  • 71. Data: 2013-04-15 12:02:51
    Temat: Re: Sk***syny z Taurona
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 12:02:03 +0200 osobnik zwany Ergie napisał:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Odróżniasz zdarzenie losowe od zaplanowanego? Losowe występuje losowo, a
    > zaplanowane można tak zaplanować by było jak najmniej uciążliwe.

    z Twojego punktu widzenia oba są identyczne.
    z punktu widzenia dostawcy energii on planuje tak, żeby mu było jak
    najtaniej biorąc pod uwagę umowy jakie ma i kary, które będzie musiał
    zapłacić. Tak, kary się w takiej kalkulacji uwzględnia.

    I skąd wiesz, że sumarycznie przyjęte rozwiązanie nie jest najmniej
    uciążliwe? Nie z twojego punktu widzenia tylko ogółu odbiorców.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2013-04-15 12:06:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Zależy gdzie ale bardzo prawdopodobne że tam gdzie chca ten prad wyłączyc
    > aby słupy wymienić to sklepów, fryzjerów itp jest kilka a budynków
    > mieszkalnych kilkadziesiąt.
    > Dlatego lepiej że wyłączaja w trakcie dnia a wieczorami i noca prąd jest-
    > mniej uciązliwe dla mieszkańców.

    Z tym że wieczorem najwięcej osób potrzebuje prądu to się zgadzam, ale jeśli
    do wyboru jest rano albo noc to IMO jednak rano więcej osób potrzebuje
    prądu. Ot choćby do gotowania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2013-04-15 12:28:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 12:06:16 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    Cieszę sie niezmiernie
    >ale jeśli
    >
    > do wyboru jest rano albo noc to IMO jednak rano więcej osób potrzebuje
    >
    > prądu. Ot choćby do gotowania.
    Masz coś na paparcie tego?
    Bo wg mnie sporo osób gotuje na gazie np, sporo osób przed południem wcale nie gotuje
    bo jest w pracy itp. Ale jak jest w miejscu o którym Maciek pisze to podejrzewam że
    ani ja ani Ty nie wiemy.
    Inaczej jest w dzielnica przemysłowo- usługowej, inaczej w na osiedlu domkóW
    jednorodzinnych a inaczej na osiedlu tzw "sypialni"

  • 74. Data: 2013-04-15 12:47:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    wolim wrote:

    > Wyłączanie w weekend to już by była totalna paranoja, bo akurat w
    > weekendy ludzie siedzą w domach, sprzątają, gotują, oglądają tv, piorą,
    > itp.

    Nie znasz się. ;-) Wyłączenie wody w niedzielę o 18 to znakomity pomysł.
    Przynajmniej zdaniem wrocławskich wodociągów... :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 75. Data: 2013-04-15 13:59:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > z Twojego punktu widzenia oba są identyczne.

    Nie są bo jednego _można_ uniknąć, więc mogłoby go w ogóle nie być.

    > z punktu widzenia dostawcy energii on planuje tak, żeby mu było jak
    > najtaniej biorąc pod uwagę umowy jakie ma i kary, które będzie musiał
    > zapłacić. Tak, kary się w takiej kalkulacji uwzględnia.

    No i tu jest problem, że nie ma kar za odcięcie odbiorców indywidualnych na
    kilka godzin przez kilka dni z rzędu.

    > I skąd wiesz, że sumarycznie przyjęte rozwiązanie nie jest najmniej
    > uciążliwe? Nie z twojego punktu widzenia tylko ogółu odbiorców.

    A skąd T ywiesz, ze jest inaczej. Nie _wiemy_ dlatego sobie dyskutujemy
    używając zwrotów "moim zdaniem".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 76. Data: 2013-04-15 14:13:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Masz coś na paparcie tego?

    Drobny fakt,że w wielu częściach kraju gazu niet :-)
    To już na starcie daje nam sporą grupę. Po drugie tam gdzie gaz jest , nie
    każdy jest podłączony do sieci. Po trzecie nawet wśród tych którzy sa
    podłączenie jest grupa osób którzy gazu używają tylko do grzania CO i CWU a
    w kuchni mają kuchenkę elektryczną.

    > Bo wg mnie sporo osób gotuje na gazie np, sporo osób przed południem wcale
    > nie gotuje bo jest w pracy itp. Ale jak jest w miejscu o którym Maciek
    > pisze to podejrzewam że > ani ja ani Ty nie wiemy.

    Nie wiemy, ale szansa na to że bardziej uciążliwe byłoby wyłączenie prądu w
    nocy niż rano jest mała.

    > Inaczej jest w dzielnica przemysłowo- usługowej, inaczej w na osiedlu
    > domkóW jednorodzinnych a inaczej na osiedlu tzw "sypialni"

    W której sytuacji Twoim zdaniem lepiej by prądu nie było rano zamiast w nocy
    ?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2013-04-15 15:03:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 13:59:06 +0200 osobnik zwany Ergie napisał:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Nie są bo jednego _można_ uniknąć, więc mogłoby go w ogóle nie być.

    a potem będziesz jęczał, że nic nie robią i stare słupy się poprzewracały?
    Z Twojego punktu widzenia jest to tak samo nieprzewidywalne zdarzenie

    > No i tu jest problem, że nie ma kar za odcięcie odbiorców indywidualnych
    > na kilka godzin przez kilka dni z rzędu.

    jest na to proste rozwiązanie. Tauron robi nadmiarowe sieci aby móc robić
    przeglądy i inne prace bez przerywania dostaw prądu. Zgodzisz się na
    kilkukrotnie większy rachunek? Bo taka jest konsekwencja

    > A skąd T ywiesz, ze jest inaczej. Nie _wiemy_ dlatego sobie dyskutujemy
    > używając zwrotów "moim zdaniem".

    ale ja nie twierdzę, zę jest tylko, że Ty założyłeś, że nie jest

  • 78. Data: 2013-04-15 16:06:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > a potem będziesz jęczał, że nic nie robią i stare słupy się poprzewracały?
    > Z Twojego punktu widzenia jest to tak samo nieprzewidywalne zdarzenie

    Nie pisałem by nic nie robili, ale by robili w nocy.

    > jest na to proste rozwiązanie. Tauron robi nadmiarowe sieci aby móc robić
    > przeglądy i inne prace bez przerywania dostaw prądu. Zgodzisz się na
    > kilkukrotnie większy rachunek? Bo taka jest konsekwencja

    To jakaś plaga? Następny który nie umie czytać ze zrozumieniem? Mogą
    pracować W NOCY.

    > ale ja nie twierdzę, zę jest tylko, że Ty założyłeś, że nie jest

    Tak ja sobie założyłem że przerwa w nocy jest w większości wypadków mniej
    odczuwalna dla odbiorców. Skoro z tym dyskutujesz to znaczy że masz odmienne
    zdanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 79. Data: 2013-04-15 16:16:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 16:06:04 +0200 osobnik zwany Ergie napisał:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Nie pisałem by nic nie robili, ale by robili w nocy.

    nie ma znaczenia czy wdzień czy w nocy. Chodzi o przewidywalność

    > To jakaś plaga? Następny który nie umie czytać ze zrozumieniem? Mogą
    > pracować W NOCY.

    mogą, A wiesz, zę wtedy też będziesz płacił większe rachunki?

    > Tak ja sobie założyłem że przerwa w nocy jest w większości wypadków
    > mniej odczuwalna dla odbiorców. Skoro z tym dyskutujesz to znaczy że
    > masz odmienne zdanie.

    no właśnie. Założyłeś sobie coś co niekoniecznie pokrywa się z
    rzeczywistością. Ty chciałbyś, żeby robili tak jak chcesz, z
    niekoniecznie wszcy by tak chcieli i niekoniecznie wszyscy chcą pokrywac
    tego koszty.

  • 80. Data: 2013-04-15 16:25:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 16:06:04 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Nie pisałem by nic nie robili, ale by robili w nocy.

    Jako odbiorca prywatny wolalbym, zeby robili w dzien bo w nocy to ja chce moc sobie
    swiatlo wlaczyc, a nie siedziec przy swieczkach :-) Wyobrazasz sobie jak wieczorem /
    w nocy wylaczaja prad na jakims duzym osiedlu - zobacz jaka bedzie panika chociazby
    przez fakt ze na klatce schodowej ciemno jak w dupie, nie da sie wyjsc ani dostac do
    domu bo sie mozna na schodach zabic :)

    Jako przedsiebiorca pewnie wolalbym zeby robili w nocy. Pytanie ilu w tamtym rejonue
    jest odbiorcow prywatnych, a ilu przedsiebiorcow i co jest mniejszym zlem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.