  • 91. Data: 2012-05-03 15:32:10
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:

    > Tyle, ze te liczby mowia cos dokladnie odwrotngo niz Ty starasz sie
    > uzasadnic.
    > Zeby nie ucieklo to powtorze - inwesujesz 5 tys zl a po max 10 latach
    > (bardzo pesymistycznie liczac) "zarabiasz" 500 zl rocznie (bardzo
    > optymistycznie liczac, ze ceny mediow nie wzrosna).

    Uuuufff...
    No i popełniasz błąd podstawowy.
    Po pierwsze nie 5 tys, tylko jak wspominaliśmy ok 8 przy wykorzystaniu
    szumnie nazwanej 'pseudodotacji'
    po drugie z zainwestowanych 8 tys mieć 500 zł rocznie to trochę słabo
    jak na mój gust
    po trzecie inwestuję w to, co i tak już mam - ciepłą wodę, którą
    zapewnia mi już posiadany sprzęt, zatem inwestuję w gadżet - choć
    całkiem użyteczny, tylko za drogi
    po czwarte perspektywa 10-ciu lat jest dla mnie w tym przypadku
    całkowitą abstrakcją, bo po pierwsze ceny tych gadżetów muszą spaść, bo
    obecnie są sztucznie nadmuchane, a po wtóre nie ma gwarancji, czy na
    rynku nie pojawi się coś bardziej korzystnego i dzisiejsze tysiące -
    zbyt grube jak na użyteczność urządzenia - okaże się, że zostały wydane
    bez sensu.

    Dla mnie solar do 3 tys tak!!! Droższy - NIE !!!

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 92. Data: 2012-05-03 15:44:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Zauwaz ze rozmawiamy tu o solarach i CWU. Nawet gdyby Robert
    > zdecydował sie na solary to kotlownie i tak musiał wybudować.
    > Same solary chaty mu nie ogrzeją

    tylko że gdyby nie decydował sie na palenie wynglem to by miała 8m2
    pomierzsczenia do zastosowań ogólnych a tak wydal ok 16 do 30 tysiecy na
    skałd opału. :)

  • 93. Data: 2012-05-03 15:50:56
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 03 May 2012 14:32:10 +0100, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Uuuufff...
    > No i popełniasz błąd podstawowy.
    > Po pierwsze nie 5 tys, tylko jak wspominaliśmy ok 8 przy wykorzystaniu
    > szumnie nazwanej 'pseudodotacji'

    Chyba wiem ile pisze w mojej kalkulacji? O dotacjach nawet nie mysle,
    buduje za gotowke.

    > po drugie z zainwestowanych 8 tys mieć 500 zł rocznie to trochę słabo
    > jak na mój gust

    10% to malo (bo od 5 tys zl liczymy)? I to 10% liczac pesymistycznie, bo
    po dzisieszych cenach energii, ktore stale rosna.

    > po trzecie inwestuję w to, co i tak już mam - ciepłą wodę, którą
    > zapewnia mi już posiadany sprzęt, zatem inwestuję w gadżet - choć
    > całkiem użyteczny, tylko za drogi

    Czyli montaz instalcji LPG do samochodu to tez taki gadzet? W koncu na
    benzynie tez auto jedzie...

> [...]
    > rynku nie pojawi się coś bardziej korzystnego i dzisiejsze tysiące -
    > zbyt grube jak na użyteczność urządzenia - okaże się, że zostały wydane

    Wiele ceny nie spadna - juz Ci tu Janusz pisal o koszcie miedzi, niedzewki
    itp.
    Gwarancje inwestycyjna da Ci tylko lokata bankowa ... oprocentowana
    ponizej progu inflacji ;)

    > Dla mnie solar do 3 tys tak!!! Droższy - NIE !!!

    A ja wtedy pomysle o dolozeniu jeszcze paru kolektorow do juz zarabiajacej
    na siebie instalacji, zeby jeszcze wiecej ciepla w podloge puszczac.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 94. Data: 2012-05-03 15:57:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-05-2012 o 15:32:10 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > szumnie nazwanej 'pseudodotacji'
    > po drugie z zainwestowanych 8 tys mieć 500 zł rocznie to trochę słabo
    To proszę o namiary na lepszą lokatę, bo tutaj wychodzi 'skromne' 6,25% na
    czysto.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 95. Data: 2012-05-03 16:03:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    sion-forums@vbep19...

    >3600>3000

    I ta roznica warta jest palenia od maja do wrzesnia w kotle stalopalnym? Bo
    zdaje sie porownanie bylo czysto ekonomiczne w stylu kiedy sie zwroci? Za
    600,- kupujesz wolny wybor i spokoj nie na rok.

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2012-05-03 16:08:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dobra , daje 4000zł i mi wszystko montujesz i instalujesz i podłączasz ?

    Podlaczalem u siebie co za problem?

    > Bo sąsiad dom na przeciwko ma solary. Montował rok temu , dokładnie szukał
    > gdzie najtaniej i itd i płacił coś chyba około 10tys zł i montował mu to
    > lokalny hydraulik a nie jakaś specjalistyczna firma ...

    Kupujesz zestaw, tam jest wszystko opisane co i jak. Pakujesz kolektory
    gdzie tam chcesz, do nich dwie rury miedziane np., kabelek 0,75mm^2 do
    czujnika temp. Skreca sie wszystko do kupy, napelnia instalacje, wklada
    wtyczke do gniazdka i jazda.

    > Jakoś szukałem (na Allegro) i nie znalazłem zadnej oferty tańszej niż
    > 8000-9000zł z montażem , oczywiście nie mówię o podanych "pseudo cenach"
    > które zawierają "dofinansowanie" , które jest dofinansowaniem banku a
    > klient tego dofinansowania nie widzi na oczy ...

    Zapytam przewrotnie - czy u Ciebie na budowie wszystko robili fachowcy?

    Pozdro.. TK

  • 97. Data: 2012-05-03 16:20:35
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > To proszę o namiary na lepszą lokatę, bo tutaj wychodzi 'skromne' 6,25%
    > na czysto.

    Ludzie, ale przecież tu nie chodzi o lokowanie nadwyżek gotówki, tylko o
    kupienie czegoś użytecznego za rozsądne pieniądze... Tak to postrzegam.

    Co do kosztów produkcji solarów...
    Gdyby tak 'ekolobby' miało jakiś swój interes w rozwijaniu tańszych
    rozwiązań, to wszystko by grało, ale tu chodzi jedynie o decyzje
    polityczne mające na celu uzyskanie jak najwyższych subwencji, które w
    dodatku trafiają nie tam, gdzie powinny - bo do bankowców, zamiast do
    kieszeni kowalskich.

    Czy Wy tego naprawdę nie widzicie ??? 8-O...

    Dyskusja nie jest już w ogóle merytoryczna, tylko stała się przepychanką
    słowno-emocjonalną. Nie bawi mnie to.

    Dla mnie ceny tych 'ekorozwiązań' są daleko poza granicą zdrowego
    rozsądku, ale nikt nie musi się ze mną zgadzać... Skoro mam ciepłą wodę
    za 400 zł na sezon letni przy odrobinie zaangażowania osobistego, to nie
    jestem skłonny inwestować 8 tys w coś, co da mi to co i tak już mam. Dla
    mnie ta cena za komfort jest jednak za wysoka...

    Ale każdy niech sobie sam wyceni swój komfort.

    pozdr
    Robert G.

  • 98. Data: 2012-05-03 16:30:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > użyteczny, tylko za drogi
    > po czwarte perspektywa 10-ciu lat jest dla mnie w tym przypadku całkowitą

    Mysle, ze conajmniej za polowe pieniedzy mial bys kotlownie z propanem, z
    pradem wyrobil bys sie pewnie w 1500zl. Jak by nie paatrzyl zostaje Ci w
    kieszeni niemaly grosz, oszczedzajac przy okazji co najmniej te pare tysi na
    skladzie opalu jaki sobie zafundowales. Gdybys zrezygnowal z ocieplenia to
    mial bys niezla kupke gotowki. Pytanie, po co Ci wegiel?

    > bo po pierwsze ceny tych gadżetów muszą spaść, bo obecnie są sztucznie
    > nadmuchane,

    Przesadzasz. Kupienie tego wszystkiego w formie polproduktu nie zaoszczedzi
    Ci zbyt wiele, to zadna kosmiczna technologia. Tesame rzeczy w swojej
    instalacji CO i jakos nie przeraza Cie koszt pompy CO, sterownika do kotla
    itp. Pisanie o drogich instalacjach to hipokryzja.

    > a po wtóre nie ma gwarancji, czy na rynku nie pojawi się coś bardziej
    > korzystnego i dzisiejsze tysiące - zbyt grube jak na użyteczność
    > urządzenia - okaże się, że zostały wydane bez sensu.

    Po co Ci wegiel?

    > Dla mnie solar do 3 tys tak!!! Droższy - NIE !!!

    Gdybys raz napisal, ze dla Ciebie oplaca sie za 3 tys., ale moze innym za
    wiecej to moze bylo by przyzwoicie. A tak powtarzasz to w co drugim poscie
    toczac tu krucjate podpierajac sie dofinansowaniami, jakimis niby
    przesadzonymi cenami, naciaganiem, ekoterroryzmem i innymi abstrakcjami. Do
    swojej instalacji wystarczy, ze dolozysz pare setek wiecej powyzej kwoty
    jaka Ci sie ekonomicznie oplaca i masz gdzies lopatowanie w upaly,
    uniezalezniajac sie choc w czesci od rosnacych cen nosnikow.

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2012-05-03 16:37:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Czy Wy tego naprawdę nie widzicie ??? 8-O...
    >
    > Dyskusja nie jest już w ogóle merytoryczna, tylko stała się przepychanką
    > słowno-emocjonalną. Nie bawi mnie to.

    No jak ma byc merytorycznia jak ciagle piszesz o jakichs dotacjach, o
    ktorych chyba nikt nie wspomnial. Pisane bylo wiele razy, ze to sciema, wiec
    co tu jeszcze powtarzac?

> [...]
    > jestem skłonny inwestować 8 tys w coś, co da mi to co i tak już mam. Dla
    > mnie ta cena za komfort jest jednak za wysoka...

    Odnies sie do rzeczywistych danych dla Twojego przypadku i podziel kwoty o
    ktorych piszesz na dwa..

    Pozdro.. TK

  • 100. Data: 2012-05-03 17:04:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 maja 2012 15:44:01 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > tylko że gdyby nie decydował sie na palenie wynglem to by miała 8m2
    > pomierzsczenia do zastosowań ogólnych a tak wydal ok 16 do 30 tysiecy na
    > skałd opału. :)

    Gazu z rury nie ma, gaz ze zbiornika to można zbankrutować, PC też niby proste
    technologicznie urzadzenia ale ceny maja jeszcze zaporowe. ZRozsądny jest, nie
    rozrzutny to za bardzo wyjścia nie miał i zamontował kociol na groszek. Pewnie raz w
    tygodniu musi ttam zajrzeć ale np 4CX2510 ma niby bezobsługowe zrodło ciepła(gaz+
    solary) a w "kotłowni"/salonie sporo godzin tej zimy przesiedzial bo 3 kubiki drewna
    samoobsługowo sie nie spalaja.