  • 81. Data: 2009-05-27 22:43:04
    Temat: Re: Skrzynka elektryczna na każdympiętrze?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:

    > Znaczy styropian only?? :-))
    > Niektorym pewnie sie spodoba, ale to juz bylo.

    Wy się śmiejcie, ale po widzianym na muratorze poście, którego autor
    się poważnie zastanawia nad zastąpieniem w drzwiach wejściowych
    metalowego trzpienia na którym klamka drzwiowa jest mocowana, jakimś
    innym, który "takiego strasznego mostka termicznego" nie będzie
    robić, wiele mne tu nie zdziwi :-)

    J.

  • 82. Data: 2009-05-27 22:44:04
    Od: a...@g...com

    On 28 Maj, 00:07, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > pozostale swieca sie cala noc po zalaczeniu czujnikiem zmierzchowym. Zanik
    > zasilania powoduje wlaczenie oswietlenia komunikacji, zebym na ryj ze
    > schodow nie spadl.

    Jak masz to dokladnie rozwiazane ? Na szybko do glowy przychodzi mi
    zwykly przekaznik, normalnie uruchomiony, ktory po zaniku pradu
    wylacza sie, wlaczajac w obwod oswietlenia awaryjnego zasilanie..
    Tylko czy jest sens angazowac w to wogole UPSa, skoro akumulatorki w
    nim maja akurat 12V - idealne na oswietlenie LEDowe ? :) Wystarczy
    dolaczyc na stale troszke bardziej inteligentna ladowarke tego aku -
    tak zeby mogla byc podlaczona do pradu i doladowywala stale niskim
    pradem akumulatorki.. No chyba ze uzywasz gdzies jeszcze 230V z tego
    UPSa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2009-05-27 22:46:00
    Od: a...@g...com

    On 28 Maj, 00:43, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > metalowego trzpienia na którym klamka drzwiowa jest mocowana, jakimś
    > innym, który "takiego strasznego mostka termicznego" nie będzie

    I tak sie rodza urban legends :) Gosc sobie z dwa lata temu robil
    jaja, a do dzisiaj ludzie biora to na powaznie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 84. Data: 2009-05-28 07:03:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > sumie jakies moze 10m po zloty, zloty piecdziesiat/m odzalowalem. UPSy mam
    > dwa z odzysku zupelnie gratis. Naprawa to wymiana akumulatora za jakies
    > 40zl sztuka. Po pieciu latach znow wymienie akumulator, albo podlacze
    > stary samochodowy, LED pociagnie pewnie dluzej jak nowy pojemnosci
    > UPSowej. O ile latwo przychodzi mi adoptowanie sie do stanow dluzszych o
    > tyle nienawidze gwaltownego braku zasilania przy okazji np. burzy i
    > wymyslilem sobie, ze na taki luksus przy okazji robienia instalacji
    > jeszcze mnie stac. Takie moje widzi mi sie i tyle, nic szczegolnego.

    Wierm wiem koszt tego oswietlenia to równowartość flaszki. Jak masz zaniki
    napiecia to faktycznie tTobie się to przyda.
    U nas zaników napiecia nie ma praktycznie wcale. A do UPS nie jestem
    przekonany gdyz widze jak sprawują sie one u mnie w firmie.
    Mamy takie z listwami zasilającymi od razu- APCCyber fort 350. W ciągu roku
    popuły sie 4 z 7 używanych. Po postu przestały działać pomimo tego że nawet
    nie było zaników napięcia. ?No i podejrzewam że aku wiecej jak dwa trzy lata
    tez nie wytrzymają.
    Mam dwa starsze UPS "z odzysku" w domu
    (te akurat sie nie psuły APC325 chyba). Ze dwa lata juz leżą w garażu. Muszę
    je z ciekawości przetestować- jak działają to na Allegro.

    Krzysiek

  • 85. Data: 2009-05-28 07:16:41
    Od: a...@g...com

    On 28 Maj, 09:03, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Wierm wiem koszt tego oswietlenia to równowartość flaszki.

    LEDowego ? O takim pisal Maniek :) Jedna lampka to minimum te 30 pln,
    wiec koszt calosci to blizej skrzynki flaszek ;-)

    [...]
    > nie było zaników napięcia. ?No i podejrzewam że aku wiecej jak dwa trzy lata
    > tez nie wytrzymają.

    Dobrze traktowane akumulatorki zelowe przetrwaja 5-6 lat i dluzej :)
    Jedna lampka LEDowa bieze te 0,03A (odpowiednik 3-4W halogena), majac
    ich powiedzmy 20 (oswietlenie korytarzow, holu, schodow) = 0,6A.
    Wystarczy wiec akumulatorek rzedu 7Ah za 40 pln i mamy zapewnione 10h
    swiecenia awaryjnego :) Yntelygentna ladowarka to drugie 40-50 pln.
    Najwiekszy koszt to jednak same lampki (20*30 = 600 pln minimum :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2009-05-28 07:47:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    >LEDowego ? O takim pisal Maniek :) Jedna lampka to minimum te 30 pln,
    >wiec koszt calosci to blizej skrzynki flaszek ;-)

    Miałem na myśli koszt kabla. A co na końcach tego kabla przyczepić to juz
    indywidualna sprawa.;))

    [...]
> [...]

    >swiecenia awaryjnego :) Yntelygentna ladowarka to drugie 40-50 pln.
    >Najwiekszy koszt to jednak same lampki (20*30 = 600 pln minimum :)

    Czyli w moim przypadku(praktycznie brak zaników napiecia) to ekonomicznie
    nieuzasadnione.
    Ale jak w młodości mieszkałem na wsi to tam napiecie nie było kilka razy do
    roku więc można by w takim przypadku pokusić się i wydać te kilka stówek,

    Krzysiek

  • 87. Data: 2009-05-28 08:06:05
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> wrote:

    > I tak sie rodza urban legends :) Gosc sobie z dwa lata temu robil
    > jaja, a do dzisiaj ludzie biora to na powaznie :D

    A to przepraszam, pamiętam już tylko samo "mięsko" bez kontekstu i
    może faktycznie... :-)

    J.

  • 88. Data: 2009-05-28 17:31:27
    Temat: Re: Skrzynka elektryczna na kazdympietrze?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Jak masz to dokladnie rozwiazane ? Na szybko do glowy przychodzi mi
    > zwykly przekaznik, normalnie uruchomiony, ktory po zaniku pradu
    > wylacza sie, wlaczajac w obwod oswietlenia awaryjnego zasilanie..

    Wlasnie tak. Trzeba tylko dokladnie rozplanowac sobie obwody. Dolozylem do
    tego jeszcze dwie zmierzchowki. Jedna wlacza oswietlenie, druga zapobiega
    wlaczeniu oswietlenia awaryjnego w dzien. Mozna to polaczyc w jedna, ale to
    bardziej upierdliwe niz po prostu dwie zmierzchowki, przynajmniej w moim
    ukladzie.

> [...]
    > tak zeby mogla byc podlaczona do pradu i doladowywala stale niskim
    > pradem akumulatorki.. No chyba ze uzywasz gdzies jeszcze 230V z tego

    Sprawa nie jest taka prosta jak by sie na poczatku wydawalo. Ladowarka
    wlaczna na stale moze przeladowywac akumulator. UPS z pozoru przynajmniej ma
    ten problem rozwiazany, to po pierwsze. Po drugie, nie wszystkie lampki LED
    pracuja na 12V, niektore wymagaja stosowania firmowych zasilaczy. Po trzecie
    sterowanie czasowe i zmierzchowe jest znacznie latwiejsze na 230V bez
    specjalnego kombinowania.
    Oczywiscie jak ktos taki uklad traktuje wylacznie jako oswietlenie awaryjne
    to moze zrobic to od razu na niskim napieciu. U mnie oprawy LED pelnia dwie
    funkcje i tylko cztery oprawki sa dedykowane.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2009-05-28 17:42:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Ale jak w młodości mieszkałem na wsi to tam napiecie nie było kilka razy
    > do roku więc można by w takim przypadku pokusić się i wydać te kilka

    No wiec jest tak: cztery dedykowane oprawy to kupione na wyprzedazy oprawki
    halogenow za kilka zl z uchylana zaroka. Sama "zarowka" to koszt lekko pow.
    10zl, bo tak to moge kupic. Reszta oswietlenia taka juz tania nie byla, ale
    to oswietlenie bylo by i tak. Jako ze pradu nie bierze duzo, to mozna je
    spokojnie wykorzystac i do oswietlenia awaryjnego. Nie zybym kogos do tego
    namawial, ale koszt nie jest wielki. Wiecej czasami piwa przepija sie w
    tygodniu i nikt nad tym sie nie rozwodzi. :-)

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2009-05-29 07:21:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > kogos do tego namawial, ale koszt nie jest wielki. Wiecej czasami piwa
    > przepija sie w tygodniu i nikt nad tym sie nie rozwodzi. :-)

    Ale na piwo to tak jakoś łatwiej wydać kaske. I żal mniejszy...

    Krzysiek