  • 21. Data: 2012-05-02 06:51:36
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert G wrote:

    > 50 zł za prąd plus koszty amortyzacji solarów, o czym zapomniałeś
    > napisać, a tu już sprawa nie przedstawia się tak pięknie.
    >
    > Ja spalam ok pół tony węgla na grzanie ciepłej wody poza sezonem
    > grzewczym. To daje wydatek rzędu ok 400 zł razem ze zużyciem prądu do
    > pompek i dmuchawy, w skali sezonu letniego - od końca kwietnia do
    > połowy października.
    >
    > Jeżeli solar kosztujący powiedzmy 12 tys z usługą jego zamontowania

    a jakby solar kosztował 100 tyś to by...

    skad ty te ceny bierzesz...

    dwa kolektory można mieć już mniej niż 10 000 z montażem - dotacja solarna
    ok 3500 czyli wychodzi ok 6500

  • 22. Data: 2012-05-02 06:52:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:

    > Coscie se tak ufiksowali na 12 tys zl?? Mowimy o mankowej instalacji,
    > o mankowych uzyskach, wiec mowmy i o mankowych kosztach.
    > Maniek napisal, ze ma niecale 6m2 czyli 3 kolektory. Plus bufor i
    > reszta instalacji w NAJGORZYM razie wyjdzie polowa tego co piszesz.
    > W moim prypadku to bedzie kolo 4 tys zl czyli 8 lat. A realnie pewnie
    > z 6, bo ceny pradu ida w gore a nie w dol.

    no to teraz ty przesadziłeś w druga stronę :)

  • 23. Data: 2012-05-02 06:53:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Dla nowego "inwestora" 3 koletory + osprzet to może wyjśc netto 6
    > tysi jak dogada sie z jakims wałkiem instalatorem który zgodzi sie z
    > fakturami zakombinować. Wtedy ew. solary się opłacaja. Wszystkiemu
    > winne dotacje- dotacja + ryzykujący instalator i faktycznie na
    > solarach ,można wyśjc na "zero"

    a co tu trzeba kombinować?

  • 24. Data: 2012-05-02 06:55:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie mam kotla weglowego, wiecej, w zyciu drugi raz bym go nie
    > chcial. Potrzebujesz wiekszego pomieszczenia na opal zamiast ktorego
    > ja mam wiecej na mieszkanie, caly ten rytual ktorego nikt nie liczy.
    > Mialem wegiel od poczatku zycia i mi wystarczy.

    no i wałśnie teraz doliczamy do taniego kotła te 4 lub wiećej tysięcy na
    dużą kotłownie ze skałdem węgla oraz doliczamy koszty pracy.

  • 25. Data: 2012-05-02 06:57:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Napisz cos nowszego, bo sie powtarzasz.

    żeby coś nowego napisać to by musiał coś mieć w głowie...

    nowy to on może bluzg puścić najwyżej.

  • 26. Data: 2012-05-02 07:44:02
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > dwa kolektory można mieć już mniej niż 10 000 z montażem - dotacja
    > solarna ok 3500 czyli wychodzi ok 6500

    Niech Ci będzie... ale to i tak ponad dwa razy za drogo jak dla mnie, bo
    zwrot wyniesie ponad 15 lat, czyli dłużej niż żywotność solarów.

    pozdr
    Robert G.

  • 27. Data: 2012-05-02 08:11:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert G wrote:

    > Niech Ci będzie... ale to i tak ponad dwa razy za drogo jak dla mnie,
    > bo zwrot wyniesie ponad 15 lat, czyli dłużej niż żywotność solarów.

    a policzyłeś amortyzację przetrzeni magazynowej na opał?

  • 28. Data: 2012-05-02 08:15:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > no to teraz ty przesadziłeś w druga stronę :)

    Wcale nie przesadził.
    Mnie się zwróci w tym roku czyli w 4 lata użytkowania. I nie wychodzi to
    wcale z kWh wyprodukowanej energi jaką podaje Maniek i tez mógłbym podać
    lecz po prostu ze stanu licznika gazowego i faktur za gaz jakie mi
    przychodzą do zapłaty teraz a jakie przychodziły przed zainstalowaniem
    solarów.

    Marek

  • 29. Data: 2012-05-02 08:19:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem amortyzuję, ale kocioł muszę mieć, bo zimą zimno by było hehe... i
    > on nagrzeje mi wodę latem też, a solar to już wydatek extra.

    Twój kocioł to też wydatek ekstra. Ile on kosztował? 5-6-8tyszł? Dolicz
    jeszcze kilka pompek i zawór mieszający. Przecież zawsze możesz zapalić
    ognisko. Ognisko na srodku chałupy miałbys za darmo.

    Marek

  • 30. Data: 2012-05-02 08:28:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:
> [...]
    > Dolicz jeszcze kilka pompek i zawór mieszający. Przecież zawsze
    > możesz zapalić ognisko. Ognisko na srodku chałupy miałbys za darmo.

    no i wielkie pomieszczeni na ten opał i BRUDNĄ kotłownię, pomijam koszty
    osobowe palenia w kotle.