  • 21. Data: 2015-01-06 19:31:49
    Temat: Re: Śmierdząca ciepła woda
    Od: b...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 14:16:35 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    >
    > wraz z zasobnikiem CWU 100 l. firmy DieDietrich. Czy ktoś potrafi mi
    >
    > podpowiedzieć jak wyeliminować ten problem. Dodam, że cała instalacja
    > jest nowa.
    >
    > Dom zamieszkały przez rok czasu.
    > >
    > Trzeba się przyzwyczaić albo wymienić baterię na inną, ja mam dokładnie
    > tak samo, śmierdzi woda pod prysznicem przez chwilę po puszczeniu.
    > Podejrzewam że mosiądz z którego jest zrobiona jest zanieczyszczony
    > jakimiś związkami siarki i przy twardej wodzie tworzy to taki efekt,
    > inne baterie są ok bo woda tam nie śmierdzi. Wymianę na razie sobie

    Czy również masz baterię termostatyczną? Ja obawiam się tylko jednego by nie były to
    bakterie legionelli :-(, które mogą powodować poważne zachorowania

  • 22. Data: 2015-01-07 14:15:15
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > jakimiś związkami siarki i przy twardej wodzie tworzy to taki efekt,
    > inne baterie są ok bo woda tam nie śmierdzi. Wymianę na razie sobie

    U mnie identycznie. Smierdzi chwile z baterii umywalkowej.
    Ta jedna jest inna bo z IKEA.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 23. Data: 2015-01-07 14:16:09
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Czy również masz baterię termostatyczną? Ja obawiam się tylko jednego by nie były
    to bakterie legionelli :-(, które mogą powodować poważne zachorowania

    Legionelle wybijasz podgrzewajac raz na jakis czas zbiornik do 80
    stopni. Kazdy nowy kociol ma taka funkcje.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 24. Data: 2015-01-07 20:25:42
    Od: b...@g...com

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 14:17:38 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > >
    > Legionelle wybijasz podgrzewajac raz na jakis czas zbiornik do 80
    > stopni. Kazdy nowy kociol ma taka funkcje.

    Tą opcję mam włączoną w kotle. Mam ustawioną opcję by raz w tygodniu piec podgrzewał
    wodę w zasobniku do max temperatury co na piecu stanowi 65 C a w zasobniku dochodzi
    do około 70 C. Tylko problemem nie są bakterie w zasobniku (z pozostałych punktów
    poboru ciepłej wody woda nie śmierdzi)tylko w baterii termostatycznej, chyba, że to
    raczej niemożliwe by one się tam ulokowały.

  • 25. Data: 2015-01-07 20:30:19
    Od: b...@g...com

> [...]

    wodę w zasobniku do max temperatury co na piecu stanowi 65 C a w zasobniku dochodzi
    do około 75 C (jest jeszcze opcja automat ale nie mam pojęcia na czym polega??).
    Problemem nie są bakterie w zasobniku (z pozostałych punktów poboru ciepłej wody woda
    nie śmierdzi i w samym zasobniku również nie)tylko w baterii termostatycznej, chyba,
    że to raczej niemożliwe by one się tam ulokowały.

  • 26. Data: 2015-01-07 21:06:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-06 o 19:31, b...@g...com pisze:

    > Czy również masz baterię termostatyczną? Ja obawiam się tylko jednego

    by nie były to bakterie legionelli :-(, które mogą powodować poważne
    zachorowania

    Nie, akurat zwykła ale to bez znaczenia, legionella nie śmierdzi :) więc
    bez obaw, regularne podgrzewanie do 70 ją skutecznie usuwa.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 27. Data: 2015-01-07 21:09:05
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 20:25, b...@g...com pisze:

> [...]

    pozostałych punktów poboru

    ciepłej wody woda nie śmierdzi)tylko w baterii termostatycznej, chyba,

    Niemożliwe, poza tym jak otworzysz kran to gorąca woda od razu rozgrzeje
    baterię i ją odkazi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 28. Data: 2015-01-07 21:15:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 14:15, Marek pisze:

    > U mnie identycznie. Smierdzi chwile z baterii umywalkowej.
    > Ta jedna jest inna bo z IKEA.

    A moja to jakieś chińskie gó..o w kabinie prysznicowej :(
    Co ciekawe na tym samym pionie za ścianą mam baterię termostatyczną
    (chyba KFA) nad wanną i tam nie śmierdzi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 29. Data: 2015-01-08 08:38:35
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > A moja to jakieś chińskie gó..o w kabinie prysznicowej :(
    > Co ciekawe na tym samym pionie za ścianą mam baterię termostatyczną
    > (chyba KFA) nad wanną i tam nie śmierdzi.

    Reszte wlasnie mam KFA Armatura i jest w porzadku.
    Moze wlasnie te chinskie maja jakis problem?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 30. Data: 2015-01-08 20:36:27
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-08 o 08:38, Marek pisze:

    > Reszte wlasnie mam KFA Armatura i jest w porzadku.
    > Moze wlasnie te chinskie maja jakis problem?

    Też tak myślę, jak już pisałem myslę że to siarka albo jakieś jej
    związki które w połączeniu z twardą wodą dają charakterystyczny zapach
    siarkowodoru.

    --
    Pozdr

    Janusz_K