  • 21. Data: 2017-05-29 08:53:33
    Temat: Re: Skuwanie nadlanego betonu
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 28 maja 2017 17:39:07 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    potem to ci bedzie wszystko jedno...

    > Pozostanie jednak niesmak.

    A to akurat sprawa subiektywna.
    Bo jak cos dziala ale "pod spodem" nie wygląda, to nie kazdemu wadzi.

    I tak od drugiej strony:
    Rozkuwałem kiedys łazienke. Solidna taka, zamiast tynku zaprawa betonowa, pod wanną
    ogrom betonu.

    Postało by pewnie z 200lat. Ale akurat trzeba bylo rozkuć. I 2 dni te bidna wanne
    rozkuwałem, a potem kolejny dzien spedzilem na wywożeniu gruzu z niej i ze scian...

    Czasem warto zrobic tak aby starczylo a nie tak aby było idealne...

    Ale to jak juz wspomniałem - subiektywna sprawa.

  • 22. Data: 2017-05-29 12:23:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 00:19:12 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > No to faktycznie ktoś odleciał.

    http://pics.tinypic.pl/i/00904/ktxggi06bxmv.jpg
    Tak to wygląda
    W każdym szalunku dwie belki po 4 pręty fi12mm
    Na oko to ze dwie gruchy betonu tam wejdą.

  • 23. Data: 2017-05-29 13:59:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 12:23:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > http://pics.tinypic.pl/i/00904/ktxggi06bxmv.jpg
    > Tak to wygląda
    > W każdym szalunku dwie belki po 4 pręty fi12mm
    > Na oko to ze dwie gruchy betonu tam wejdą.

    Ol szyt.. Niezle. Zamiast 8 x 12 spokojnie mogli dac np. 4x14 ale gora i
    dolem, wyszloby na bank jeszcze mocniejsze, a stali mniej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2017-05-29 14:11:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 13:59:01 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ol szyt.. Niezle. Zamiast 8 x 12 spokojnie mogli dac np. 4x14 ale gora i
    > dolem, wyszloby na bank jeszcze mocniejsze, a stali mniej

    Kwestia czy i po co aż taki wieniec tam potrzebny
    Pewnie dookoła chałupy wieniec zbrojony 4*12mm by starczył. A tu jeszcze nad każdej
    ze ścian zrobili
    No chyba że jakieś lądowiska dla wojskowych śmigłowców transportowych na stropie
    planują to może i taki wieniec ma sens.
    Z grubsza licząc tam jest ok 100 metrów bieżących szalunków. Ytong 36cm(chyba) więc
    0,36*0,7*100=25m3 betonu. Ze dwie(?) duże gruchy.
    Tego i Kiki by nie doradził;)

  • 25. Data: 2017-05-29 14:12:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-29 o 14:11, Kris pisze:

> [...]
    > Z grubsza licząc tam jest ok 100 metrów bieżących szalunków. Ytong 36cm(chyba) więc
    0,36*0,7*100=25m3 betonu. Ze dwie(?) duże gruchy.

    ścianki wewnętrzne, to coś około 11cm chyba

    --
    Pete

  • 26. Data: 2017-05-29 14:20:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 14:12:41 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > ścianki wewnętrzne, to coś około 11cm chyba
    Muszę sie przyjrzec ale coś mi się wydaje że z jednej grubości lecą;)
    Popatrz tu:
    http://files.tinypic.pl/i/00904/7puzyxjful5y.jpg

  • 27. Data: 2017-05-29 15:27:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-29 o 14:20, Kris pisze:

    > Muszę sie przyjrzec ale coś mi się wydaje że z jednej grubości lecą;)
    > Popatrz tu:
    > http://files.tinypic.pl/i/00904/7puzyxjful5y.jpg

    Faktycznie. Ale może wszystko to bloczek 24cm?

    --
    Pete

  • 28. Data: 2017-05-29 16:40:53
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 08:53:34 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Czasem warto zrobic tak aby starczylo a nie tak aby było idealne...
    >
    > Ale to jak juz wspomniałem - subiektywna sprawa.

    O, właśnie! Jakbym przed 4 laty nie nawalił 30-40cm "niepotrzebnego" gruzu pod
    utwardzenie tarasu, to bym teraz tak nie klął, kiedy taras z różnych powodów zmienia
    lokalizację...