  • 71. Data: 2009-06-17 19:45:47
    Temat: Re: Słuchajcie
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> wrote in message
    news:h1besj$2tk$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zaplata oczywiscie jest po wykonaniu zlecenia. Zaliczka moze byc wplacona
    > po podpisaniu umowy na wykonie prac wraz z potwierdzeniem odbioru
    > zaliczki. Dobrym obyczajem jest placic przelewami. NIGDY NIE PLAC BEZ
    > POWIERDZENIA ODEBRANIA GOTOWKI.

    to fakt. ale wielu sie buntuje o to. jest to dobry dowód, że robili.

  • 72. Data: 2009-06-17 21:13:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jakieś mobilne laboratorium do badania jakości betonu by się przydało
    > jeszcze na budowie.
    > Koszt pomijalny w całkowitym koszcie budowy a sen spokojniejszy;)))

    Bez tego nie wyobrazam sobie w ogole budowy. Dom budowany bez takiego
    laboratorium trzeba by szybko rozebrac. Ja tak zrobie... jutro... chyba.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2009-06-17 21:14:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A mnie się zdaje, że najtaniej wyjdzie zwykła 'szlaufwaga' :-) i będzie
    > najdokładniejsza, bo woda zawsze poziom pokaże. Szkoda kasy na te
    > pseudozabawki.

    No co Ty, to w 19 wieku bylo uzywane. :-))

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2009-06-17 21:43:00
    Od: M <M...@w...pl>

    kiki pisze:
    > "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > Znacie jakieś FTP darmowe ale takie gdzie pliki można zahostować na dłużej
    > niż 2 tygodnie ?

    Jeśli potraktujesz to jako podręcznik inwestora to

    http://pl.wikibooks.org/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna

    edytować może każdy, licencja wolna, bez problemu można dokładać
    zdjęcia, objętość dowolna, itd.

    M.

  • 75. Data: 2009-06-17 21:50:51
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Rafał wrote:
    > w nawiązaniu do darmowego ftp itd
    > ja mam własny serwer i miałem ten sam pomysł
    > narazie strona jest pod adresem www.budowa.pc-net.pl
    > mozemy razem cos stworzyc, tez mam duzo doswiadczen

    Oj tak, jak spojrzałem na moją działkę - hydraulikę to leżę i nie mogę
    się
    podnieść.
    Wstyd za partaczy i żal. Mam nadzieję nie zapłaciliście partaczowi.

    pozdrawiam Piotr

    ps. kiki, masz następny rozdział do napisania :)

  • 76. Data: 2009-06-17 22:16:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

    > ps. kiki, masz następny rozdział do napisania :)

    Ciekawe dylatacje, blizej nieokreslony rozstaw rur, odkurzacz w warstwie
    betonu i nowatorski sposob mijania sie rur odkurzacza z CO.

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2009-06-18 02:48:42
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > Szacuneczek. Czekam teraz na rozdzial o slynnych juz na tej grupie
    > nieocieplonych szczytach. Fotki!!!
    >
    > W poradniku mowa o niwelatorze. Jaki polecacie, chcialbym kupic jakis
    > amatorski w celu nadzorowania ekipy.
    > <reklama off>
    > <reklama on>
    >
    > ktorys z nich?

    > Pozdrawiam
    > Z.

    Zaden z nich; to jest lekkie, malosztywne, dotkniesz srubki to wszystko chodzi
    i w ogole badziewne. To juz 2-metrowa waserwaga jest dokladniejsza.
    Ja kupilem stary niwelator szwajcarski, byl co prawda niezrektyfikowany ale
    po paru godzinach roboty "chodzi" jak zegarek. Dokladnosc szacuje na 1 mm na
    100 metrach.
    Oprocz alledrogo jest jeszcze Ebay, ktory polecam. Co prawda jest moze wiecej
    zachodu z przesylaniem pieniedzy ale te rzeczy w porownaniu z cenami w Polsce
    sa tam duzo tansze. Za moj zaplacilem okolo 50 dolarow. Np. jeszcze trzy dni
    mozna licytowac niezly niwelator tu:
    http://cgi.ebay.com/Vintage-Keuffel-Esser-Transit-Sc
    ope-w-Compass-
    Level_W0QQitemZ320384192701QQcategoryZ4087QQcmdZView
    ItemQQ_trksidZp3907.m263QQ_
    trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%252BC%26itu%3DFICS%252
    BUFI%252BUA%252BIA%252BUCI%
    26otn%3D14%26po%3DLVI%26ps%3D54
    Duzo ogloszen jest z United Kingdom; przesylka nie jest znowu taka droga. Raz
    widzialem duzo czeskich, tez dobrej klasy po 30-60 dolcow poszly. Jest tez
    duzo teodolitow i to najlepszych firm. Teraz sie tego pozbywaja bo wchodza
    teodolity cyfrowe. Teodolit Wilda, jeden z najlepszych na swiecie, mozna kupic
    juz za 500-700 dolarow.
    Jednak nalezy uwazac, gdyz produkuja i sprzedaja kopie, podrobki udajace
    oryginaly dobrych firm jak leica czy wild; te niby tez sa sprawne ale zapewne
    szkla maja plastykowe a libelki wyjete z waserwagi.
    Profesjonalny niwelator na budowie to dobra rzecz; stawiasz go na murze,
    pomocnik zwykla linijke czy kawalek metrowki stawia w naroznikach i w piec
    minut masz sprawdzone poziomy z dokladnoscia do ulamka milimetra.
    Pzdr.

  • 78. Data: 2009-06-18 06:14:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Piotr_Boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości

    > Ciekawe dylatacje

    generalnie słabo zamocowane a wewnętrzne dylaty warto dzielić specjalnymi
    listwami dylatacyjnymi, choć ja u sibie kazalem tylko przeciąć wylewkę

    >blizej nieokreslony rozstaw rur

    bez przesady to nei jest inżynieria kosmiczna, nie zawsze sie udaje utrymac
    idelany rozstaw rury.

    > , odkurzacz w
    > warstwie betonu i nowatorski sposob mijania sie rur odkurzacza z CO.

    ciekawe kto to zrobił hydraulik czy spec od odkurzaczy

    nie podoba mi sie prowadzenie rur w podkładzie pod podłogówkę, powinny być w
    dolnym styropianie prowadzone a przynajmniej zakryty z wierzchu folią żeby
    sie beton tam nie wlał.

    do tego solara to jest naczynie solarne czy zwykły czerwony baniak do co?

    warto od zaworu bezp. dać rurkę do baniaczka na płyn solarny, bo jak wywali
    to można potem dolać z powrotem a ponadto ergolit czy inny syf strasznei
    brudzi.

    muszę jeszcze popatrzyć an te zdjęcia.

  • 79. Data: 2009-06-18 06:18:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tornad wrote:

> [...]
    > murze, pomocnik zwykla linijke czy kawalek metrowki stawia w
    > naroznikach i w piec minut masz sprawdzone poziomy z dokladnoscia do

    zawsze można ten sprzęt potem sprzedać, ja sobie kupiłem szpanerski laserowy
    niwelator Quante, który bardzo sie przydał podczas budowy (dzięki temu ma
    najdokładniej spoziomowany dom w okolicy :) a potem go sprzedałem jeszcze z
    zarobkiem. Laserowe niwelatory są fajne bo można niwelację zrobić samemu,
    bez pomocnika.

    Szczególnie przydał sie przy przygotowaniu pierwszej warstwy bloczków
    ściennych.

  • 80. Data: 2009-06-18 07:54:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > generalnie słabo zamocowane a wewnętrzne dylaty warto dzielić specjalnymi
    > listwami dylatacyjnymi, choć ja u sibie kazalem tylko przeciąć wylewkę

    Zwroc uwage na dylatacje w okolicy filara/slupa, a wlasciwie jej brak a
    posadzka tam peknie nie ma co. Do tego petle projektowane jakby w ogole
    dylatacji nie bylo. W przejsciach drzwi dylatacje nie przechodza przez
    srodek progu i nie widac ciaglosci przy wszystkich scianach.

    > bez przesady to nei jest inżynieria kosmiczna, nie zawsze sie udaje
    > utrymac idelany rozstaw rury.

    Mi sie udalo, tyle ze nie robilem 100m powierzchni w jeden dzien. Rozstrzal
    na zdjeciach o 10 - 15cm dochodzacy do 35cm rozstawu to troche duzo sie
    wydaje...

    > ciekawe kto to zrobił hydraulik czy spec od odkurzaczy

    Tak czy tak hydraulik powinien to uwzglednic projektujac petle.

    > nie podoba mi sie prowadzenie rur w podkładzie pod podłogówkę, powinny być
    > w dolnym styropianie prowadzone a przynajmniej zakryty z wierzchu folią
    > żeby sie beton tam nie wlał.

    Ja rury kladlem na dolnym styropianie, docinalem cienszy na gore by calosc
    zlicowac i pianowalem miedzy rurami. Calosc trzeba bylo przyciskac czyms
    ciezkim, ale wychodzi rowniutko tylko roboty i piany sporo. Nie dziwie sie
    ze wykonawcom nie chce sie w to bawic, ale opianowanie tego co na zdjeciach,
    lub ulozenie chocby folii w tym miejscu to tak naprawde zadna robota i mozna
    bylo to zrobic.

    > do tego solara to jest naczynie solarne czy zwykły czerwony baniak do co?

    Moze byc solarne, tez takie mam. To na zdjeciach wyglada na gotowy zestaw.
    Immergas sprzedaje takie kolektory z lustrem od spodu.

    > warto od zaworu bezp. dać rurkę do baniaczka na płyn solarny, bo jak
    > wywali to można potem dolać z powrotem a ponadto ergolit czy inny syf
    > strasznei brudzi.

    Slusznie.

    Pozdro.. TK