  • 51. Data: 2013-10-02 13:47:41
    Temat: Re: Śmieci cd.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4cx1000" napisał w wiadomości grup

    > Chcieli i chcą nadal. Z plastików robi się mnóstwo różnych ogrodowych
    > pierdół, od krasnali po krawężniki. Robi się na potęge polary i inne
    > syntetyczne ubranka. Kiedyś oglądałem program na ZDF to praktycznie z tego
    > surowca nawet słupki ogrodzeniowe albo przydrożne się produkuje.

    Zadzwoń i powiedz że jesteś w Pcimiu Dolnym i masz 10 kg plastików niech
    przyjadą :-)
    To że plastik nadaje się do recyclingu to ja wiem.

    > Nie prawda. Te tankowce do Chin puste nie muszą wracać, bo jak wiesz Cały
    > świat do Chin to tylko gotówke eskportuje lub surowce. A gdy w Europie to
    > wszędzie blisko i a i tez TIRy nie wracają puste.

    Problemem nie jest zawiezienie do Chin bo to jest realizowane dokładnie tak
    jak piszesz - kursami powrotnymi statków.
    Problemem jest odbiór i zbiórka w kraju. Przy zakrętkach które są najdroższe
    jeszcze jakoś to wychodzi. Bo po pierwsze to najdroższy z
    pospolitych"plastików", po drugie ma względnie wysoką gęstość, a po trzecie
    jest łatwy do ponownego przetworzenia. PET'y nie dość że nie dają się
    sprasować do tej samej gęstości to ich tworzywo jest znacznie tańsze w
    produkcji, a jednocześnie droższe w przetwarzaniu.

    > Nie prawda. Za kilo nakrętek w skupie dostanę 70gr. Skup z zarobkiem
    > zawiezie do producenta po 1,40 za kilo. Wychodzi tona 1400zł, drożej niż
    > węgiel.

    Ile tych zakrętek potrzeba by zwróciło się paliwo. O czasie nie wspominam.
    Jak pisałem w przedszkolu gdzie wszyscy przynoszą garść zakrętek przy
    okazji, a składowanie jest "darmowe" jeszcze jakoś to funkcjonuje. Raz na
    kilka miesięcy ktoś przyjeżdża i to odbiera.

    Ale przypominam to najdroższe tworzywo i już idelanie posortowane - tylko
    HDPE. W domowych śmieciach masz kilka różnych rodzajów plastiku i ktoś te
    śmieci musi jeszcze raz sortować na odpowiednie rodzaje tworzywa.

    > Bzdura do potęgi, patrz spalarnie śmieci.

    Piszesz o tych dofinansowywane przez gminy aby śmieci nie leżały na
    kosztownym wysypisku, czy może o tych w którym to klient płaci aby ktoś
    spalił jego śmieci?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2013-10-02 13:47:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2013 13:40, Adam pisze:

    > Z ciekawosci zwazylem standardowa zakretke z coca-coli 1-2l i wazy 2g.
    > Na kilo wychodzi 500 szt. Na tone 500 tys sztuk.

    Kilo to tysiąc.

    Może masz na myśli kilogramy?

  • 53. Data: 2013-10-02 13:49:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4cx1000" napisał w wiadomości grup

    > Człowiek produkuje śmieci od czasu gdy zaczął stapać po ziemi. Na
    > zachodzie mają wypracowane sprawne metody zbiórki i przetwarzania, ale
    > kurwa w jebanej Polsce musi być oczywiście spierdolone i na odwrót.
    > Myślisz że przypadkowo? NIE! To jest celowo aby kasę wydrzeć.

    Nie w Polsce tylko w kilku gminach. W większości kraju system działa
    prawidłowo. No ale jak jakaś gmina zatrudnia firmę consultingową zamiast
    wziąć po prostu dane historyczne jakimi dysponuje to znaczy że koniecznie
    chcą wydać kasę mieszkańców i należałoby tym zainteresować CBA.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2013-10-02 13:53:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 13:43:55 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Kilo to tysiąc.
    > Może masz na myli kilogramy?

    Moze bys sie w koncu odpierdolil i zaczal cos merytorycznie pisac? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2013-10-02 14:05:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2013 13:53, Adam pisze:

    > Moze bys sie w koncu odpierdolil i zaczal cos merytorycznie pisac? :)

    Może byś w końcu wyrósł z bycia gimbusem i pisał rzetelnie, poprawnie i
    bez bluzgania?

  • 56. Data: 2013-10-02 14:13:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2013 14:05:04 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Może byś w końcu wyrósł z bycia gimbusem i pisał rzetelnie, poprawnie i
    > bez bluzgania?

    Lepiej pisać z drobnymi błędami ale z sensem i przede wszystkim merytorycznie
    niż tylko się wpierdalać z nic nie wnoszącymi uwagami i złośliwościami.
    Kiedy ostatnio napisałeś coś z sensem oprócz "tnij cytaty"? Nie pamiętam.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2013-10-02 14:15:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2013 14:13, Adam pisze:

    > Lepiej pisać z drobnymi błędami ale z sensem i przede wszystkim merytorycznie

    No to pisz.

    > niż tylko się wpierdalać z nic nie wnoszącymi uwagami i złośliwościami.
    > Kiedy ostatnio napisałeś coś z sensem oprócz "tnij cytaty"? Nie pamiętam.

    Twoje mentalne ułomności nie są moim problemem.

  • 58. Data: 2013-10-02 15:21:17
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Uzytkwnik to plumpi !? :D

    To teraz obok trollingu, hejtingu, spammingu itp. będziemy mieli
    internetowy plumping :D
    Ciekawe czym się zajmują internetowi plumperzy? :)

> [...]
    > w sumie)
    > Jednak już w lipcu i sierpniu widziałem że większośc tej trawy stoi
    > karnie w workach foliowych
    > przeznaczonych do wywózki. Moja siostra w okolicznej

    > Dokladnie tak -> moj sasiad zawsze kompostowal ta trawe a teraz mu sie
    > nie
    > chce (lub miejsca brakuje) i pakuje w wory - a z jednego koszenia
    > czasem
    > jest kilka workow, a kosi sie raz na tydzien... :) W tej kategorii
    > smieci
    > chyba jest najwyzszy wzrost ilosci wyrzucanego materialu :)

    U nas jeszcze nie widziałem, aby ktokolwiek pakował trawę w worki.

    > To samo z plastykami- nagle ich sie wiecej pojawiło stad te błedne
    > planowane ilości wywózek- nie
    > spodziewali się ze plastyków objetościowo będzie wiecej jak niesortu i
    > w większościo miast
    > poplanowali dwie wywózki na miesiąc niesortu a jedną sortu. A powinno
    > być odwrotnie.

    U nas właśnie raz w miesiącu odbierają niesort, a sort 2 razy.