  • 11. Data: 2023-04-23 18:13:51
    Temat: Re: Się porobiło, będzie wkurw zimą.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 18:02 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Jak operator wyłączy moją PV? - u mnie dzisiaj ponad 120kWh produkcji z
    > czego 102kWh oddane do sieci i w żadnej chwili dnia napięcie nie
    > przekroczyło na żadnej fazie 245V.
    > Zdalne wyłączanie przez operatora instalacji prosumenta ma być w
    > przyszłości, dla nowo przyłączanych instalacji. Tauron już chyba coś
    > takiego ma przygotowane - komunikacja przez RS485, ale nie słyszałem aby
    > to wdrożyli.
    > W planach, zdalnym sterowaniem miały być objęte instalacje powyżej 10kWh
    > - 90% prosumentów to i tak by nie objęło.

    i wykresik:

    https://zapodaj.net/ae6ae5ed0a30d.jpg.html

  • 12. Data: 2023-04-23 18:49:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/04/2023 15:04, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Możliwe jest nie tylko wyłączanie przez
    > operatora wiatraków i farm słonecznych, ale też przydomowej fotowoltaiki."

    Ogólnie to nie jest obecnie możliwe dla przydomowej fotowoltaiki,
    przeciętny suweren nie ma stosownych urządzeń w domu. Być może zostanie
    zmuszony, aby mieć, ale to nie jest kwestia szybka do wykonania,
    prawdopodobnie bałagan decyzyjny rozwlecze to na lata.

    Falowniki mają taką możliwośc automatycznie i z niej korzystają jesli
    napięcie będzie za wysokie. To jest wystarczające w wielu wypadkach.

    Dodatkowo jeśli mam zużycie 100% prywatne, elektrowni nic do wyłączenia
    mojej fotowolatiki.

    Operatorzy sieci krajowej nich lepiej pompują wodę na pagórki jak mają
    szczyty produkcji. Ta technologia jest znana od dziesiątek lat.

  • 13. Data: 2023-04-23 18:56:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 18:02:13 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > to wdrożyli.
    > W planach, zdalnym sterowaniem miały być objęte instalacje powyżej 10kWh -

    Szczyt optymizmu to dwóch pedałów kupujących wózek. Ty ze swoimi przewidywaniami
    bardzo zbliżasz się do szczytu optymizmu. Trend będzie taki żeby wszyscy wytwarzający
    prąd z fv przeszli na system sprzedaży a nie magazynowania w sieci. Albowiem ponieważ
    system sprzedaży nie faworyzuje nikogo i jest sprawiedliwy społecznie (konstytucją),
    bardziej opłacalny dla dużej energetyki ( ekonomia). Oczywiście będą miejsca w
    których trudno będzie energetyce zrobić napięcie przekraczające próg wyłączenia
    falowników. Ale będą bardzo się starali żeby jak najwięcej przeszło na system
    sprzedaży.

  • 14. Data: 2023-04-23 19:04:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 18:49:57 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Operatorzy sieci krajowej nich lepiej pompują wodę na pagórki jak mają
    > szczyty produkcji. Ta technologia jest znana od dziesiątek lat.
    Tutaj radzisz co mają robić operatorzy? Sądzisz że posłuchają. Do elektrowni o jakich
    napisałeś potrzebne są odpowiednie warunki terenowe i dużo pieniędzy których nie
    warto wydawać w sytuacji w której będziemy za czas w jakim elektrownie szczytowe się
    nie zwrócą stabilne źródła energii pod postacią elektrowni jądrowych.

  • 15. Data: 2023-04-23 19:08:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/04/2023 19:04, Zenek Kapelinder wrote:
    > Tutaj radzisz co mają robić operatorzy? Sądzisz że posłuchają.

    Nie. To sarkazm, po prostu znowu nie zauważyłeś. W tym kraju ruszenie
    dupy z wyprzedzeniem jest niemożliwe. Wymagana jest katastrofa albo
    rewolucja.

    Dzisiaj pustaki rządowe są zaskoczone że Mój Prąd powoduje problemy w sieci.

    Dzieńjakcodzień.

  • 16. Data: 2023-04-23 19:11:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 18:56 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Szczyt optymizmu to dwóch pedałów kupujących wózek. Ty ze swoimi
    > przewidywaniami bardzo zbliżasz się do szczytu optymizmu.

    Ja wbrew temu co piszesz stąpam twardo po ziemi. Szacuję
    ryzyko/zyski/straty przy każdej wydanej na infrastrukturę złotówce.
    Dlatego między innymi nie wchodzę w akumulatory.
    Przewiduję jak na razie lepiej od Ciebie. Przypomnij sobie wątki z tej
    grupy w których pisałem o przyszłych cenach energii.
    Już Ci pisałem wiele razy, że mam umowę na magazynowanie na 15 lat.
    Jak mi ją PGE wypowie to dam znać. Na razie wbrew temu co tu wypisujesz
    nikt nie ma nawet takiego planu aby wypowiadać umowy starym prosumentom.

    TG

  • 17. Data: 2023-04-23 19:26:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 19:08:19 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > rewolucja.
    >
    > Dzisiaj pustaki rządowe są zaskoczone że Mój Prąd powoduje problemy w sieci.

    Skąd wiesz że są zaskoczeni? A może nie są zaskoczeni bo przewidzeli a że było
    korzystne dla państwa to pozwolili żeby się stało. Głupi ludzie wierzą w różne
    "mądrości ludowe" w stylu na ziemi nikt nie stracił. A w ministerstwach w oficynach i
    suterenach zapierdala w satynowych zarekawkach w chuj ludzi i liczą co im władza każe
    policzyć. I w zależności od wyników podejmują decyzję.

  • 18. Data: 2023-04-23 19:39:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/04/2023 19:26, Zenek Kapelinder wrote:
    > Skąd wiesz że są zaskoczeni?

    Ponieważ sieć jest nieprzygotowana do magazynowania, pochłaniania,
    przetwarzania, a program pracuje od wielu lat.

    Możesz też zakładać że to działanie z premedytacją, ale to oznacza, ze
    głosowałeś na sabotażystów, co dużo by mogło powiedzieć o Twojej
    zdolności wróżenia.

    > A może nie są zaskoczeni

    Tak. Wtedy to były by zwykłe mendy, zdolne oszukać własnych wyborców.

    Głosuj dalej. 14-ki dają.

  • 19. Data: 2023-04-23 19:40:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 19:11:17 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Jak mi ją PGE wypowie to dam znać. Na razie wbrew temu co tu wypisujesz
    > nikt nie ma nawet takiego planu aby wypowiadać umowy starym prosumentom.

    Chyba cię pojebało że oni ci wymówka umowę. Oni zrobią że pójdziesz i grzecznie się
    spytasz czy możesz przejść z magazynowania na sprzedaż. Podniosą napięcie na
    transformatorze do 251V i przy pełni będzie ci się falownik wyłączał.

  • 20. Data: 2023-04-23 19:45:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 19:39:40 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > zdolności wróżenia.
    > Tak. Wtedy to były by zwykłe mendy, zdolne oszukać własnych wyborców.

    Może ona wcale nie miała być przygotowana na to o czym napisałeś. Do pewnej
    zainstalowanej w fv mocy dawała radę. Teraz jak fotowoltaiki więcej też da radę pod
    warunkiem że przy instalacjach konsumenckich będą akumulatory. Nie siłą a sztuka
    frajerów w dupę tłuką.