  • 41. Data: 2013-08-05 15:47:54
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-05 15:25, Kris wrote:
    > Częstotliwość odbioru powinna być odwrotna- segregowane co dwa tygodnie,
    niesegregowalne co miesiąc. Przynajmniej u mnie tak by pasowało bo butelek
    plastykowych, szklanych, puszek itp to u mnie wychodzi objętościowo więcej jak
    niesegregowalnych odpadów.

    Latem te niesegregowalne (czyli mokre) to po miesiącu same wyszłyby z
    pojemnika i udałyby się w bliżej nieokreślonym kierunku ...

    Piotrek

  • 42. Data: 2013-08-05 15:51:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-05 15:41, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > No to sobie postaw odpowiedni pojemnik i wrzucaj do pojemnika. Te worki
    > to są dla ludzi którzy nie chcą kupowac pojemnika lub mają tak mało
    > segregowanych śmieci że to nie ma sensu.

    A to pojemniki z gumy robia?

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2013-08-05 15:53:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-05 15:37, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > A co takiego niesłychanego stało się w Warszawie?

    Ano drogo panie, drogo.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2013-08-05 16:13:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ano drogo panie, drogo.

    Już kiedyś pisałem - o cenach możemy podyskutować za rok. Gmina nie może tej
    kasy wdać na nic innego więc jak się okaże że jest jej za dużo to za rok
    będą niższe opłaty.

    Może być tez tak, że np. do tej pory wywóz śmieci był pośrednio
    dofinansowywany z podatków mieszkańców np. poprzez zaniżoną stawkę za
    składowanie odpadów na miejskim wysypisku. Budżet to system naczyń
    połączonych jeśli gmina dopłacała do wysypiska to musiała więcej zarabiać
    np. na biletach autobusowych albo opłatach za ścieki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2013-08-05 16:15:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A to pojemniki z gumy robia?

    Nie wiem, jak u Ciebie ale u nas do kupienia są różne od 20l do ponad
    tysiąca :-)

    Rozumiem, że Ci się zmiana nie podoba ale tym razem to się czepiasz dla
    samego czepiania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2013-08-05 16:25:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-05 16:15, Ergie pisze:
> [...]
    > tysiąca :-)
    >
    > Rozumiem, że Ci się zmiana nie podoba ale tym razem to się czepiasz dla

    Chcesz powiedziec, ze gdyby mi postawili na dzialce cysterne kolejowa do
    ktorej wrzucal bym plastiki to mogliby odbierac raz na dwa lata?

    Toz chyba prosciej bedzie jak beda odbierac czesciej nie prawdaz?
    U mnie na spotkaniu z sasiadami wyplynal taki wlasnie problem
    przechowywania plastikow. Wczesniej odbierali dwa razy czesciej, a i tak
    wory trzeba bylo upychac po katach.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2013-08-05 16:27:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-05 15:53, Maniek4 wrote:

    > Ano drogo panie, drogo.

    Czy ja wiem czy drogo?

    Do tej pory płaciłem nieco ponad 40 plz (240 litrów co 2 tygodnie). Ale
    sam zawoziłem wysortowany papier i plastiki do sortowni.

    Teraz niby płacę (niecałe) dwie dyszki więcej, ale ile wystawię tyle
    zabiorą. Co zresztą skrzętnie wykorzystałem wywalając na początku lipca
    całą masę "przydasiów".

    Piotrek

  • 48. Data: 2013-08-05 16:43:04
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Czyli jhednak gdzieś częśc smieci przed lipcem "gineła"

    Ale ci co mają piece na węgiel, ogólnie wszystkopalne, to i tak palą
    wszystko co się spala i produkuje ciepło.
    Może ognisk jest mniej.

  • 49. Data: 2013-08-05 17:02:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Chcesz powiedziec, ze gdyby mi postawili na dzialce cysterne kolejowa do
    > ktorej wrzucal bym plastiki to mogliby odbierac raz na dwa lata?

    To była odpowiedź na pytanie czy pojemniki są z gumy.

> [...]
    > U mnie na spotkaniu z sasiadami wyplynal taki wlasnie problem
    > przechowywania plastikow. Wczesniej odbierali dwa razy czesciej, a i tak

    No to idźcie z tymi sąsiadami do gminy i złóżcie wniosek by w
    przyszłorocznym przetargu było uwzględnione częstsze odbieranie plastików.
    Ustawa tego nie narzuca więc należy to do decyzji gminy a więc pośrednio
    właśnie Waszej.

    A swoją droga to znowu mam wrażenie że wyolbrzymiasz problem. Do tej pory
    PETy sam sortowałem i samemu wywoziłem aby nie leżały gdzieś na wysypisku po
    wsze czasy.
    Zbierałem je do worka po ziemniakach (nie wiem, jaka to pojemność) i taki
    worek zapełniał się 1,5-2 miesiące w lecie, zimą znacznie wolniej. Teraz do
    tego samego worka trafiają nie tylko PETy ale też inne opakowania ale nie
    jest tego na tyle dużo by stanowiło to jakiś problem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 50. Data: 2013-08-05 17:31:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > pusty, a w kolo beda sie walac wory ze smieciami.
    > To dopiero poczatki i mam nadzieje, ze ktos to dostrzeze.

    Chciałem zauwazyć że butelki plastiokwe i inen opakowania się miażdży przed
    wsadzeniem do pojemnika czy worka.

    z waszych opowieści wynika jakbyście mieli po kilkanaści osób w swoich
    domach i produkowali jakieś tony odpadów...

    u mnie 4 osoby dorosłe + jedno dziecko, produkujemy mnije niż 240 litrów
    smieci sortowanych na dwa tygodnie i ok 120 litrów smieci pozostałych.

    pozostałe śmieci tez warto nogą przydeptać przed wsadzeniem wora do kosza,
    objętość sie zmniejsz tak z 2/3.