  • 71. Data: 2012-12-11 13:14:14
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: r...@g...com

    > Tu akurat ktos cos stara sie zmierzyc i technologia caly czas
    > jest rozwijana, tzn. na swiecie bo w Polsce jakims dziwnym trafem
    > stosuje sie metody rozliczania i pomiaru inne niz w cywilizowanym
    > swiecie. Tak slyszalem, a swiadkow nie mam :D
    >
    > Kosz na smieci mozna oznaczyc kodem RFID, smieciarka
    > podnosi kosz, wazy, komputer zapisuje dane przesyla do centrali
    > dostajesz powiadomienie SMS o oproznieniu kosza.
    > Raz na miesiac dostajesz mailem FV, z datďż˝, godzina i wagďż˝
    > smieci w koszu: sortowanym i niesortowanym.

    Oszalałeś? Chcesz wydać kilka miliardów (w skali całej Polski) na system komputerowy
    do śmietników??

  • 72. Data: 2012-12-11 13:45:44
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w

    >Oszalałeś? Chcesz wydać kilka miliardów (w skali całej Polski) na system
    >komputerowy do >śmietników??

    Opracuje technologie i wdroze za granicą, a nasi mądralinscy niech placa
    za smieci podobnie jak i za autostrady najdrozej na swiecie, a co tam
    Polak bogaty jest i basta, a co nie stac mnie zaplacic za smieci 100/miesiac
    ?! :D

    pozdrawiam
    Adams

  • 73. Data: 2012-12-11 13:48:07
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Oszalałeś? Chcesz wydać kilka miliardów (w skali całej Polski) na system
    > komputerowy do śmietników??

    Kiedyś jak telefonią zajmowało się państwo ludziom nie mieściło się w
    głowie, że czymś takim może zająć się prywatny kapitał.

  • 74. Data: 2012-12-11 14:02:17
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-11 10:36, mucher pisze:

    > Zastanawiam się tylko bo radni "przyjęli" - czy będzie ktoś skłonny za
    > tą kasę wywozić śmieci? No i 2 pytanie - jakie możliwości egzekwowania
    > tego będą mieć gminy (jak takie jak np. PINB, to kaktus mi wyrośnie
    > jeśli to coś zmieni)

    Radni przyjęli stawkę na podstawie badań rynku. Często takie badania
    zleca się zewnętrznym firmom. U nas była, na przykład, firma, która poza
    typowymi wyliczeniami na podstawie danych z rynku, przeprowadzała także
    badania poprzez odbiór próbek śmieci od mieszkańców gminy. Rozdawali
    worki, kazali segregować, potem odbierali kilka razy i sprawdzali jakie
    śmieci są na terenie gminy produkowane. Oczywiście, w granicach błędu
    statystycznego.

    Po roku, jak się okaże, że system sam się finansuje, to stawka zostanie
    na tym samym poziomie. Jak będzie brakować w bilansie, to rada podniesie
    stawkę, a jak będzie nadwyżka, to tę stawkę obniży.

    Na razie jest to w pewnym stopniu działanie w ciemno, choć na podstawie
    pewnych danych szacunkowych. Oczywiście może dojść do sytuacji takiej
    (już się mówi o tym tu i ówdzie), że duże firmy dadzą dumpingowe ceny i
    wykończą w pierwszym roku konkurencję, a potem podzielą się rynkiem i
    będą dyktować własne warunki. Jest to bardzo prawdopodobne, biorąc pod
    uwagę same wymagania, jakie musi spełniać firma zajmująca się odbiorem
    odpadów (łącznie z GPSami w samochodach itp.). Wymagania te powodują, że
    jak małe firmy popadają (które teraz tych wymagań nie spełniają, bo
    rejestrowały się jak jeszcze nie były takie wygórowane), to nowe nie
    powstaną tak prędko.

    Jeśli zaś chodzi o ceny za wywóz, to muszą być wyższe niż w obecnej
    chwili, bo teraz nikt specjalnie firm śmieciarskich nie kontroluje.
    Odbierają, dajmy na to, 100MT odpadów rocznie, a na wysypiska trafia
    80MT. Dlaczego? Bo przecież firma musi za odbiór każdej tony na
    wysypisku zapłacić. Pytanie, co się dzieje z resztą śmieci? Wyparowują? :)
    No to teraz, po wejściu w życie nowych przepisów, każdej firmie będzie
    zależało, żeby rozliczyć się z jak największej ilości odpadów bo będą
    mieli płacone od gminy za ilość odebranych ton, czyli im więcej trafi
    odpadów na sortownie, wysypiska czy stacje przeładunkowe, tym większą
    kasę dostaną.
    Poza tym, założenia są takie, że będzie dużo większa kontrola "jakości"
    wywożonych odpadów. Na sortowni nie przyjmą firmie wywozowej np. gruzu,
    itp. Teraz wszystko trafia jak leci na wysypisko, gdzie jest pryzmowane,
    wałowane i nikt specjalnie nie zagląda w zawartość. A wiadomo - większa
    kontrola musi się wiązać z większymi kosztami.

    Nie do końca rozumiem, co masz na myśli pisząc o egzekwowaniu, ale gmina
    będzie egzekwować opłatę śmieciową na takich samych zasadach jak podatek
    od nieruchomości. Dostaniesz decyzję, termin płatności. Jak nie
    zapłacisz, to wezwanie. Dalej nie płacisz, to tytuł wykonawczy i do
    komornika. Jak komornik nie ma co zająć, to nic nie zajmie, ale jak Ci
    się uzbiera odpowiednia stawka, to bach i masz hipotekę na budynku. W
    końcu opłaty płacić będą właściciele budynków, więc zawsze będzie na
    czym hipotekę ustanowić.
    Natomiast, jeśli Ci chodzi o egzekwowania wyrzucania śmieci, to nikt nie
    będzie wywozić do lasu, bo mu się nie będzie opłacać - przecież opłata
    będzie powszechna, znaczy obowiązkowa. To co, zapłacisz, a i tak
    wywieziesz do lasu? No nie. Tym bardziej, że gmina będzie miała
    obowiązek odebrać od Ciebie każdą ilość wyprodukowanych śmieci.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 75. Data: 2012-12-11 14:09:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > gmina będzie miała obowiązek odebrać od Ciebie każdą ilość wyprodukowanych
    > śmieci.

    W stawce ilość osób x ustalona kwota /mc???
    To ja w takim razie jestem ZA!
    Cudowna wręcz ustawa nam się szykuje, nie ma co!!

  • 76. Data: 2012-12-11 14:21:53
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 14:09:56 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > U�ytkownik "wolim" napisa� w wiadomo�ci grup

    a.pl...

    > W stawce ilo�� os�b x ustalona kwota /mc???
    >
    > To ja w takim razie jestem ZA!
    >
    > Cudowna wr�cz ustawa nam si� szykuje, nie ma co!!

    Ustawa się szykuje tylko jest od paru miesięcy, a jak zaczniesz czytać ze
    zrozumieniem to będziesz wiedział że i Twój wzór matematyczny to tylko jeden z
    dopuszczonych w ustawie wariantów.

    --
    ZZ@private

  • 77. Data: 2012-12-11 14:32:44
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Ustawa się szykuje tylko jest od paru miesięcy,
    >a jak zaczniesz czytać ze zrozumieniem to będziesz
    > wiedział że i Twój wzór matematyczny to tylko
    > jeden z dopuszczonych w ustawie wariantów.

    Następny zahibernowany.
    Taki wariant został JUŻ u mnie wybrany.
    Szykuje się, bo może nie jesteś tego świadomy ale to nie jest jej ostateczny
    kształt.

    Bardziej jednak niż Twoje spóźnione uwagi interesuje mnie to co napisał
    wolim

  • 78. Data: 2012-12-11 14:38:23
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-11 14:09, quent pisze:
    > Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > W stawce ilość osób x ustalona kwota /mc???
    > To ja w takim razie jestem ZA!
    > Cudowna wręcz ustawa nam się szykuje, nie ma co!!

    Tak. Co prawda, gmina będzie ustalać terminy odbiorów, np. u nas będzie
    to 2x w miesiącu. Ale możesz sobie wystawiać ile chcesz śmieci i muszą
    to odebrać. Oczywiście na wysokość opłaty nie będzie to miało wpływu, bo
    tak jak pisałem wysokość będzie zależna od jednej z trzech opcji (ew.
    system mieszany), czyli od ilości osób, od ilości wody lub od
    powierzchni. Tak będzie w przypadku osób fizycznych. Nie wiem jak jest z
    firmami, bo się tym nie interesowałem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 79. Data: 2012-12-11 14:43:31
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości news:50c72edc$0$26694

    Czesc ;-)

> [...]
    > Odbierają, dajmy na to, 100MT odpadów rocznie, a na wysypiska trafia 80MT.
    > Dlaczego? Bo przecież firma musi za odbiór każdej tony na wysypisku

    Wolim, to nie dowodzi tego ze teraz sie to zmieni,
    a ja jestem przekonany ze dalej tak bedzie.

    Takie pokretne teoryjki (bez urazy Wolim bo to nie do Ciebie) dowodza
    ulomnosci urzednikow i sluza tylko uspokojeniu ich wlasnego sumienia a
    w zasadzie z urzedu powinno byc to karane, bo nie ma zadnych dowodow
    na to co napisales.

    Nie bedzie dobrego przepisu i rozwiazania problemu jesli
    zalozenia sa oparte na domyslach i klamstwach, przypuszczeniu
    o zyciu na marsie.

    Urzednik zapomina ze jest dla mieszkanca i jesli ow mieszkaniec
    smieci to teraz bedzie latac za nim z koszem na smieci bo to jest jego
    psi obowiazek i za to mu teraz placimy.

    To oczywiscie przyklad celowo przejaskrawiony :-)

    pozdrawiam
    Adams

    pozdrawiam
    Adams

  • 80. Data: 2012-12-11 15:12:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A ta urzędniczka to z Carskiego nadania czy jak? A te decyzje to nie
    > konsultowane czy jak?

    > Już wiem, co będzie dalej usłyszę,

    > Gówno wiesz.

    O widzę skończyły się argumenty, ale nie szkodzi, już się przyzwyczaiłem

    > Burmistrz w tym roku zmienił rejonizację "0" decyzją własną i zapowiedział
    > że skoro "0" są tak to w przyszłym roku będzie zmiana i klas pierwszych.
    > Ma do tego pełne prawo, ba jest burmistrzem pierwszą kadencję bo
    > mieszkańcy wybrali tym razem nie partyjnego tylko przedstawiciela
    > lokalnego komitetu.
    > Tyle że nic to nie zmieniło.

    Widocznie wybrali złego.

    > Pewnie już się nauczyli że to strata czasu, i protest teraz skończyłby się
    > zbyciem na później. Tak działają urzędnicy, bo tak im najłatwiej, a punkt
    > widzenia zależy od
    > punktu siedzenia.

    Tak, tak, nie ma demokracji, wszędzie jest spisek, a urzędnicy specjalnie
    wybierają taki wariant by jak największej liczbie mieszkańców zrobić na
    złość.

    > Och, przepraszam. Jeśli masz tak słabą znajomość realiów sam z siebie to
    > bardzo, bardzo przepraszam. Wracaj do swojego kosmosu i nam ziemianom nie
    > zawracaj
    > głowy.

    Nie wiem, o kim mówisz "my ziemianie" czy to o Korei Północnej czy może o
    Chinach - gdzież to jest ten dziwny kraj gdzie nie ma demokracji i o
    wszystkim decydują źli urzędnicy na złość mieszkańcom?

    Pozdrawiam
    Ergie

    --
    ZZ@private