  • 11. Data: 2009-06-16 14:05:21
    Temat: Re: Słuchajcie
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "kiki" <j...@g...ky> wrote in message news:h187sl$ri6$1@opal.futuro.pl...
    > Wesja mniej niż 0 :-)
    > Zapraszam do dyskusji :-)
    >
    > http://budowanie.110mb.com/004.pdf

    Fajnie się czyta.
    Mam już pierwszą (chyba) poprawkę.

    " Ponieważ zbrojenie może uginać się pod własnym ciężarem
    należy przewidzieć podstawki co najmniej 6 cm."

    Chyba trochę gęsto ? :)

    Pozdrawiam i czytam dalej :)
    Aleksander.

  • 12. Data: 2009-06-16 14:06:54
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Mam już pierwszą (chyba) poprawkę.

    > " Ponieważ zbrojenie może uginać się pod własnym ciężarem
    > należy przewidzieć podstawki co najmniej 6 cm."
    >
    > Chyba trochę gęsto ? :)

    A ok ;) 6cm... a nie co 6cm ;) można zrozumieć dwojako.

  • 13. Data: 2009-06-16 14:12:06
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message
    > Mam już pierwszą (chyba) poprawkę.

    > A ok ;) 6cm... a nie co 6cm ;) można zrozumieć dwojako.

    spoko, po to jesteś żeby głupoty wyłapać te co napisałem :-)
    I tak się napracowałem :-)

  • 14. Data: 2009-06-16 14:23:11
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    tak sobie myślę, że podzielę to na PDF-y. Bedzie numer i tytuł

    000_wstep.pdf
    001_fubdamenty.pdf

    Hostingi ograniczaja wielkość pliku. ten do 8MB , a mam już 5.7MB. Zdjęcia
    muszą byc duże żeby było widać. Będzie spis plików chyba. Jak ktoś chce
    napisać rozdział choćby o kominku i sporządzi listę czego dopilnować to
    zapraszam. każda praca nie pójdzie na marne hehe
    Może wreszcie ktoś będzie miał wybudowane :-)

  • 15. Data: 2009-06-16 14:23:57
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 16 Cze, 15:49, "kiki" <j...@g...ky> wrote:
    > Wesja mniej niż 0 :-)
    > Zapraszam do dyskusji :-)
    >
    > http://budowanie.110mb.com/004.pdf

    Uważam Kiki że robisz kawał dobrej roboty - na prawdę, bardzo żałuję
    że nie miałem tego typu podręcznika zaczynając budowę.
    Na pewno Twoje podejście - bardzo rygorystyczne (może czasem za
    bardzo) jest bardzo dobre, bo nawet jeśli czasem skrajne, może być
    jakąś podpowiedzią na co zwracać uwagę.

    A tak przy okazji mam pytanie - zupełnie poważne i bez czepiania się
    tej jakże słusznej inicjatywy.
    Co powiedzieć o domach budowanych za komuny, gdzie urządzenia typu
    buława elektryczna istniały tylko w książkach sci-fi, mało kto robił
    badania gruntu, beton robiono w betoniarkach a domy te stoją i mają
    się bardzo dobrze, tzn nie pękają, stropy się nie rysują ? Oczywiście
    w większości wypadków wymagają docieplenia :-)
    Jest ich mnóstwo, stoją bardzo długo i przy zachowaniu oczywiście
    podstawowych zasad rozsądku udało się stworzyć te udane konstrukcje.
    Oczywiście przy pełnej świadomości że powstało też mnóstwo gniotów
    (patrz np. fruwające dachy nie związane z konstrukcją budynku itp.).

    Mieliśmy tu mnóstwo dyskusji czy 6 warstw izolacji przeciwwilgociowej
    chudziaka czy 4 , czy folia taka czy siaka przy izolacji dachu itp.
    Zawsze pojawiają się głosy które zdają się obalać zbyt technokratyczne
    podejście do tematu.

    Czy nie dajemy się czasem zwieść teoretykom-projektantom ? (głosy o
    przesadzonych projektach gotowych domków jednorodzinnych są tu również
    znane).
    Czy niektórych z tych żelaznych zasad nie należy traktować jako
    środków do zminimalizowania ryzyka zaistnienia jakich tam kłopotów a
    nie jako zawsze nieuniknionych działań ?

    Pzdr
    Mat

  • 16. Data: 2009-06-16 14:26:07
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > spoko, po to jesteś żeby głupoty wyłapać te co napisałem :-)
    > I tak się napracowałem :-)

    No niewątpliwie trochę się naklikałeś :) - wyrazy uznania.

    Jak już mamy tak pięknie wykonany szalunek jak na zdjęciach,
    i tak ładnie ułożone zbrojenie, to moje pytanie (totalnego
    laika) - czy nie można by dać jakieś folii po bokach szalunku ?
    Białej zwykłej - wówczas beton nie wyciekałby między deskami,
    no i powierzchnię boczną ława miałaby mniej chropowatą, a
    i ta folia, jakby była nieco wyższa niż szalunek, to później
    można by ją nawinąć na górę (wierzch) ławy, aby ta nie schła za szybko :)
    (o czym wspominasz w swoim opisie). No i problemu z "odchodzeniem"
    desek by też pewnie nie było.

    Pozdrowienia,
    A.

  • 17. Data: 2009-06-16 14:28:28
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

> [...]
    > można by ją nawinąć na górę (wierzch) ławy, aby ta nie schła za szybko :)
    > (o czym wspominasz w swoim opisie). No i problemu z "odchodzeniem"

    Dają folię na zszyfki. Nie mam zdjęcia ale było w jednym miejscu gdzie były
    szpary.
    Jak ktoś ma fotę z folią to niech się podzieli nią nieodpłatnie

  • 18. Data: 2009-06-16 14:44:46
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    > Wesja mniej niż 0 :-)
    > Zapraszam do dyskusji :-)
    >
    > http://budowanie.110mb.com/004.pdf

    no to popraw te podstawki pod zbrojenie,
    mogą być tworzywowe, nie tylko betonowe
    cegła też ujdzie,

    pozdr
    p.

  • 19. Data: 2009-06-16 15:01:31
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Przemek" <e...@v...pl> wrote in message news:h18arr$7o1$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > no to popraw te podstawki pod zbrojenie,
    > mogą być tworzywowe, nie tylko betonowe
    > cegła też ujdzie,

    Cegła nie ujdzie. Plastikowe śą to prawda.

  • 20. Data: 2009-06-16 15:01:37
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    w nawiązaniu do darmowego ftp itd
    ja mam własny serwer i miałem ten sam pomysł
    narazie strona jest pod adresem www.budowa.pc-net.pl
    mozemy razem cos stworzyc, tez mam duzo doswiadczen :)