  • 11. Data: 2012-12-10 13:17:02
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    news:50c5cf7e$0$26703
    Czesc ;-)
    > Ustawa pozwala liczyc wg zuzycia wody (chodzi o to by wyeliminowac
    > cwaniaczkowanie z niemeldowaniem), ale wtedy chyba nie mozna mnozyc razy
    > liczbe osob.

    Ghost takie liczenie to przyklad cwaniakowania.
    Nie mozna placic za smieci na podstawie zuzytej wody, mozesz
    placic za kg/tone/m2/m3 smieci w koszu ale nie na podstawie zuzytej wody
    czy ilosci osob zameldowanych.

    Mam kosz 120l, wywozony raz na dwa tygodnie, place ok 130PLN
    na kwartal.

    pozdrawiam
    Adams

  • 12. Data: 2012-12-10 13:18:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2012 12:12:12 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]

    Ja też segrguję ale sam wynosze plastyki, papier, szkło do bezpłatnych
    ogólnodostepnych pojemników do segregacji.

    > Mam podpisaną umowę na wywóz jednego kubła 120l miesięcznie który wystarcza
    >
    > w zupełności na pozostałe śmieci niesegregowalne.

    Mam podpisana umowe z firma ale nie ma tam limitów. Jak kubeł sie napełni to wzywam i
    wywożą.

    >Obecnie płacę za to niecałe 13zł netto na miesiąc.

    240 litrów kubeł to u nas koszt ok 26 zł.

    > Kubeł dostałem w ramach umowy, za darmo.
    Ja musiałem kupic sam

    >. Ostatnio coraz
    >
    > częściej odpadki roślinne, skorupki jajek nie wrzucam do kosza lecz na
    >
    > pryzmę z kompostem co powoduje że śmieci jest jeszcze mniej.

    To tak jak u mnie. Więc śmieci mam niewiele- dzięi segregacji i pobliskim pojemnikom
    na segregowane odpady oraZ kompostownikowi u mnie kubeł 240litrów starcza na kilka
    miesięcy
    > Napotrzeby nowej ustawy o odpadach urzędnicy oparli się o jakieś wyliczenia
    >
    > Toruńskiej firmy konsultingowej i chcą aby w każdym gospodarstwie stały dwa
    >
    > kubły oprózniane dwa razy w miesiącu i chcą za to 3,67zł * ilość osób *
    >
    > średnie miesięczne zużycie wody.
    U nas pomysł z woda był ale odpadł i teraz jest wg ilości mieszkańców. Segregowane
    8,5zł razy liczba osób na miesiąc. Niesegregowane 15zł.
    W moim przypadku to będzie więc ok 25zł mniesięcznie.

    >Uważam że to jest złodziejstwo i podciągnięte powinno
    >
    > być jako wymuszenie haraczu.
    Zaskarż ich;)
    Oporócz domu mam mieszkanie. Aktualnie mam tam lokatorów to będa płacic od osoby i
    ok. Ale gdyby byo puste podałbym o osób i na pewno urzedas by sie przyczepił - bo jak
    to mam mieszkanie i za śmieci nie płaci;))

  • 13. Data: 2012-12-10 14:51:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    U mnie 11/13zł od osoby /mc
    Czyli nie będzie się opłacać segregować.
    Z tym, że stawki dziś ustalane przez rady mogą się zmienić po wyłonieniu
    firmy w przetargu. Dziś są przecież ustalane na podstawie.... ch. wie czego.
    W lipcu będzie niezły burdel.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2012-12-10 14:54:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Oni sobie tam w Toruniu policzyli że średnio miesięcznie na osobę przypada
    >3m3 wody. U mnie jest to 5m3. Jak odejmę podlewanie trawnika i mycie
    >samochodu to zejdę do około 3,3m3/osobę.

    W Toruniu będzie naliczany "podatek" od śmieci od osoby.

    Włodarze Torunia wymyślili sobie że jedna osoba będzie płacić za śmieci
    segregowane 12,5zł a za niesegregowane - 25zł.
    Czyli rodzina 4 osobowa , śmieci nie segregowane - 100zł za miesiąc ...

    Według mnie skandal ...

    Ja mieszkam w gminie niedaleko Torunia. Stawek jeszcze nie znam , ale przez
    następne pół roku będę korzystał dalej z MPO i chyba coś płacił około 30zł
    za miesiąc (120L co 2 tygodnie , śmieci segreguje).

  • 15. Data: 2012-12-10 14:55:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2012 14:51:39 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Z tym, że stawki dziś ustalane przez rady mogą się zmienić po wyłonieniu
    >
    > firmy w przetargu. Dziś są przecież ustalane na podstawie.... ch. wie czego.
    No własnie to tez mnie dziwi. Zgodnie z nową ustawa gmina ma tylko pośredniczyć nie
    może zarabiac więc po kiego dzisiaj jakies tsawki ustalaja? Niech do końca roku
    ustala metode liczenia ew a stawki podadza po rozstrzygnięciu przetargu.

    > W lipcu będzie niezły burdel.
    Już jest burdel- ustawa jeszcze praktrycznie nie weszła w życie a juz nowelizacje
    robią;)

  • 16. Data: 2012-12-10 15:03:57
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;)

    > Czyli rodzina 4 osobowa , śmieci nie segregowane - 100zł za miesiąc ...
    > Według mnie skandal .
    ..
    Ano skandal, ludzie nie beda placic, tak jak teraz nie placą czynszu,
    zresztą to nie moja bajka.
    To tylko pokazuje jak mozna w prosty sposob
    zrobic z uczciwych do tej pory ludzi i mieszkancow miasta/gminy
    wielblądów dłużników.

    pozdrawiam
    Adams

  • 17. Data: 2012-12-10 16:12:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie mozna placic za smieci na podstawie zuzytej wody, mozesz
    > placic za kg/tone/m2/m3 smieci w koszu ale nie na podstawie zuzytej wody

    Tak? A za ogrzewnaie w blokach mozna placic wg czarymary podzielnikow, czy z
    tym tez sie nie zgadzasz?

  • 18. Data: 2012-12-10 16:14:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > segregowane 12,5zł a za niesegregowane - 25zł.
    > Czyli rodzina 4 osobowa , śmieci nie segregowane - 100zł za miesiąc ...

    90 pojdzie na rydzyka

  • 19. Data: 2012-12-10 16:28:12
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-10 12:12, 4CX250 pisze:
> [...]
    > to 3,67zł * ilość osób * średnie miesięczne zużycie wody.
    > W moim przypadku oznacza to 3,67 * 4 * 5 = 58,72zł

    Nie pomyliłeś czegoś?

    Ustawa dopuszcza naliczanie opłaty na trzy sposoby:
    1. od głowy
    2. od powierzchni
    3. od ilości zużytej wody.

    Co prawda mówi się o zmianie i wprowadzenie systemu mieszanego, ale
    jeszcze nie jest to pewne i raczej system mieszany nie będzie polegał na
    tym, o czym piszesz. Ale prawo swoje, a prości radni swoje i potem
    wojewoda uchyla takie buble prawne.

    Wszystkie trzy sposoby mają swoje wady i zalety, ale generalnie chodzi o
    to, że wszystkie w pewien sposób dają jakiś pogląd na ilość domowników.
    Piszę "w pewien sposób", bo wiadomo, że są odchyłki od normy. Nawet
    sposób naliczania od głowy nie daje pewności co do ilości domowników,
    ponieważ cały system opiera się na zaufaniu społecznym, bo trzeba będzie
    złożyć deklarację i samemu niejako określić wysokość opłaty. Z całą
    pewnością dochodzić tu będzie do zatajania ilości mieszkańców, tak jak
    to ma teraz miejsce w spółdzielniach, itp. aby obniżyć opłatę. Sposób
    naliczania od zużytej wody jest, wg mnie, najbardziej uczciwy, bo
    istnieje jakaś średnia zużycia w Polsce na miesiąc na głowę i na jej
    podstawie można z pewnym prawdopodobieństwem określić ile osób mieszka
    pod danym adresem. Oczywiście, jak ktoś oszczędza wodę, to będzie
    bardziej uprzywilejowany, ale być może dzięki temu ludzie zaczną się
    zastanawiać zanim bezmyślnie odkręcą kran. Oczywiście, do czasu. Bo jak
    wszyscy zaczną oszczędzać, to średnia spadnie i opłata śmieciowa będzie
    musiała wzrosnąć. Sposób naliczania od powierzchni jest, moim zdaniem,
    najgorszy, bo przypomina czasy PRL z metrażowaniem mieszkań, ale
    również, w zamyśle ustawodawcy, może dawać jakiś bardzo niewielki pogląd
    na ilość domowników (tak jak napisałem, najmniej dokładny, moim
    zdaniem). Wiadomo, im większe mieszkanie/dom, tym, wydawałoby się,
    więcej mieszkańców.

    Ale do czego zmierzam... Chodzi mi o to, że każda z metod daje jakiś
    pogląd na ilość mieszkańców, ale mnożenie ilości osób, razy średnie
    miesięczne zużycie wody jest bez sensu. No cóż. Demokracja ma to do
    siebie, że każdy obywatel ma prawa wyborcze, więc w radach gmin
    zasiadają często ludzie, którzy z erudycją i myśleniem mają tyle
    wspólnego co powierzchnia mieszkania z ilością generowanych odpadów :)
    Czyli niby coś tam jest, ale nie do końca. No i wymyślili u Ciebie
    dziwny twór, który teraz mieszkańcy będą musieli przełknąć, chyba że
    uchyli go wojewoda.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 20. Data: 2012-12-10 16:44:50
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Czesc ;-)

    > Tak? A za ogrzewnaie w blokach mozna placic wg czarymary podzielnikow, czy
    > z tym tez sie nie zgadzasz?

    Ales trafil ;)

    Tu akurat ktos cos stara sie zmierzyc i technologia caly czas
    jest rozwijana, tzn. na swiecie bo w Polsce jakims dziwnym trafem
    stosuje sie metody rozliczania i pomiaru inne niz w cywilizowanym
    swiecie. Tak slyszalem, a swiadkow nie mam :D

    Kosz na smieci mozna oznaczyc kodem RFID, smieciarka
    podnosi kosz, wazy, komputer zapisuje dane przesyla do centrali
    dostajesz powiadomienie SMS o oproznieniu kosza.
    Raz na miesiac dostajesz mailem FV, z datą, godzina i wagą
    smieci w koszu: sortowanym i niesortowanym.

    Proste, chyba w tym kierunku powinno dazyc cale to rozliczanie.

    pozdrawiam
    Adams