  • 31. Data: 2013-04-12 23:22:01
    Temat: Re: Sk***syny z Taurona
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-04-12 17:11, Maciek pisze:
    > Dokladnie tak - w nocy, w weekend, wczesnie rano... Tak, zeby odbiorcom nie
    > zaklocac planu dnia. Bo to odbiorca powinien byc wazniejszy.
    Co jeszcze ciekawego wymyślisz? :)

  • 32. Data: 2013-04-12 23:26:32
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-04-12 17:34, Marek Dyjor pisze:
    > bo przerwa przez 1 dzień ok ale tydzień bez prądu dla wielu firm może
    > sie równać co najmniej sporymi stratami, jeśli nie utratą klientów.
    a gdzie ci klienci pójdę he? :)
    bo prąd mogą kupować u innego dostawcy, a przesył będzie realizowany i
    tak przez tego samego, na odrębnej zresztą fakturze

  • 33. Data: 2013-04-12 23:39:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Apr 2013 23:22:01 +0200, Jawi napisał(a):

    > Co jeszcze ciekawego wymyślisz? :)

    Zdaje sie, ze nie masz nic ciekawego do powiedzenia, wiec po cholere
    generujesz szum?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 34. Data: 2013-04-13 01:46:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:

    > w domu? wcale bo nie jest mi to do niczego potrzebne. W pracy to ten
    > sprzęt jest wart kilkanaście milionów. Ale się opłaca bo straty mogą
    > być dużo wieksze.
    >
    > generalnie to musisz odrobić normalną lekcję oceny ryzyka. Ile razy
    > zdarza ci się ie miec prądu, ile na tym możesz stracić i wtedy dopeiro
    > policzyć czy opłaca ci się inwestowac w ochronę. Skoro uważasz, że
    > kilka tysięcy za generator czy UPS to za dużo to znaczy, że Twoje
    > straty spowodowane brakiem prądu są mniejsze.

    fajne gadanie...

    akceptowaln są straty wynikające z katastrofy naturalnej, dodam ze można sie
    od tego ubezpieczyć.

    Czym innym sa jednak straty wynikające z winy niedbalstwa czy arogancji
    konkretnej firmy.

  • 35. Data: 2013-04-13 01:47:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:

    > to zależy od tego co jest akceptowalne

    > nie ma znaczenia jakie jest źródło braku prądu.
    > Od zabezpieczenia sie od działań firmy jest umowa. Lub sprzęt.

    tylko że na umowy nie masz raczej wpływu chyba, że jesteś kimś co najmniej
    zbliżonym wielkością do dostawcy energii, pomiedzmy z dokłądnością do rzedu
    wielkości.

  • 36. Data: 2013-04-13 01:49:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jawi wrote:
    > a gdzie ci klienci pójdę he? :)
    > bo prąd mogą kupować u innego dostawcy, a przesył będzie realizowany i
    > tak przez tego samego, na odrębnej zresztą fakturze

    zastanawiam sie czy rozumiesz co czytasz?

  • 37. Data: 2013-04-13 08:53:23
    Od: Kamil Serafin <k...@g...com>

    On 12 Kwi, 16:06, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Otoz spolka Tauron oglosila w mojej miejscowosci, ze w przyszlym tygodniu,
    > w ramach prac konserwacyjnych, przez 6 dni nie bedzie pradu. Oczywiscie nie
    > cala dobe, ale przez caly "dzien roboczy", od 7:30 do 16:30.
    >
    > Jakim kretynem trzeba byc, zeby robic takie rzeczy bez przynajmniej
    > miesiecznego wyprzedzenia? Czy oni nie rozumieja, ze ludzie pracuja w
    > domach, maja male dzieci, maja prace wykonczeniowe wymagajace pradu...?!
    >
    > I to nie jest zadna nagla awaria, tylko wymiana slupow...
    >
    > Kurwa mac!
    >
    > Zastanawiam sie nad skarzeniem ich o straty...

    I dostaniesz taką odpowiedź:

    W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 30.10.2012 r.(data rejestracji)
    przesłane drogą elektroniczną, chcielibyśmy poinformować, iż zgodnie z
    przepisami wykonawczymi do Ustawy Prawo Energetyczne tj.
    Rozporządzeniem Ministra Gospodarki w sprawie szczegółowych warunków
    funkcjonowania systemu elektroenergetycznego z dn. 04.05.2007 (Dz. U.
    nr 93/2007, poz. 623, rozdział 10 § 40 pkt. 5), w sieci
    elektroenergetycznej mogą występować planowane i nieplanowane przerwy
    w dostawie energii elektrycznej. Dla odbiorców zaliczanych do grup
    przyłączeniowych IV i V (do których zalicza się także Pana obiekt w
    Ozorowicach dz. nr 130/34) dopuszczalny czas trwania jednorazowej
    przerwy nie może przekroczyć 16 godzin w przypadku przerwy planowanej
    i 24 godzin w przypadku przerwy nieplanowanej, przy czym suma czasu
    trwania wszystkich przerw jednorazowych w ciągu roku nie może
    przekroczyć 35 godzin w przypadku przerw planowanych i 48 godzin w
    przypadku przerw nieplanowanych. Zgodnie z powołanym wyżej
    Rozporządzeniem (Dz. U. nr 93/2007, poz. 623, rozdział 10 § 42 pkt.
    4), odbiorcy zaliczani do grup przyłączeniowych IV i V informowani są
    z co najmniej pięciodniowym wyprzedzeniem o terminach i czasie
    planowanych przerw w dostawie energii w formie ogłoszeń prasowych,
    internetowych, komunikatów radiowych lub telewizyjnych lub w inny
    sposób zwyczajowo przyjęty na danym terenie. TAURON Dystrybucja S.A.
    Oddział we Wrocławiu realizuje powyższy obowiązek poprzez
    zamieszczanie ogłoszeń w prasie lokalnej (Polska The Times Gazeta
    Wrocławska) oraz na stronie internetowej pod adresem www.tauron-dystrybucja.pl,
    gdzie również istnieje możliwość aktywacji przez odbiorcę
    indywidualnych powiadomień mailowych.

    Dodatkowo informujemy, że w pracy sieci elektroenergetycznej występują
    losowe zakłócenia i uszkodzenia, których nie można przewidzieć, a tym
    samym wcześniej uprzedzić odbiorców czy zapobiec wystąpieniu awarii.
    Tego typu zdarzeń żadne przedsiębiorstwo dystrybucyjne nie jest w
    stanie się ustrzec i co za tym idzie, zagwarantować bezawaryjnych
    dostaw energii elektrycznej. Pragniemy Państwa zapewnić, że nasze
    służby techniczne prowadzą stałe działania zmierzające do
    wyeliminowania potencjalnych przyczyn wystąpienia awarii oraz starają
    się możliwie szybko likwidować ich skutki. W miarę posiadanych sił i
    środków podejmowane są także kroki mające na celu wymianę najbardziej
    awaryjnych elementów sieci, jednak ze względów technicznych jest to
    proces długotrwały.

    Sprawy związane z występowaniem wszelkich awarii i zakłóceń na
    sieci elektroenergetycznej regulują przepisy powołanego wyżej
    Rozporządzenia (Dz. U. nr 93/2007, poz. 623, rozdział 10).
    Informacji na temat przerw w dostawie energii elektrycznej oraz
    przybliżonego czasu wznowienia dostawy można przez całą dobę uzyskać
    pod alarmowym, bezpłatnym numerem telefonu 991.

    Informujemy również, że na podstawie Ustawy Prawo Budowlane z
    dnia 07.07.1994 oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
    12.04.2002 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 75 poz. 690, dział IV, rozdział 8
    § 181.1), budynek, w którym zanik napięcia w elektrycznej sieci
    zasilającej może spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi,
    poważne zagrożenie środowiska, a także znaczne straty materialne,
    należy zasilać z co najmniej z dwóch niezależnych, samoczynnie
    załączających się źródeł energii elektrycznej, oraz wyposażać w
    samoczynnie załączające się oświetlenie awaryjne (bezpieczeństwa i
    ewakuacyjne). W budynku wysokościowym jednym ze źródeł zasilania
    powinien być zespół prądotwórczy. Za wszystkie przerwy w zasilaniu
    związane z powstawaniem różnych awarii na sieci elektroenergetycznej
    serdecznie przepraszamy.

    Liczymy, że nasze wyjaśnienia i informacje będą dla Pana
    wystarczające.

    lol.

  • 38. Data: 2013-04-13 09:07:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Powitanko,

    > Jakby szanowali klienta, albo byliby do tego zmuszeni, to wylaczenie
    > trwaloby kilka min potrzebne na przepiecie z wymienianej linii na bypas.
    > Ze nie wspomne juz o mozliwosci zrobienia linii kablowej zamiast
    > paskudnych slupow.

    Transformator by pass? Gratuluje inwencji.

  • 39. Data: 2013-04-13 09:10:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "mucher" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 12 Kwi, 09:35, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    >Swoją drogą gazownia wymieniała ostatnio rurociąg - i oni robili
    >calkiem sensownie; całkowity czas przerwy w dostawie u mnie to było
    >jakieś 30-60 minut?

    Wylaczanie gazy to o wiele wieksze zagrozenie, niz pradu.

  • 40. Data: 2013-04-13 11:29:58
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Transformator by pass? Gratuluje inwencji.

    Mowa byla o slupach. Z trafem tez nie widze problemu, przelaczenie z 1
    na 2 od kilku do kilkunastu min. Oczywiscie jesli sie nie ma w dupie
    klienta. Tam, gdzie klientem jest duza firma z zapewne dobrymi
    prawnikami, da sie takie rzeczy robic tak, ze nawet swiatlo nie
    przygaslo. Widzialem, pojecie jakies o elektryce mam, ale nie wiem jak
    to zrobili, a zasilanie duzego biurowca to z pewnoscia wiecej niz
    niejedno osiedle.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa