  • 71. Data: 2014-02-25 15:49:59
    Temat: Re: Śmieci cd
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Masz szczęście, że ty akurat mieścisz się w tych widełkach. Szkoda tylko,
    > że nie dostrzegasz problemów tych, którzy się w nich nie mieszczą.

    Może w końcu dla odmiany _przeczytaj_ tę ustawę. Marudzisz tu nie pierwszy
    raz na ustawę. Tym razem czepiasz się norm ilościowych których oczywiście w
    ustawie _nie_ _ma_. Więc po raz kolejny jak masz jakiś problem z odbiorem
    _Twoich_ śmieci przez _Twoją_ gminę to udaj się z pretensjami do swoich
    lokalnych władz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2014-02-25 16:24:38
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-25 07:51, Kris pisze:

    > A z drugiej strony jak masz tony śmieci po poprzednim właścicelu to nie domagaj sie
    od gminy żeby to zabrali w ramach umowy tylko zamów dodatkowy pojemnik, zapłać i
    wywiozą.

    O jakiej ty umowie piszesz?
    Z gminą nie ma umowy, bo umowa to jest co najmniej dwustronne
    oświadczenie woli na zasadzie całkowitej dobrowolności. Tu mieliśmy do
    czynienia z trybem nakazowym i brak jakiejkolwiek alternatywy.
    Poza tym w jaki sposób mam podpisać umowę o wywóz śmieci bez
    pośrednictwa gminy?
    Chętnie bym podpisał taką umowę z firmą wywozową i rozwiązał z gminą,
    ale z tego co wiem, obecnie po wejściu ustawy osoba prywatna nie ma
    takiej możliwości, aby podpisać umowę poza gminą.
    Czy może się mylę?
    Jeżeli jest taka możliwość to jeszcze dzisiaj załatwiam umowę i powracam
    do poprzedniego, bezproblemowego sposobu wywozu śmieci.
    Ponoć w przypadku, kiedy gmina się nie wywiązuje, mogę zlecić firmie
    wywozowej odebranie tych śmieci na koszt gminy. Tylko skoro u nas była
    awantura o opróżnienie dodatkowego pojemnika, który sobie zakupiła
    sąsiadka to jest to chyba mało realne. Awantura co prawda zakończyła się
    definitywnie opróżnieniem tego dodatkowego pojemnika, ale został wezwany
    z gminy urzędnik, który poinformował sąsiadkę, że nie może wystawiać
    dodatkowego pojemnika i że następnym razem firma wywozowa go nie opróżni.
    Niestety nie byłem świadkiem tej awantury i znam ją tylko z relacji tej
    sąsiadki.

    Powtarzam jeszcze raz w czym jest problem:

    Wójt zapewniał:
    - że na wszystkie sorty będą pojemniki plastikowe (jest jeden zbyt mały
    pojemnik + 4 worki foliowe)
    - że będą odbierane wszystkie śmieci, bo gminie zależy na tym, aby
    oczyścić wszystkie gospodarstwa ze zgromadzonych śmieci (nie odebrano mi
    plastikowych skrzynek)
    - że będzie można odwieźć do PSZOK wszystkie odpady (tylko 4 opony
    rocznie z samochodu osobowego)
    - że raz do roku gmina będzie organizowała zbiórkę śmieci
    wielkogabarytowych (nie było jeszcze ani razu)
    Jak widać rzeczywistość jest odmienna.

  • 73. Data: 2014-02-25 16:34:27
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-25 15:47, Kris pisze:
    > "Czy możesz podesłać link do uchwały o utrzymaniu czystości i porządku w
    > Wasze gminie?"

    Podeślę, jak odszukam wszystkie akty na stronie gminy.
    Baza aktów prawnych w naszej gminie jest dość zagmatwana i praktycznie
    trzeba odszukiwać każdą uchwałę ręcznie po numerach.
    Miałem je wszystkie ściągnięte, ale znajdują się na dysku komputera,
    który mi uległ uszkodzeniu i który się nie uruchamia. Póki co nie mam
    jak podłączyć tego dysku do laptopa, bo tam jest dysk ATA 3,5 cala.

  • 74. Data: 2014-02-25 17:00:10
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-25 15:49, Ergie pisze:
> [...]
    > jakiś problem z odbiorem _Twoich_ śmieci przez _Twoją_ gminę to udaj
    > się z pretensjami do swoich lokalnych władz.

    Wiem, że w ustawie nie ma, ale ograniczenia wymyśla sobie gmina.
    Dzwoniłem do gminy i osobiście byłem w gminie w tej sprawie. Prosiłem
    aby mi wskazali konkretne zapisy prawne, na mocy których gmina tworzy te
    ograniczenia. Pani urzędniczka obiecała mi wysłać na e-mail te
    dokumenty, ale wysłała tylko i wyłącznie rozpiskę co do którego worka
    wolno wrzucać i w jakim stanie.
    Musiałbym walczyć z gminą. Ponieważ nie mam na to zbytnio czasu, ani
    ochoty doktoryzowania się w prawie to wolałbym podpisać umowę z firmą
    śmieciarską tak jak płaciłem poprzednio i nie pier...ć się z głupotą
    urzędników.

  • 75. Data: 2014-02-25 18:18:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wiem, że w ustawie nie ma, ale ograniczenia wymyśla sobie gmina.

    No to proszę krytykuj gminę/urzędników a nie ustawę. Tylko tyle i aż tyle.

> [...]
    > ale wysłała tylko i wyłącznie rozpiskę co do którego worka wolno wrzucać i

    Nie macie w gminie opozycji? ani żadnego polityka który ma czas i któremu by
    się chciało?

    > Ponieważ nie mam na to zbytnio czasu, ani ochoty doktoryzowania się w
    > prawie

    To akurat rozumiem bardzo dobrze. Stracony czas jest więcej warty niż
    zapłacenie za wywóz kilku kontenerów.

    > to wolałbym podpisać umowę z firmą śmieciarską tak jak płaciłem poprzednio
    > i nie pier...ć się z głupotą urzędników.

    Możesz oczywiście podpisać umowę z firmą wywożącą odpady, ale to nie zwolni
    Cię z obowiązku płacenia podatku śmieciowego.

    Ps. Najprościej zakupić kilka worków o pojemności 1m3 które wraz z wywozem
    kosztują kilkadziesiąt zł i można do nich wrzucać cokolwiek nawet gruz, więc
    można tam wrzucać wszystko to z czym firma odbierająca odpadu robi problem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 76. Data: 2014-02-25 22:50:46
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-25 18:18, Ergie pisze:

    > No to proszę krytykuj gminę/urzędników a nie ustawę. Tylko tyle i aż
    > tyle.

    Ustawa jest do dupy, ponieważ jest zbyt ogólnikowa i daje zbyt dużo
    możliwości gminom na wymyślanie i narzucanie swoich fanaberii.

> [...]
    > wywozem kosztują kilkadziesiąt zł i można do nich wrzucać cokolwiek
    > nawet gruz, więc można tam wrzucać wszystko to z czym firma

    Masa pustych frazesów, tylko póki co nikt jeszcze nie odpowiedział, czy
    jest to w ogóle możliwe, aby zawrzeć umowę o wywóz śmieci z prywatnej
    posesji bez udziału gminy.
    Pytałem w firmie, w której poprzednio korzystałem z usług to mi
    powiedzieli, że zawierają umowy tylko z firmami.
    Z drugiej strony jeżeli nawet mogę taką umowę zawrzeć to dlaczego mam
    sponsorować nierobów z gminy?

  • 77. Data: 2014-02-25 23:24:11
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-25 22:50, uzytkownik pisze:

> [...]
    > powiedzieli, że zawierają umowy tylko z firmami.
    > Z drugiej strony jeżeli nawet mogę taką umowę zawrzeć to dlaczego mam

    P.S.
    Poza tym porady waszej trójki to można tylko o kant ch....a
    - ustawa jest dobra
    - to wina gminy
    - płacisz gminie to od nich wymagaj ... muszą odebrać wszystkie śmieci
    (po czym ten sam doradca pisze dalej) jak masz tony śmieci po poprzednim
    właścicelu to nie domagaj sie od gminy żeby to zabrali w ramach umowy
    tylko zamów dodatkowy pojemnik, zapłać i wywiozą (a wcześniej wyzywał
    mnie od trola)

  • 78. Data: 2014-02-26 09:36:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ustawa jest do dupy, ponieważ jest zbyt ogólnikowa i daje zbyt dużo
    > możliwości gminom na wymyślanie i narzucanie swoich fanaberii.

    Jakby ustawa nakazywała wszystkim oddawanie śmieci w plastikowych kubłach to
    ktoś by się skarżył że on woli w workach. Na tym polega demokracja i Państwo
    obywatelskie że nie wszystko musi być uregulowane w ustawie albo
    rozporządzeniu (bo i po co?).

    > Masa pustych frazesów, tylko póki co nikt jeszcze nie odpowiedział, czy
    > jest to w ogóle możliwe, aby zawrzeć umowę o wywóz śmieci z prywatnej
    > posesji bez udziału gminy.

    Już Ci napisałem - jest to możliwe. Ale nie _zamiast_ płacenia podatku
    śmieciowego.

    > Pytałem w firmie, w której poprzednio korzystałem z usług to mi
    > powiedzieli, że zawierają umowy tylko z firmami.
    > Z drugiej strony jeżeli nawet mogę taką umowę zawrzeć to dlaczego mam
    > sponsorować nierobów z gminy?

    Tych "nierobów" sponsorujesz na wiele różnych sposobów. Nie nie możesz
    przestać płacić podatków, choć możesz je płacić w innej gminie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 79. Data: 2014-02-26 09:39:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Poza tym porady waszej trójki to można tylko o kant ch....a
    > - ustawa jest dobra

    prawda

    > - to wina gminy

    prawda

> [...]

    > właścicelu to nie domagaj sie od gminy żeby to zabrali w ramach umowy
    > tylko zamów dodatkowy pojemnik, zapłać i wywiozą (a wcześniej wyzywał mnie

    Przeczytaj jeszcze raz powoli. Gmina ma obowiązek odebrać wszystkie śmieci.
    Jeśli tego nie robi to możesz się procesować, a jeśli Ci się nie chce to
    zamów dodatkowy pojemnik i zapłać. Od płaczu na grupie Twój problem się nie
    rozwiąże. Wymaga albo działania (kopanie się z gminą/firmą wywożącą) albo
    zapłacenia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2014-02-27 09:53:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-25 16:24, uzytkownik pisze:

    > Ponoć w przypadku, kiedy gmina się nie wywiązuje, mogę zlecić firmie
    > wywozowej odebranie tych śmieci na koszt gminy.

    To ciekawy temat. Napisz o tym coś więcej.

    --
    MN