  • 1. Data: 2009-04-20 17:56:55
    Temat: Skrzynka elektryczna "chwilówka"
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Witam
    mam pytanie zainstalowano mi na słupie skrzynke licznikowa typowa sp-260
    do niej mam zamontowac skrzybnke chwilówke z gniazdami, bezpiecznikami
    wyłącznikiem różnicowo prądowym itp.
    Mam pytanie czy moge sobie sam wypisać oświadczenie o stanie technicznym
    instalacji. Posiadam świadectwo SEP eksploatacja w zakresie obsługi,
    montażu, konserwacji, remontów, bez pomiarów.
    Czy musi to być fizycznie inna osoba co by sie ZE nie czepiał że sam sobie.

    Przemeq

  • 2. Data: 2009-04-20 19:54:33
    Temat: Re: Skrzynka elektryczna "chwilówka"
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > montażu, konserwacji, remontów, bez pomiarów.
    > Czy musi to być fizycznie inna osoba co by sie ZE nie czepiał że sam

    Oświadczenie to nie pomiary.
    Jeżeli chodzi o ZE to jeżeli posiadasz uprawnienia SEP "E" możesz dla siebie
    wykonać instalację elektryczną i napisać oświadczenie o stanie technicznym.
    Pisząc oświadczenie bierzesz na siebie odpowiedzialność za stan tej
    instalacji i wszelkie szkody wywołane w czasie eksploatacji, ale to i tak
    nic nie zmienia, ponieważ prawo budowlane i tak obarcza Ciebie jako
    włąściciela/administratora taką odpowiedzialnością.