  • 141. Data: 2013-08-09 06:27:00
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> wrote in message
    news:ktvu5q$4ue$3@node1.news.atman.pl...

    > "Jo jestem górnik z kopalni Bytom i jo się pytom:" a kto przegłosuje
    > stosowne przepisy? :->

    Może transwestyci i geje, których wybierzemy w następnych wyborac ?

  • 142. Data: 2013-08-10 23:06:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-09 06:24, kiki pisze:

    > A ty myślisz, że na geja głosowałem ideologicznie ? :-)
    > To był jedyny kandydat godny uwagi :-)
    > Reszta tylko chce pensji poselskiej i za nic co obiecywali nie odpowiadają.

    Jesli chodzi o innosc to blizej mi do Korwina z ktorym po drodze tez tak
    do konca mi nie jest. Moze w tym szalenstwie jest metoda. Ty rob swoje,
    a ja swoje. Moze cos sie zmieni.

    Pozdro.. TK

  • 143. Data: 2013-08-10 23:12:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-08 14:07, Marek Dyjor pisze:
    > Maniek4 wrote:
    >
    > przeczytaj kilka wypowiedzi w tym wątku...
    >
    > wszystko sie nie podoba...

    No nie tak do konca.
    Moim zdaniem ustawa jest zla z prostego powodu - mianowicie otwiera
    droge do ukladow i korupcji, a to moim zdaniem zla droga. Skoro glosem
    jakiejs tam wiekszosci taka ustawa przeszla promocja czystych lasow to
    mozemy sprobowac ja ulepszac.

    > imho wsadzanie całych butelek jest głupotą i lenistwem... zgniecenie
    > butelki nie wyamaga jakieś kosmicznej maszyny ani siły pudzianowskiego.
    >
    > a oszczędność miejsca jest realna.

    Wszystko sie zgadza, tylko przeniesienie obowiazkow na tzw. obywateli
    zamiast wymagania od firm tego co do nich nalezy jest moim zdaniem
    przerostem formy. Ja moge zgniatac butelki, ale celebrowanie smieci
    jakos w mojej naturze nie lezy. Skoro ktos sie tym zajmuje nie
    charytatywnie to niech robi to co do niego nalezy. Obawiam sie, ze
    zacznie sie od pras wysokiego zgniotu, a skonczy na myciu opakowan i
    odklejaniu etykiet. Po prostu nie dajmy sie zwariowac.

    Pozdro.. TK

  • 144. Data: 2013-08-10 23:20:11
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2013 23:06:02 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Jesli chodzi o innosc to blizej mi do Korwina z ktorym po drodze tez tak
    >
    > do konca mi nie jest. Moze w tym szalenstwie jest metoda. Ty rob swoje,
    >
    > a ja swoje. Moze cos sie zmieni.
    >

    > Pozdro.. TK

    Korwin to nie imię ani nazwisko. To herb. Jeśli idzie ci o Janusza Korwin Mikke to po
    polsku będzie Janusz herbu Ślepowron Mikke. Albo jakoś podobnie.

  • 145. Data: 2013-08-11 18:11:44
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-08-10 23:12, Maniek4 pisze:

    > Wszystko sie zgadza, tylko przeniesienie obowiazkow na tzw. obywateli
    > zamiast wymagania od firm tego co do nich nalezy jest moim zdaniem
    > przerostem formy. Ja moge zgniatac butelki, ale celebrowanie smieci

    Moim zdaniem problem leży zupełnie gdzie indziej. Nie egzekwujemy od
    radnych (w gminach) tego, by nas reprezentowali. Za "zgniatanie śmieci i
    mycie kubeczków po jogurcie" odpowiadają lokalni radni (radni
    przegłosowują uchwałę, która to reguluje, a warunki przetargu są zgodne
    z uchwałą). Szczegółowe wytyczne przegłosowują właśnie radni.

    Przypomnę, że są miejsca w Polsce, gdzie nie przerzuca się obowiązków
    firm wywożących śmieci na własnych mieszkańców.

    Jeśli u ciebie radni dali ciała i byli nadgorliwi, to już za rok masz
    szansę im odpłacić. I tu jest ten problem, o którym piszę - nie
    egzekwujemy od radnych (którzy lokalnie podejmują decyzje) tego, by
    działali w naszym interesie. Gdyby jeden z drugim cymbałem zostali przez
    wyborców przywołani do porządku, to więcej by nie wyskakiwali z
    bzdurnymi zasadami.

    M.

  • 146. Data: 2013-08-11 23:16:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-11 18:11, M. pisze:

> [...]
    > działali w naszym interesie. Gdyby jeden z drugim cymbałem zostali przez
    > wyborców przywołani do porządku, to więcej by nie wyskakiwali z

    Wlasnie dzis dowiedzialem sie, ze w gminie obok mojej takie paranoje
    maja miejsce. Firma wyworzaca nie wziela woza z plastikami, bo nie umyte
    i naklejki nie zdjete. Powalilo ludzi. Gdyby takie cos bylo pietnowane w
    zarodku przez ustawodawce to wogole nie mieli bysmy problemu. Kurna,
    czlowiek zawsze musi udowadniac, ze nie jest koniem. Toz to nie my
    tworzymy prawo, a ci ktorzy to robia powinni jednak miec mozg.

    Pozdro.. TK

  • 147. Data: 2013-08-12 09:19:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > problemu. Kurna, czlowiek zawsze musi udowadniac, ze nie jest koniem.
    > Toz to nie my tworzymy prawo, a ci ktorzy to robia powinni jednak

    obawiam sie że gdby to pesłowie ustalili szczegółowe przepisy na ten temat
    to było by znacznie gorzej.

  • 148. Data: 2013-08-12 23:24:31
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-08-12 09:19, Marek Dyjor pisze:

    > obawiam sie że gdby to pesłowie ustalili szczegółowe przepisy na ten
    > temat to było by znacznie gorzej.

    Także uważam, że zbyt szczegółowe przepisy na poziomie ustawy nie są
    dobre. Posłów jest trudniej wymienić niż radnych. I wracamy do problemu,
    o którym pisałem - rozliczania samorządów z tego, co robią.

    M.

  • 149. Data: 2013-08-12 23:28:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 13:54:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Jaki tam u Was działa odbiór śmnieci wg "nowej ustawy"

    U mnie spoko - jezdza planowo, dwa razy czesciej niz wczesniej (dwa razy
    w miesiacu niesegregowane, raz na miesiac segregacja). Wlasnie nam obnizyli
    oplate z 10,60 do 8,30, wiec za wywoz smieci bede placil od tej pory
    16,60 pln / mc. Wczesniej placilem 35 pln :-) Nawet jak machne dwojke dzieci
    to bede mial taniej niz wczesniej i dwa razy czesciej oprozniany. Od bidy
    by mi starczyl teraz mniejszy kubel 120l ale ze leniwy jestem wiec pewnie
    bym zapominal wystawiac smietnik tak czesto i bede jak wczesniej - raz
    na miesiac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 150. Data: 2013-08-13 10:20:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-12 23:24, M. pisze:

    > Także uważam, że zbyt szczegółowe przepisy na poziomie ustawy nie są
    > dobre. Posłów jest trudniej wymienić niż radnych. I wracamy do problemu,
    > o którym pisałem - rozliczania samorządów z tego, co robią.

    Wszystko sie zgadza, tylko niedlugo moze byc tak, ze wszyscy bedziemy
    zrywac etykiety z butelek, bo inne firmy wymusza na gminach taki
    obowiazek ogladajac sie na innych. Zaraz wcisna, ze niemcy tez tak robia
    i nikt z tego problemu nie robi, a i Marek pisal cos o podniesieniu cen
    za wywoz czesciej niz obecnie. Wiec powiedza Ci, ze jak nie bedziesz
    odklejal to bedzie drozej.

    Pozdro.. TK