  • 1. Data: 2009-04-01 17:48:08
    Temat: Sławojka
    Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl>

    Witam!

    Kiedyś poruszałem problem lokalizacji sławojki na terenie działki.
    Ponieważ ogrodziłem już działkę postanowiłem przenieść sławojkę w miejsce
    mniej upierdliwe dla sąsiada oraz wygodne dla mnie.
    Poproszę o jakieś rady oraz odnośnik do przepisów o lokalizacji tego
    przybytku na działce.
    Ubikacja potrzebna na czas budowy, ale trochę będzie to trwało więc chcę ją
    obudować/zamaskować jakąś nietypową obudową: np. strzecha i okrąglaki .
    Pozdrawiam i proszę o porady, bo sam googlam i różne takie mi wychodzą
    ;-)

  • 2. Data: 2009-04-01 19:06:33
    Temat: Re: Sławojka
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ponury Jacek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ją obudować/zamaskować jakąś nietypową obudową: np. strzecha i okrąglaki .
    > Pozdrawiam i proszę o porady, bo sam googlam i różne takie mi wychodzą

    § 36. 1. Odległość pokryw i wylotów wentylacji ze zbiorników bezodpływowych
    na nieczystości ciekłe, dołów ustępów nieskanalizowanych o liczbie miejsc
    nie większej niż 4 i podobnych urządzeń sanitarno-gospodarczych o pojemności
    do 10 m3 powinna wynosić co najmniej:

    1) od okien i drzwi zewnętrznych do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt
    ludzi oraz do magazynów produktów spożywczych - 15 m,
    2) od granicy działki sąsiedniej, drogi (ulicy) lub ciągu pieszego - 7,5 m.
    2. W zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i rekreacji indywidualnej
    odległości urządzeń sanitarno-gospodarczych, o których mowa w ust. 1,
    powinny wynosić co najmniej:
    1) od okien i drzwi zewnętrznych do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt
    ludzi - 5 m, przy czym nie dotyczy to dołów ustępowych w zabudowie
    jednorodzinnej,
    2) od granicy działki sąsiedniej, drogi (ulicy) lub ciągu pieszego - 2 m.
    3. Odległości pokryw i wylotów wentylacji z dołów ustępów nieskanalizowanych
    o liczbie miejsc większej niż 4 oraz zbiorników bezodpływowych na
    nieczystości ciekłe i kompostowników o pojemności powyżej 10 m3 do 50 m3
    powinny wynosić co najmniej:
    1) od okien i drzwi zewnętrznych do pomieszczeń wymienionych w ust. 1 pkt
    1 - 30 m,
    2) od granicy działki sąsiedniej - 7,5 m,
    3) od linii rozgraniczającej drogi (ulicy) lub ciągu pieszego - 10 m.
    4. Właściwy organ w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
    w porozumieniu z państwowym wojewódzkim inspektorem sanitarnym, może ustalić
    dla działek budowlanych położonych przy zabudowanych działkach sąsiednich
    odległości mniejsze niż określone w ust. 1 i 2.
    5. Kryte zbiorniki bezodpływowe na nieczystości ciekłe oraz doły ustępowe
    mogą być sytuowane w odległości mniejszej niż 2 m od granicy, w tym także
    przy granicy działek, jeżeli sąsiadują z podobnymi urządzeniami na działce
    sąsiedniej, pod warunkiem zachowania odległości określonych w § 31 i § 36.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl