  • 31. Data: 2012-05-02 08:28:20
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    sion-forums@vbqq1...

    >Tu brak zgody. Od 2008 roku mam baniak sporo tańszy((sporo poniżej 1000zł)
    >i też wystarczy. P

    Ja zawsze przy wyliczeniach podaję wydatek za baniak 1000zł gdyż o tyle
    więcej musiałbtm zapłacić. Baniak potrzebowałbym tak czy inaczej, co
    najwyżej mniejszy i z jedną wężownicą, dlatego 1000zł tańszy.

    >Gazownicy zużywająna CWU ok 100zł za miesiąc. Solary zapewnią 100%
    >zapotrzebownia przez 8(pesymistycznie) miesięcy. Dalej >łatwo polizyć;

    Co łatwo policzyć? A pozostałe 4 miesiące w których jest pokrycie
    zapotrzebowania w zakresie 30-100% to się nie policzy? A to że w określonych
    sytuacjach, tak jak u mnie dzięki solarom mozliwe jest przejście do niższej
    taryfu W2 w której samych tylko kosztów stałych za gaz masz mniej o 600zł
    rocznie? Co ty chcesz Kris liczyć jak ty pojęcia wogóle o budowie i
    eksploatacji solarów nie masz.

    Marek

  • 32. Data: 2012-05-02 08:34:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > dwa kolektory można mieć już mniej niż 10 000 z montażem - dotacja solarna
    > ok 3500 czyli wychodzi ok 6500

    Dwa kolektory to ja kupuję za 1800zł. za 250zł pompkę za stówę sterownik,
    glikol za 150zł, do większego zbiornika dopłacić muszę tysiaka, zamiast
    drogich rur miedzianych między solarami a zbiornikiem kupuję albo zwykłe
    stalowe rury albo zbrojone węże gumowe z atestem do glikolu i na wysokie
    temperatury w cenie 3-5zł/mb.
    Z fakturą i bez jakiś dotacji to wszystko wyniesie mnie całość mocno poniżej
    4tys zł.

    Marek

  • 33. Data: 2012-05-02 08:41:51
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niech Ci będzie... ale to i tak ponad dwa razy za drogo jak dla mnie, bo
    > zwrot wyniesie ponad 15 lat, czyli dłużej niż żywotność solarów.

    Robercik ale ty w błędzie jesteś wielkim. Jak ci się zepsuje alternator w
    samochodzie to wymieniasz całe auto? Dlaczego zakładasz że solar czyli
    kawałek zwiniętej rurki pod szkłem ma działać krócej niz 15 lat? Widywałem
    dwudziestokilkuletnie instalacje solarne i jakoś działają nadal. Nawet pompa
    przeważnie dożywa dziesiątek lat gdyż pracując w glikolu ma sporo lepsze
    smarowanie i nie grozi jej ryzyko zakamienienia ani korozji. No chyba że ma
    się pecha i padnie uzwojenie albo padnie sterownik np. w czasie burzy ale
    to nie znaczy że od razu cała instalacja jest do wymiany. A z tego co widze
    to ty tylko taki scenariusz zakładasz. Prędzej twój kociol zgnije po 10-15
    latach bo masz w nim, wodę i to jeszcze w niskich temperaturach powrotu
    czyli zawsze przy rozpalaniu i gaszeniu kondens go morduje na rdzę.

    Marek

  • 34. Data: 2012-05-02 08:46:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >dwa kolektory można mieć już mniej niż 10 000 z montażem - dotacja solarna
    >ok 3500 czyli wychodzi ok 6500

    Co to za dotacja ?

    Bo nie mówimy chyba o kredycie na zakup gdzie występuje dotacja , ktorą
    faktycznie dostaje bank ...
    Bo jeśli mówimy o tej dotacji to to zwykła ściema ...

    No chyba że można wyłozyć gotówkę o otrzymać dotację od razu bez żadnych
    kombinacji bankowych ...

  • 35. Data: 2012-05-02 08:54:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Ja mam piec węglowy, on do grzania wody prądu nie potrzebuje, natomiast
    > kolektory na pewno i nie wiem ile na działanie tych wszystkich pompek i
    > sterowników w ciągu całego roku potrzebuje prądu, ale na pewno za prąd
    > będzie to więcej niż 50 złotych.

    Człowieku ty więcej na gazety na rozpałkę w tym kotle wydajesz. A za węgiel
    to czym zapłaciłeś? A przywóz węgla i wywóz popiołu to za friko sąsiad ci
    robi? A samo się nosi, wynosi i sprząta?
    Jak widzisz 50zł to żaden majątek. Ludzie na tydzień więcej na fajki wydają.

    Marek

  • 36. Data: 2012-05-02 09:41:11
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > no i wielkie pomieszczeni na ten opał i BRUDNĄ kotłownię, pomijam koszty
    > osobowe palenia w kotle.

    Nie raczycie wziąć pod uwagę, że gazu nie mam i mieć nie będę...?
    Kocioł na węgiel - ekogroszek jak kto woli - to w moim wypadku
    małżeństwo z rozsądku. I w takim wypadku nie jest to żaden wydatek
    extra, a i opłacalność solarów tutaj jest wątpliwa jeżeli mają kosztować
    powyżej 3 tys zł.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 37. Data: 2012-05-02 09:50:50
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > ale ty w błędzie jesteś wielkim.

    Może nie aż w takim wielkim...
    Po prostu gdyby mi się opłacało zakładać solar, to już bym to zrobił.
    Nie opłaca się i tyle.

    Co do niskich temperatur w kotle, to raczej Ty jesteś w błędzie.
    U mnie temperatury robocze to blisko 70 stC - zawsze -, a na powrocie
    max o 5 K mniej. Jak kocioł gaszę, to drzwiczki zostawiam otwarte coby
    był przewiew i nic nie ma prawa się kondensować.

    Brudne pomieszczenie owszem, ale już z pomieszczeniem na opał czy musi
    się amortyzować, to bym polemizował.

    Ja powiedziałem w innym miejscu... węgiel to dla mnie małżeństwo z
    rozsądku, bo w PC nie wierzę w tym klimacie jaki tu mam, a gazu z rury
    nie mam i mieć nie będę - chyba nigdy.
    Gazy z butli i oleje czy prądy do ogrzewania odpadają ze względów
    ekonomicznych.

    Zatem nie generalizujcie panowie. Ja liczyć umiem :-P.

    Solar dla mnie będzie się opłacał tylko i wyłącznie wtedy, kiedy koszty
    jego instalacji spadną do max 3 tys... w przeciwnym wypadku się dla mnie
    nie opłaca.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 38. Data: 2012-05-02 09:52:19
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Nie raczycie wziąć pod uwagę, że gazu nie mam i mieć nie będę...?

    Uważasz Robercik że to jest okoliczność łagodząca aby nie wliczać tego w
    koszty?

> [...]
    > z rozsądku. I w takim wypadku nie jest to żaden wydatek extra, a i
    > opłacalność solarów tutaj jest wątpliwa jeżeli mają kosztować powyżej 3

    A kto ci broni mieć gaz z butli albo grzać prądem w drugiej taryfie? Odpadną
    ci wtedy koszty załadunku i przechowywania węgla oraz pilnowania paleniska.

    Marek

  • 39. Data: 2012-05-02 09:58:04
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Jak widzisz 50zł to żaden majątek.

    Marek... ale nie uprawiaj demagogii proszę Cię :-)))

    Jak wydałeś nawet te twoje 4 k na solar, a on ma się w 5 lat zwrócić, to
    do swoich 50 zł dolicz 800 tytułem zwrotu kosztów. Wiadomo jednak, że za
    4 k to sobie solar zrobi tylko jakaś złota rączka, a nie przeciętny
    kowalski. Kowalskiego solar będzie kosztował nawet przy uwzględnieniu
    tych szumnie nazwanych 'dotacji', jakieś 6-8 tys, zatem koszt się
    podwaja, albo wydłuża o kolejne 5 lat.

    Przy koszcie 850 zł na sezon letni za ciepłą wodę, to może się opłacać
    chyba tylko jakby ją prądem grzać.
    Dla mnie to bez sensu.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 40. Data: 2012-05-02 10:01:17
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > A kto ci broni mieć gaz z butli albo grzać prądem w drugiej taryfie?
    > Odpadną ci wtedy koszty załadunku i przechowywania węgla oraz pilnowania
    > paleniska.

    Nikt mi nie broni. Zwyczajnie wyliczyłem sobie, że mi się to nie opłaca.
    Paleniska pilnować nie trzeba, bo kocioł jest automatyczny, a
    przechowywanie i załadunek mnie w sensie finansowym nie kosztuje.
    Mówię cały czas o opłacalności - ekonomia krzyczy, że się nie opłaca !!!
    8-PPP

    pozdr
    Robert G.