  • 51. Data: 2009-06-17 13:24:20
    Temat: Re: Sluchajcie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 17 June 2009 15:13, kiki wrote:
    > Podzielilem plik na kilka mniejszych tak aby kazdy etap byl w innym pliku.

    A nie lepiej jednak wszystko w jednym pliku, ale w odpowiednich rozdziałach? W
    OpenOffice (nie wiem czego tam używasz) jest taka fajna opcja, która umożliwia
    wstawienie spisu treści dla całego dokumentu, a wynikowy PDF po otwarciu wyświetla z
    prawej strony pasek z klikalnym indeksem. Do zwyczajnego czytania rozdzielenie na
    kilka plików tylko przeszkadza (trzeba otwierać kolejne pliki, zamiast wszystko mieć
    od razu pod oczami).
    Poza tym, jeśli praca rzeczywiście ma być do swobodnego użytku, fajnie byłoby wydać
    ją na licencji "GNU Free Documentation License" (http://www.gnu.org/licenses/), i
    umożliwić do ściągnięcia dokument źródłowy (*.odt, *.doc, cokolwiek używasz).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 52. Data: 2009-06-17 13:33:41
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > W internecie mozemy teraz znalezc równie duzo bzdur jak i prawd, kto ma
    > potem rozróznic jedne od drugich? Wiedza zawsze musi byc zweryfikowana przez
    > ludzi znajacych sie (kapalnów wiedzy) wiedzy nie moze powielac si w
    > atmosferze anarchi.
    >
    > Szkodliwe jest to ze ludzie nie maja czesto swiadomosci tego ze wiedza z
    > internetu to czesto stek nonsensów.

    To co Kiki zamierza zrobic odczytuje jako uporzadkowanie dyskusji
    prowadzonej na tym (jak zwal tak zwal) usnecie. Dla mnie uzytkownika
    tego usnetu to rzecz nie do przecenienia. Sprobuj cos znalezc na forum
    muratora, zycze powodzenia. Tam jest takie pomieszanie rzeczy waznych
    z niewaznymi, tematy poprzestawiane, groch z kapusta.
    Oczywiscie, ze mozna do wszystkiego tego dotrzec. Oczywiscie ze tego
    wszystkiego o czym tu wszyscy pisza mozna nauczyc sie zapoznac z
    podrecznikow. Co z tego. Ile osob z tych ktore tu zagladaja kupilo lub
    porzyczylo podreczniki do budownictwa?
    Wchodzenie teraz w dyskusje o wyzszosci edukacji standardowej nad
    edukacja dorywcza (chociazby szkolenia) niema sensu.
    Rzecz podana prosto, lopatologicznie i przede wszystkim z przykladamy
    (a zwlaszcza negatywnymi) jest czasami duzo lepsza niz wiedza
    usytematyzowana, poprawna.
    Wszyscy budowlancy ucza sie (no moze nie wszyscy sie ucza ale
    przyjmijmy wiekszosc) ucza sie porawnego wykonywania zawodu na
    studiach, w szkolach. Niestety bledow ucza sie na naszych budowach i
    to na sobie czyli na nas. To jest dopiero prawdziwa wiedza nie ta
    teoretyczna ale ta poparta doswiadczeniem i to doswiadczeniem z
    bledami.
    Co do niebezpieczenstw jakie sie kryja za blednymi sformulowaniami,
    nawet moze merytorycznymi blednymymi wskazaniami to zaden problem.
    Jestes stalym uzytkownikiem usnetu i wiesz co tu ludzie potrafia
    wypisywac. to co robi Kiki ma te wyzszosc nad wieloma bzdunymi
    poradami, ze daje kazdemu prawo i dostep do tej publikacji. Jesli sa
    bledy to jest mozliwosc ich poprawienia.
    Bronie Kikiego i tego co robi bo duzo wiecej mi dalo obejrzenie kilku
    zdjec i proste lopatologiczne (pokazanie palcem) co jet nie tak niz
    przeczytanie kilku ksiazek.
    Naleze niestety do tych co to ksiazki tez sobie kupili.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 53. Data: 2009-06-17 13:36:17
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Mateusz Viste" <m...@n...please> wrote in message

    > A nie lepiej jednak wszystko w jednym pliku, ale w odpowiednich
    > rozdziałach?

    Zdjęcia są duże, a darmowe hostingi mają ograniczenia co do wielkości pliku.
    Teraz jeden plik ma już 5MB. Tylko o to chodzi.

> [...]
    >zwyczajnego czytania rozdzielenie na kilka plików tylko przeszkadza (trzeba
    >otwierać kolejne pliki, zamiast wszystko mieć od razu pod oczami).

    Tak Open Office ale nie znam edytorów tekstów ponad sprawdzanie pisowni i
    tabelkami :-)
    Może znajdzie sie ktoś kto ma zdolności i zrobi cos dla "sprawy" hehehe.

> [...]
    > (http://www.gnu.org/licenses/), i umożliwić do ściągnięcia dokument
    > źródłowy (*.odt, *.doc, cokolwiek używasz).

    Tak dam *.odt jak będzie w miarę uzgodniony tekst. Teraz jakbym dał odt to
    by powstało 10 wersji :-) Spoko :-)
    Nie znam się na tych licencjach gnu, bo s w sumie nie zalezy mi na żadnym
    podawaniu autorów, szczyceniu się z Omienia i Nazwiska :-) Niech dokument
    będzie "no copyright" - nie wiem jak to ująć inaczej :-)

  • 54. Data: 2009-06-17 14:03:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

  • 55. Data: 2009-06-17 14:39:00
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 17 Cze, 15:33, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    > przeczytanie kilku ksiazek.
    > Naleze niestety do tych co to ksiazki tez sobie kupili.

    ale nie zauważyłeś że rozwiązania, które kiki podał jako przykłady
    zawierają bardzo poważne błędy? że sposób łączenia prętów w narożach
    jest taki, że pracuje tylko połowa prętów, a za drugą połowę kiki
    niepotrzebnie wydał pieniądze bo tak jest, jakby ich nie było.
    Nie zauważyłeś że Kiki pisze o wibrowaniu jako o warunku sine non qua
    poprawnej budowy, a wibrowanie mieszanek ciekłych i półciekłych jest
    wręcz zakazane, wibrować należy tylko plastyczne i gęstoplastyczne. Z
    drugiej strony, trzeba być ciężkim idiotą żeby zamawiać mieszankę
    plastyczną, skoro można zamówić półciekłą (nieco droższą, ale o
    lepszych parametrach).
    Nie zauważyłeś, że Kiki napisał ewidentną nieprawdę (otulina powinna
    być 5 bądź 7 cm od dołu, ale z góry wystarczy już 3cm). Że Kiki nie ma
    pojęcia, po co się robi wieńce na ścianie fundamentowej, a będzie
    upierał się żeby koniecznie dopilnować jego zawibrowania, tymczasem w
    90% domów taki wieniec jest w ogóle zbędny.
    Ten poradnik to jest faktycznie wyważanie otwartych drzwi, zwłaszcza
    że wystarczy udać się z flaszką do zaprzyjaźnionego inzyniera, i
    wszystkiego się dowiedzieć nie tylko JAK powinno być, ale także
    DLACZEGO i co się stanie jeśli zrobimy inaczej. No ale trzeba mieć
    tego zaprzyjaźnionego inżyniera, czy w ogóle jakichś znajomych, a to
    sądząc po stylu pisania Kikiego raczej nie występuje.

  • 56. Data: 2009-06-17 14:39:51
    Temat: Re: Słuchajcie
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > http://budowanie.110mb.com/004.pdf

    Szacuneczek. Czekam teraz na rozdzial o slynnych juz na tej grupie
    nieocieplonych szczytach. Fotki!!!

    W poradniku mowa o niwelatorze. Jaki polecacie, chcialbym kupic jakis
    amatorski w celu nadzorowania ekipy.
    <reklama off>
    <reklama on>

    ktorys z nich?

    Z.

  • 57. Data: 2009-06-17 14:48:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
> [...]
    > nieocieplonych szczytach. Fotki!!!
    >
    > W poradniku mowa o niwelatorze. Jaki polecacie, chcialbym kupic jakis

    ale piszesz że chcesz kupić niwelator a nie zabawkę dla dzieci.

    te urządzenia nadają sie do poziomowania płytek w łazience a nie do
    sprawdzania poziomów na budowie.

    1. w dzień nie zobaczysz plamki lasera
    2. może sie okazać że dokładność jest bardzo niska na 10m masz z więcej niz
    1 cm odchylenia (przy założeniu ze pomiaru dokonasz nocą.

    Kup lub pożycz normalny niwelator optyczny, albo profesjonalny niwelator
    laserowy z odbiornikiem.

  • 58. Data: 2009-06-17 15:01:18
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > 2. o budownictwie napisano książek tyle, że życia nie starczy żeby je
    > przeczytać. Zanim się coś zacznie pisać, najpierw należy sprawdzić czy
    > czegoś podobnego już nie napisano

    poleccie dobra ksiazke o budowie domu systemem gospodarczym. Opis
    prawidlowego wykonania fundamentow, murow, stropow, dachu itd + rysunki,
    zdjecia. Poradnik majstra juz mam, jest tam tresci uzytecznej dla mnie z 1/4
    ksiazki, poza tym napisane ciezkostrawnym jezykiem.

    --
    pozdr Z.

  • 59. Data: 2009-06-17 15:16:22
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > 2. może sie okazać że dokładność jest bardzo niska na 10m masz z więcej
    > niz 1 cm odchylenia (przy założeniu ze pomiaru dokonasz nocą.

    hmm to daje blad pomiaru rzedu 0,1% to chyba wystarczy do sprawdzenia jak
    majstrowi wyszly poziomy?

    --
    pozdr Z.

  • 60. Data: 2009-06-17 15:49:27
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
> [...]
    > nieocieplonych szczytach. Fotki!!!
    >
    > W poradniku mowa o niwelatorze. Jaki polecacie, chcialbym kupic jakis

    musisz kupić taką lunetkę, a nie te zabawki. Albo laserowy rotacyjny. Ale
    lunetka tańsza.

    http://www.allegro.pl/item655056987_niwelator_nedo_x
    20_statyw_lata_serwis_gw_promocja.html
    http://www.allegro.pl/item661986186_niwelator_stanle