  • 41. Data: 2012-12-11 08:48:04
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.12.2012 16:44, Adams pisze:

    > Kosz na smieci mozna oznaczyc kodem RFID, smieciarka
    > podnosi kosz, wazy, komputer zapisuje dane przesyla do centrali
    > dostajesz powiadomienie SMS o oproznieniu kosza.
    > Raz na miesiac dostajesz mailem FV, z datą, godzina i wagą
    > smieci w koszu: sortowanym i niesortowanym.
    >
    > Proste, chyba w tym kierunku powinno dazyc cale to rozliczanie.

    Żeś wymyślił. Zgadnij jaki by był następny krok "myślącego Polaka" jak
    by mu zaczęli kosz na śmieci ważyć przed wywózką, no i od tej wagi by
    naliczali opłaty? Zaraz by się okazało że wszyscy tacy oszczędni że nic
    na wysypisko nie trafia...

    Ino po rowach jakoś by przybywało..

  • 42. Data: 2012-12-11 09:08:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup
    > Ino po rowach jakoś by przybywało..

    Tak samo jak trzeba pilnować ludzi aby nie kradli tak trzeba pilnować aby
    nie śmiecili.
    Musisz zrozumieć, że państwu nie zależy aby ludzie nie wyrzucali śmieci do
    lasu.
    To są bujdy dla naiwnych.
    Państwu zależy na tym aby złupić społeczeństwo bo samo tonie w długach!
    Śmieci są tu świetnym pretekstem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 43. Data: 2012-12-11 09:55:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tak samo jak trzeba pilnować ludzi aby nie kradli tak trzeba pilnować aby
    > nie śmiecili.

    Tak, stworzmy armie policjantow smieciowych i dolozmy 3% do podatku (z
    czegos musza zyc). Ech, korwiniatko.

  • 44. Data: 2012-12-11 09:57:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Wolałbym aby dzieciaki były zameldowane tam gdzie my , ale wtedy nie
    > dostaną się do szkoły którą wybraliśmy ...

    To temat na szkoly zeszedl? Chyba mi sie film urwal.

  • 45. Data: 2012-12-11 10:09:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > Wolałbym aby dzieciaki były zameldowane tam gdzie my , ale wtedy nie
    > dostaną się do szkoły którą wybraliśmy ...

    ROTFL

    Totalnie odwróciłeś ten problem. Na całym świecie ludzie którzy maja dzieci
    w wieku szkolnym budują się, albo przenoszą tam gdzie jest dobra szkoła, a
    sami dojeżdżają do pracy gdzieś indziej. Ty się wybudowałeś gdzie Ci
    pasowało i oszukujesz aby Twoje dzieci mogły chodzić do wybranej przez
    Ciebie szkoły tym samym zabierając miejsce komuś kto specjalnie tam się
    przeniósł w trosce o własne dzieci.

    I jeszcze do tego masz o to pretensje. Niezły jesteś :-)

    Elementarna przyzwoitość nakazuje w takim przypadku siedzieć cicho, a nie
    chwalić się oszukiwaniem i mieć pretensje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2012-12-11 10:17:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > System został zmieniony, żeby walczyć z nielegalnymi wysypiskami, bo teraz
    > nikomu nie będzie się opłacać wywozić śmieci do lasu.

    Dokładnie! I to jest najważniejsze w tej zmianie. Wywożenie śmieci do lasu
    ma się nie opłacać. Druga sprawa to zachęta do segregowania śmieci - opłata
    za śmieci segregowane ma być niższa.

    > Też nie jestem zdania, że ta ustawa to było najlepsze rozwiązanie. Można
    > było załatwić sprawę wywożenia śmieci do lasu w inny sposób.

    Masz jakiś pomysł? Od razu napisze postawienie strażnika czy policjanta przy
    każdym kuble albo przy każdym lesie jest droższe od nowego rozwiązania. Przy
    czym nie rozumiem, dlaczego większość dyskutantów zakłada, że w nowym
    systemie będzie płacić więcej. Tam gdzie ludzie nie wywozili nic do lasu -
    śmieci będzie tyle samo co wcześniej a wywóz tańszy i do tego dojdzie
    sortowanie które obecnie bardzo kulało - więc sumarycznie będzie mniej
    śmieci niesortowanych z tańszym wywozem + trochę śmieci sortowanych które
    gmina będzie mogła sprzedać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2012-12-11 10:19:15
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Totalnie odwróciłeś ten problem. Na całym świecie ludzie którzy maja
    > dzieci w wieku szkolnym budują się, albo przenoszą tam gdzie jest dobra
    > szkoła, a sami dojeżdżają do pracy gdzieś indziej.

    Za dużo się chyba filmów amerykańskich naoglądałeś.

    Marek

  • 48. Data: 2012-12-11 10:20:43
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 10:09:22 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > U�ytkownik "/// Kaszpir ///" napisa� w wiadomo�ci grup

    > ROTFL
    >

    > Totalnie odwr�ci�e� ten problem. Na ca�ym �wiecie ludzie kt�rzy maja
    dzieci

    > w wieku szkolnym buduj� si�, albo przenosz� tam gdzie jest dobra szko�a, a
    >
    > sami doje�d�aj� do pracy gdzie� indziej.

    Absolutnie się z Tobą zgadzam ... na świecie w PL może to wyglądać tak jak u mnie
    tzn. najbliższe gimnazjum nie jest moim gimnazjum rejonowym, do rejonowego trzeba
    dojechać 2 przystanki, a do najbliższego (żeby nie było, oba niczyje czyli państwowe)
    jakieś 3 minuty piechotą.
    Problem mnie osobiście nie dotyczy ale jakby co to ktoś może taki mieć.

    --
    ZZ@private

  • 49. Data: 2012-12-11 10:36:18
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Dec 10, 12:12 pm, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Założyłem nowy wątek aby każdy w nim opisał ile płaci obecnie i jak gmina
    > chce wyliczyć po nowemu.

    U mnie właśnie ogłosili:

    " Radni na sesji w dniu 7 grudnia przyjęli uchwałą nowe zasady jak
    również stawki tj. 9 zł od osoby za śmieci sortowane i 15 za odpady
    niesortowane."

    Do tej pory kubeł 120 l kosztował chyba 20 zł (w tej firmie, która
    jeździła u mnie we wsi, w innych drożej), szkło/papier/plastik były za
    darmo - więc przy 4 osobach wariant z sortowaniem wychodzi taniej
    (zakładając 2 wywozy miesiecznie), niesort drożej - ale bez tragedii,
    zwłaszcza że de facto nie ma wtedy limitu ilości śmieci.

    Zastanawiam się tylko bo radni "przyjęli" - czy będzie ktoś skłonny za
    tą kasę wywozić śmieci? No i 2 pytanie - jakie możliwości egzekwowania
    tego będą mieć gminy (jak takie jak np. PINB, to kaktus mi wyrośnie
    jeśli to coś zmieni)

    mucher

  • 50. Data: 2012-12-11 10:58:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >oba niczyje czyli państwowe) jakieś 3 minuty piechotą.
    >Problem mnie osobiście nie dotyczy ale jakby co to ktoś może taki mieć.

    Ale czy to blizsze nie jest duzo mniejsze od tego rejonowego?