  • 71. Data: 2012-04-14 20:30:56
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:jm7d60$7u6$1@usenet.news.interia.pl...

    > Te temperatury to skutek mojej, ze tak powiem optymalizacji.
    > Solar spokojnie nagrzeje wode powyzej 48C, choc to zalezy od pory roku
    > rzecz jasna i zachmurzenia. No na to wplywu nie mamy.
    > Rzecz w tym, ze po 48C dwa zawory trojdrogowe przelaczaja obieg solarny i
    > wymiennika na podlogowke.

    Ja przy temperaturach o tej porze roku "walę" w zbiornik już do 65stC.

    > Po prostu na te chwile dla mnie to optymalne rozwiazanie. Solar znacznie
    > lepiej sprawdza sie na obiegu podlogowki, gdzie temp. obliczeniowa
    > zasilania wg. sterownika o tej porze roku waha sie w granicach 20 - 26C.
    > Solar w pogodny dzien jak w niedziele przelacza sie ok. godziny 1pm i
    > grzeje podloge woda o temp. 31C a nie baniak przekraczajac temp. kolektora
    > 60C. Nie ma problemu zeby latem baniak rozgrzac do temp.

    No i masz, podałeś wyjasnienie ale sceptycy podchwycili 48stC i tego się
    będą trzymać :)
    Ja to wiem bo mam kolektory, oni nie wiedzą bo ich nie mają :)
    Starają się coś ci udowadniać, komentować, wyliczaćm nie mając styczności z
    kolektorami a co dopiero mając jakąkolwiek wiedzę
    jak to w praktyce wygląda. To widać po rodzaju zadawanych pytań że ktoś nie
    ma zielonego pojęcia.
    Dlatego ja przestałem dyskutować i wyjaśniać bo widzę że to nic nie zmieni
    ich podejścia. Oni wiedzą lepiej i juz.

> [...]
    > na to mniej energii niz grzejac podloge kotlem. I wlasnie zeby lepiej
    > wykorzystac kolektor, lepiej kiedy dol baniaka bedzie mozliwie zimny od
    > samego rana. Tak tez wlasnie robie. Dogrzanie gory baniaka kotlem to
    > raptem 10 - 15min i wcisniecie pstryczka na sterowniku. Nie oplaca sie tez
    > utrzymywac stale, kiedy nikogo nie ma w domu, czy tez w nocy wysokiej
    > temp. w baniaku grzejac kotlem. Gaz nie zmusza mnie do korzystania z taryf
    > nocnych. Gdyby bylo inaczej to pewnie baniak grzal bym noca. Zawsze moge
    > wstac rano, wcisnac przycisk i miec ciepla wode za 10 minut, ew. ustawic

    I tak nie zrozumieją i nie uwierzą. Odpuść. nawet nie wiedzą jak działa
    sterownik, jakie posiada funkcje i wogóle.

    Marek

  • 72. Data: 2012-04-14 21:19:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 kwietnia 2012 20:30:56 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    > I tak nie zrozumieją i nie uwierzą. Odpuść. nawet nie wiedzą jak działa
    > sterownik, jakie posiada funkcje i wogóle.

    Skoro tak uważasz to nie rozumie co tu jeszcze robisz panie przemadrzały.
    Zrob kolejny raz "unsubscribe"
    Będzies miał mniej stresu a grupa niewiele straci.

  • 73. Data: 2012-04-14 21:37:54
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    sion-forums@vbab2...
> [...]

    >Zrob kolejny raz "unsubscribe"
    >Będzies miał mniej stresu a grupa niewiele straci.

    Ja stresu nie mam. To ty go masz. A to że grupa niewiele straci to nie bój,
    wiem dobrze o tym bo beton nie zmądrzeje.

    Marek

  • 74. Data: 2012-04-14 22:24:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 kwietnia 2012 21:37:54 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    a grupa niewiele straci.

    > Ja stresu nie mam. To ty go masz. A to że grupa niewiele straci to nie bój,
    > wiem dobrze o tym bo beton nie zmądrzeje.

    Czy ja mam stres? Pewnie i tak. Takie czasy. Ale na pewno objawem stresu u mnie nie
    jest bieganie od gazomierz(W2 czy moze juz W3?) do sterownika solarnego;)
    Ale ja truskawki cukrem;)

  • 75. Data: 2012-04-14 23:55:15
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:jm9ago$ir7$1@usenet.news.interia.pl..
    .

    > Pierwsze zdjecie to maj zeszlego roku (18kWh), ostatnie to marzec tego roku.
    > Ne ma wrzesnia, bo z jakichs powodow ten miesiac sie rozjechal. Nie bylo
    > ktoregos dnia pradu w domu i tego dnia wsio
    poszlo.http://www.fotoszok.pl/upload/c634dc82.jpghtt
    p://www.fotoszok.pl/upload/73b3ee23.jpghttp://www.fo
    toszok.pl/upload/3b6ac50a.jpghttp://www.fotoszok.pl/
    upload/34a59bff.jpghttp://www.fotoszok.pl/upload/c48
    3fb3a.jpghttp://www.fotoszok.pl/upload/254ad098.jpgh
    ttp://www.fotoszok.pl/upload/c880f2c4.jpghttp://www.
    fotoszok.pl/upload/8a00ad7b.jpghttp://www.fotoszok.p
    l/upload/0550b33b.jpghttp://www.fotoszok.pl/upload/e
    91c8e4b.jpg

    Dziekuje.
    Ciekawe jest np. to ze czasem uzysk dzienny w miesiacach zimowych jest
    wyzszy niz uzysk dzienny w lato.
    Czyli w tym roku tylko listopad, grudzien, styczen byly slabe.
    Nie tak zle.

  • 76. Data: 2012-04-15 15:01:10
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ion-forums@vbug19...

    >Czy ja mam stres? Pewnie i tak. Takie czasy. Ale na pewno objawem stresu u
    >mnie nie jest bieganie od gazomierz(W2 czy moze juz W3?) do sterownika
    >Ale ja truskawki cukrem;)

    Spisuję stan gazu, prądu i wody od zawsze. Jak tylko zamieszkałem w
    pierwszym swoim mieszkaniu a potem drugim... teraz w domu. Zawsze to robiłem
    bo lubię mieć pod kontrolą wszelkie wydatki. Znam tez kilku Austriaków,
    jeden bardzo kasiasty a też spisuje. Więc jak widzisz to takie hobbby
    niezależne od pozycji finansowej i kraju zamieszkania.
    Co do W2 a W3 to spoko gdyż rok 2011 zamknął się u mnie przy 969m3 a rok
    2012 od 1 stycznia do chwili obecnej 390m3 więc szacuję że w 2012 nie
    przekroczę 800m3. granica W2-W3 to 1200m3 więc luzik.

    Marek

  • 77. Data: 2012-04-15 15:05:51
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Ciekawe jest np. to ze czasem uzysk dzienny w miesiacach zimowych jest
    >wyzszy niz uzysk dzienny w lato.

    W zimie pomaga wszechobecny śnieg. Do solara dociera nie tylko
    promieniowanie bezpośrednie ale też dośc spora część odbija się od leżącego
    wokół sniegu.
    Ja już to kilka razy u siebie zaobserwowałem że jak spadł śnieg z dnia na
    dzień to nagle wzrosła moc o mniej więcej 300 do 500W.
    Oprócz tego trzeba jeszcze wziąć pod uwagę stopień zanieczyszczenia
    powietrza oraz wilgotność w poszczególnych dniach.

    Marek

  • 78. Data: 2012-04-15 15:17:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 kwietnia 2012 15:05:51 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > W zimie pomaga wszechobecny śnieg. Do solara dociera nie tylko
    > promieniowanie bezpośrednie ale też dośc spora część odbija się od leżącego
    > wokół sniegu.

    Tak mi z czapy przyszedl pomysl "skomplikowanego systemu luster" ;) Ulozonych tak aby
    skupic na solarze wiecej promieni swietlnych. Czyli zamiast powiekszac same kolektory
    - skupic na nich wiecej promieni. Pewnie juz ktos na to wpadl i pewnie wykonal - a ze
    nie spotkalem jeszcze takiego rozwiazania - zgaduje ze jest nieoplacalne / trudne do
    realizacji ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 79. Data: 2012-04-15 16:20:31
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    n-forums@vbbfj25...
> [...]

    >rozwiazania - >zgaduje ze jest nieoplacalne / trudne do realizacji ? :)

    Jest sporo tego typu rozwiązań, ale raczej w dużej skali. Lustra są dobre
    pod warunkiem że dbamy o ich czystość, czyli raz na jakiś czas odpicować
    trzeba.
    http://www.schema-electrique.be/tour.jpg
    http://www.haustechnikdialog.de/Forum/t/97214/Fresne
    l-Kollektor-im-Selbstbau

    Można by pokusić się o jakieś takies coś. Kiedyś widziałem w necie gościu
    miał blachy z nierdzewki polerowane na lustro które są trwalsze niż szklane
    lustra pod każdym względem. Zrobić kilka takich luster z naprowadzaniem i
    włala. Oby tylko te dodatkowe kilka m2 luster z naprowadzaniem było tańsze
    niż kolektor.

    Marek

  • 80. Data: 2012-04-15 16:30:40
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>