nie zmaleje :)

    No nie zupelnie.
    Jak podzielisz dane z okresu grzewczego przez dwa razy wieksza liczbe dni to
    wyniki beda zgola rozne.

    Pozdro.. TK