  • 81. Data: 2013-04-15 18:38:36
    Temat: Re: Sk***syny z Taurona
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Bez przesady. Elektronika ma z reguły zasilacze impulsowe, więc nieco
    > krzywa sinusoida nie stanowi problemu. Byleby napięcie było dobrze
    > regulowane.

    ha ha ha...

    właśnie chodzi o dobrą stabilizację napięcia i częstotliwości.

    w sam raz w generatorze uzyskanie sinusoidy nie stanowi wielkiego problemu,
    bo sama sie uzyskuje co wynika z praw fizyki.

  • 82. Data: 2013-04-15 22:18:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:

    > a jak śnieg urwie Ci druty to do kogo będziesz się skarżył?
    > Skoro się nie zabezpieczyłeś to znaczy, żę uważasz to za nieopłacalne

    i na tę okoliczność można uzyskać rekompensatę z ubezpieczenia, bo to jest
    wypadek.

  • 83. Data: 2013-04-15 22:20:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:

    > z Twojego punktu widzenia oba są identyczne.
    > z punktu widzenia dostawcy energii on planuje tak, żeby mu było jak
    > najtaniej biorąc pod uwagę umowy jakie ma i kary, które będzie musiał
    > zapłacić. Tak, kary się w takiej kalkulacji uwzględnia.
    >
    > I skąd wiesz, że sumarycznie przyjęte rozwiązanie nie jest najmniej
    > uciążliwe? Nie z twojego punktu widzenia tylko ogółu odbiorców.

    powiedz mi płacą ci za tę ofiarną obronę skurwysyńskiego monopolisty?

    zawsze sie zastanawiam skąd sie biorą tacy obrońcy kurewstwa.

  • 84. Data: 2013-04-15 22:35:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 22:20:17 +0200 osobnik zwany Marek Dyjor
    napisał:

    > powiedz mi płacą ci za tę ofiarną obronę skurwysyńskiego monopolisty?
    >
    > zawsze sie zastanawiam skąd sie biorą tacy obrońcy kurewstwa.

    a mnie zastanawia skąd się biorą bluzgacze patrzący na wszystko z
    perspektywy wyłącznie własnego tyłka i wypowiadający się o czymś o czym
    nie mają pojęcia

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 85. Data: 2013-04-15 22:36:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 22:18:20 +0200 osobnik zwany Marek Dyjor
    napisał:

    > i na tę okoliczność można uzyskać rekompensatę z ubezpieczenia, bo to
    > jest wypadek.

    a prądu dalej nie masz. Ubezpieczenie zwróci Ci utraconych klientów?

    PS: wiesz co to jest analiza ryzyka?

  • 86. Data: 2013-04-16 14:01:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.04.2013 18:38, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > w sam raz w generatorze uzyskanie sinusoidy nie stanowi wielkiego
    > problemu, bo sama sie uzyskuje co wynika z praw fizyki.

    Zależy, jak realizowana jest regulacja napięcia.

    Ja mam "chińszczyznę" 2,5kW nabytą za jakieś 800zł.

    Mierniki napięcie pokazują w miarę stabilne (nie gorsze wahania niż na
    wiejskiej linii zasilającej z sąsiadem z mocną pompą ;) ) a mimo to UPS
    APC odmawia "konsumpcji", choć taki Lestar łyka bez protestu.

    Komputer chodzi stabilnie, pompa wody też, takoż lodówka. Oświetlenie
    żarowe nieco pulsuje.

    Najdłuższy "test" jaki miałem to dwie doby z 8-godzinną przerwą.

  • 87. Data: 2013-04-16 20:55:17
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-04-15 10:03, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Łatwiej nocne centralne zastąpić dziennym niż zamknąć firmę w dzień i
    > klientów przyjmować w nocy. Hmm, nocny fryzjer, nocny fotograf, nocny

    A ilu masz tych fryzjerów, fotografów, dentystów w okolicy? Więcej niż
    zwykłych mieszkańców? Dlaczego osoby prowadzące działalność gospodarczą
    miałby mieć jakieś specjalne względy? Zwykły Kowalski woli, żeby
    wyłączyli prąd jak jest w pracy...

  • 88. Data: 2013-04-17 09:50:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A ilu masz tych fryzjerów, fotografów, dentystów w okolicy? Więcej niż
    > zwykłych mieszkańców? Dlaczego osoby prowadzące działalność gospodarczą
    > miałby mieć jakieś specjalne względy?

    Bo u niego pracują i z jego usług korzystają inni. To że sklep będzie
    zamknięty nie jest tylko problemem sklepikarza ale też dziesiątek klientów.

    > Zwykły Kowalski woli, żeby wyłączyli prąd jak jest w pracy...

    Przypominam, że w pracy jest _mniejszość_ społeczeństwa. Zapomniałeś o
    emerytach, rencistach, chorych, dzieciach, matkach na wychowawczym,
    bezrobotnych i tych którzy nie pracują bo nie chcą :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 89. Data: 2013-04-20 10:20:31
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 13 Kwi, 02:10, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > U ytkownik "mucher" <m...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:14f6282a-c096-45e2-b2d3-d08760c97190@r13g2000
    yqb.googlegroups.com...

    > Wylaczanie gazy to o wiele wieksze zagrozenie, niz pradu.

    No ale umawiali się - prosili żeby dać znać kiedy ktoś będzie w domu,
    zeby na chwilę odłączył kocioł i sprawdził czy po przełączeniu rury
    wstanie.

    BTW - właśnie żona doniosła, że przyjechali, nawieźli ziemię,
    rozgrabili i posiali trawę - no nie wierzę wręcz! Po syfiarzach którzy
    zrywali asfalt i zostawili go na poboczu w myśl zasady "nie moja
    brocha" - miła odmiana.

    mucher

  • 90. Data: 2013-04-21 04:50:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2013 10:20, mucher pisze:

> [...]
    > rozgrabili i posiali trawę - no nie wierzę wręcz! Po syfiarzach którzy
    > zrywali asfalt i zostawili go na poboczu w myśl zasady "nie moja

    Teraz to jest już raczej norma. Gminy potrafią ścigać za trochę nierówno
    ułożoną kostkę po jakichś robotach.

    Ale nieeee.... ciągle jest coraz gorzej, nie? ;->