  • 71. Data: 2009-05-26 19:50:18
    Temat: Re: Skrzynka elektryczna na każdympiętrze?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:gvgj82$b5j$1@news.onet.pl...

    > Ja tez nie rozumiem. Powaznie.

    No to ja tez.

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2009-05-26 21:29:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gvgj82$b5j$1@news.onet.pl...

    > No to ja tez.
    >
    > Pozdro.. TK

    To znaczy, że jak u mnie światło zgaśnie, to ja dalej widzę. Cud?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 73. Data: 2009-05-26 21:50:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości

    > To znaczy, że jak u mnie światło zgaśnie, to ja dalej widzę. Cud?

    Ty sie nie denerwuj, ale ja/my troche widzimy. Ale niezaleznie od tego
    zrobilem oswietlenie awaryjnego w pomieszczeniach komunikacyjnych.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2009-05-26 22:14:11
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Ty sie nie denerwuj, ale ja/my troche widzimy. Ale niezaleznie od tego
    > zrobilem oswietlenie awaryjnego w pomieszczeniach komunikacyjnych.

    U mnie nie ma żadnych pomieszczeń bez okien. Na ulicy świecą się lampy dając
    delikatne oświetlenie wnętrza. Podczas kataklizmów, kiedy zapada całkowita
    ciemność znam rozkład pomieszczeń na pamięć i nie muszę sobie nawet świecić
    komórką żeby się przemieścić do latarki.

  • 75. Data: 2009-05-26 23:33:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:gvhpo5$775

> [...]
    > całkowita ciemność znam rozkład pomieszczeń na pamięć i nie muszę sobie
    > nawet świecić komórką żeby się przemieścić do latarki.

    A no wlasnie.

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2009-05-27 08:01:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ty sie nie denerwuj, ale ja/my troche widzimy. Ale niezaleznie od tego
    > zrobilem oswietlenie awaryjnego w pomieszczeniach komunikacyjnych.
    ,
    A ja nie robiłem awaryjnego. U nas nie ma przerw w zasilaniu. A nawet jak
    raz na 5 lat swiatło zgasnie na dwie godziny to sobie poradze jakoś.
    A UPS po 5 latach to pewni i tak by nie zadziałał albo zadziałał na 5 minut

    Krzysiek

  • 77. Data: 2009-05-27 08:13:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <> U mnie nie ma żadnych pomieszczeń bez okien.
> [...]
    > ciemność znam rozkład pomieszczeń na pamięć i nie muszę sobie nawet
    > świecić komórką żeby się przemieścić do latarki.

    Bo Ty nienowocześnie i nieekonomicznie masz wybudowane.
    W nowych ekonomicznych domach nie stosuje sie okien. Takie okno to przeciez
    potężny mostek cieplny.
    Tylko ściany są i metr styropianu na nich.

    Krzysiek

  • 78. Data: 2009-05-27 08:25:07
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik kris napisał:

    > Bo Ty nienowocześnie i nieekonomicznie masz wybudowane.
    > W nowych ekonomicznych domach nie stosuje sie okien. Takie okno to przeciez
    > potężny mostek cieplny.
    > Tylko ściany są i metr styropianu na nich.

    ściany ?? - bez sensu, przecież zaprawa to straszny mostek :))

    pzdr.
    rafał

  • 79. Data: 2009-05-27 22:07:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > raz na 5 lat swiatło zgasnie na dwie godziny to sobie poradze jakoś.
    > A UPS po 5 latach to pewni i tak by nie zadziałał albo zadziałał na 5

    Masz racje, ale... :-)
    Oswietlenie awaryjne u mnie powiazane jest z oswietleniem LED montowanym np.
    przy schodach, zakamarkach i tak sobie ozdobnie powiedzmy. Do tego dochodza
    pojedyncze "zarowki" LED w garazu, kotlowni, przejsciu miedzy nimi i holu.
    To sa miejsca, gdzie doprowazilem dodatkowo kabel 2 zylowy. Reszta i tak by
    byla, wiec wydumalem sobie skrzynke sterujaca tym, do tego doszedl jeszcze
    wlacznik czasowy wylaczajacy niektore obwody o okreslonej godzinie, a
    pozostale swieca sie cala noc po zalaczeniu czujnikiem zmierzchowym. Zanik
    zasilania powoduje wlaczenie oswietlenia komunikacji, zebym na ryj ze
    schodow nie spadl.
    Co prawda zaniki zasilania nie sa czeste, ale sie zdazaja, sa jeszcze burze
    i to najgorsza cholera. Koszt dolozenia kabla do czterech miejsc w sumie
    jakies moze 10m po zloty, zloty piecdziesiat/m odzalowalem. UPSy mam dwa z
    odzysku zupelnie gratis. Naprawa to wymiana akumulatora za jakies 40zl
    sztuka. Po pieciu latach znow wymienie akumulator, albo podlacze stary
    samochodowy, LED pociagnie pewnie dluzej jak nowy pojemnosci UPSowej. O ile
    latwo przychodzi mi adoptowanie sie do stanow dluzszych o tyle nienawidze
    gwaltownego braku zasilania przy okazji np. burzy i wymyslilem sobie, ze na
    taki luksus przy okazji robienia instalacji jeszcze mnie stac. Takie moje
    widzi mi sie i tyle, nic szczegolnego.

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2009-05-27 22:09:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > ściany ?? - bez sensu, przecież zaprawa to straszny mostek :))

    Znaczy styropian only?? :-))
    Niektorym pewnie sie spodoba, ale to juz bylo.

    Pozdro.. TK