  • 31. Data: 2014-02-21 18:02:31
    Temat: Re: Śmieci cd
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 09:38:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > W blokach to raczej bez różnicy ale u właścicieli domów śmieci nagle się dużo
    więcej pojawiło do odbioru;)

    Z linka ktorego powyzej wkleilem cytat:

    "Pozostaje również sprawa samej ilości oddawanych przez mieszkańców odpadów.
    - Zestawienie odebranych odpadów wskazuje, że średnio na mieszkańca, który
    złożył deklarację przypada o 63% więcej odpadów niż zakładał to na 2013
    rok Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami."

    Ciekawe co wczesniej dzialo sie z tymi tonami smieci - dla mnie jasne ze
    byly palone albo ladowaly w lesie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2014-02-21 18:03:58
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-21 11:55, m...@g...com pisze:
    > Wczoraj na całą okolicę odór spalonych śmieci.
    > Po rowach i pod lasem pojawiają się nowe dzikie wysypiska.
    >
    > Ustawa nie dała nic poza wyrwaniem od nas kolejnych pieniędzy.

    A tam nie dała. Dała i to bardzo dużo. Teraz o wiele trudniej jest się
    pozbyć śmieci, ponieważ co kiedyś wrzuciłem do dużego pojemnika o
    pojemności 1100 litrów, za który płaciłem 50zł miesięcznie to dzisiaj
    muszę samemu odwozić do punktów odbioru zapierdalając 25km w jedną
    stronę, albo do lasu znacznie bliżej. Postawili mi pojemnik na śmieci
    zmieszane (tzw. komunalne) o pojemności 240 litrów za który płacę
    obecnie prawie 30zł., a do tego straszą, że jak co miesiąc nie
    przygotuję im w workach czystych, posegregowanych i nieuszkodzonych
    surowców wtórnych (butelki i słoiki szklane, papier, metale, plastiki)
    to mi dojebią kolejne prawie 30zł do zapłaty miesięcznie czyli łącznie
    prawie 60zł. Pojemnik 240 litrów to w pół miesiąca zapełniam popiołem i
    później nie mam gdzie wyrzucić śmieci, które powinny trafić do tego
    pojemnika. Na szczęście resztę popiołu odbierają jak wystawię w swoich
    workach, ale z sąsiadką się kłócili jak wystawiła w większym pojemniku,
    który sobie kupiła.
    Jak odwiozłem do punktu odbioru stare opony samochodowe to przyjęli 4
    sztuki i kazali co roku przywozić nie więcej jak 4 sztuki rocznie. Jak
    dobrze pójdzie to już w 2030 roku pozbędę się tych cholernych opon,
    wygrzebanych z ziemi, którymi poprzedni właściciele posesji upiększali
    rabatki w stylu PRL-owskim. O ciągnikowych nawet nie chcieli słyszeć,
    wobec czego będę musiały powrócić do natury w formie gazowej lub w
    formie ściółki leśnej ;)
    Gdybym wiedział, że ta ustawa da mi tak niesamowite możliwości
    pozyskiwania paliw alternatywnych to w życiu bym nie kupował kotła na
    ekogroszek tylko zwykłego śmieciucha.
    Z resztą już się przymierzam do drugiego kotła na paliwa alternatywne,
    bo skoro już musiałem jedno pomieszczenie przeznaczyć na magazyn paliw
    alternatywnych to bliżej będzie do kotła niż do bramy. Tym bardziej, że
    trudno jest dotargać do bramy w całości woreczki foliowe wypełnione
    paliwem alternatywnym.

  • 33. Data: 2014-02-21 18:13:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2014 18:03:58 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > A tam nie dała. Dała i to bardzo dużo. Teraz o wiele trudniej jest się

    Jak to jest ze ty jedyny masz problem ze smieciami? Moze to nie w ustawie
    a w tobie tkwi problem?

    Opony zawiez do pierwszego lepszego wulkanizatora, on na tym jeszcze
    zarobi.

    Jeszcze jakies porady "jak zyc? :)

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2014-02-21 18:40:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Jak to jest ze ty jedyny masz problem ze smieciami? Moze to nie w
    > ustawie a w tobie tkwi problem?

    to jest troll nic więcej...

  • 35. Data: 2014-02-21 19:07:51
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-21 18:40, Marek Dyjor pisze:

    > to jest troll nic więcej...
    Piszesz o sobie?

  • 36. Data: 2014-02-21 19:23:33
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-21 18:13, Adam pisze:

> [...]
    > a w tobie tkwi problem?
    >
    > Opony zawiez do pierwszego lepszego wulkanizatora, on na tym jeszcze

    Odpierdol się ode mnie i przestań mnie obwiniać za błędy ustawodawców i
    urzędników oraz za twoje ograniczenia.
    To, że Ty teraz jesteś zadowolony, bo ustawa ukróciła w Twoim przypadku
    zbójeckie stawki za wywóz śmieci, które łupiła wcześniej od ciebie firma
    śmieciarska, nie upoważnia cię do przypisywania komuś cech
    nieudacznictwa i bezradności.
    Poza tym nie jestem jedynym, który narzeka na tym forum na tę ustawę,
    dlatego nie pisz kłamliwych tekstów, że jedynie ja mam problem.
    Jak widzę nie dość, że masz problemy ze zrozumieniem słowa pisanego to
    jeszcze masz ogromną sklerozę, bo już wcześniej pisałem, że opon już się
    pozbyłem wywożąc do znajomego, który ma warsztat oponiarski. O paleniu
    opon pisałem żartem, ale jest w tym dużo prawdy, bo ja wywiozłem do
    znajomego, a wielu nie wywiezie do znajomego tylko do lasu lub spali i
    to mnie najbardziej przeraża i wkurwia, że ustawa, która miała właśnie
    ograniczyć takie procedery, sama w sobie daje możliwość urzędnikom, aby
    zmuszali ludzi do olewania ekologii.
    Wytłumacz mi dlaczego jakiś ograniczony jak ty urzędnik ogranicza mi
    ilość opon, które mi wolno zużyć w gospodarstwie domowym. Są rodziny,
    które nie mają samochodu, ale są też rodziny, w których jest kilka
    samochodów i kilku kierowców, którzy codziennie dojeżdżają, nierzadko po
    kilkadziesiąt kilometrów.
    Przed wejściem ustawy płaciłem za pojemnik, który zawsze był opróżniany
    i nikt nie wydziwiał. Jak położyłem obok pojemnika butelki czy
    plastikowe skrzynki, albo zużyte opony, nawet luzem to były zabierane
    bez żadnego problemu i nikt nie marudził. Teraz muszę każdorazowo
    wsiąść w samochód i zapierdalać do gminnego punktu odbioru odpadów
    spalając paliwa za ok. 20-30zł, a i to jeszcze trzeba się prosić, żeby
    łaskawie chcieli odebrać, a do tego jeszcze pamiętać czy aby nie
    wykorzystałem rocznego limitu.
    W cywilizowanych krajach takie śmieci jak opony, plastikowe pojemniki,
    szkło, papier, metale, zawłaszcza posegregowane to skarb, który podlega
    recyclingowi i firmy za nie jeszcze płacą, tylko kur... jak zwykle u nas
    nic się nie opłaci i trzeba jeszcze dopłacać, a urzędnicy dbają o to,
    żeby czasami firma śmieciarska się nie dorobiła.

  • 37. Data: 2014-02-21 19:42:02
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 21 lutego 2014 19:23:33 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > nic się nie opłaci i trzeba jeszcze dopłacać, a urzędnicy dbają o to,
    >
    > żeby czasami firma śmieciarska się nie dorobiła.

    Problem ze śmieciami to jeden z uroków życia na zadupiu. W miastach nie występuje.

  • 38. Data: 2014-02-21 20:07:38
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-21 19:42, k...@g...com pisze:

    > Problem ze śmieciami to jeden z uroków życia na zadupiu. W miastach
    > nie występuje.

    Tylko, żeby to jeszcze było zadupie. Raptem mieszkam w miejscowości,
    która graniczy z miastem i gdyby nie tablica miejscowości to nie wiadomo
    by było, gdzie się kończy miasto, a zaczyna moja wiocha i które domy
    należą do miasta, a które do mojej wiochy. Nie wiadomo też dlaczego
    kiedyś ktoś zadecydował o zmianie gminy, bo do centrum miasta i urzędów
    miejskich mam jakieś 5-6km, a do obecnej mojej gminy ponad 10km.

  • 39. Data: 2014-02-21 20:44:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 21.02.2014 o 18:03 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > zmieszane (tzw. komunalne) o pojemności 240 litrów za który płacę
    > obecnie prawie 30zł., a do tego straszą, że jak co miesiąc nie
    Straszyć to sobie mogą, ja bym poszedł do gminy i opierdolił kogo trzeba
    że nie zabierają wszystkich śmieci bo zgodnie z ustawą śmieci są gminy i
    mają je zabierać w podskokach. Mnie śmieciarze też próbowali wybrzydzać że
    styropianu z opakowań paczki nie odbierają, to wpierw ich opierdoliłem a
    potem zadzwoniłem do gminy z opierdolem.
    Teraz już zbierają wszystko.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 40. Data: 2014-02-21 23:08:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-21 20:44, janusz_k pisze:

> [...]
    > że styropianu z opakowań paczki nie odbierają, to wpierw ich
    > opierdoliłem a potem zadzwoniłem do gminy z opierdolem.

    I to jest prawidłowe podejście.
    Śmieci mają być zabierane. Kropka.

    --
    MN