  • 1. Data: 2011-08-19 22:29:35
    Temat: Solarna pogoda i ...
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie

    Od poczatku maja do 19 sierpnia sterownik pokazal 1351kWh energii. Niestety
    lato nie rozpieszczalo, a o obliczenia pokusze sie moze jutro. Na koniec
    wrzesnia napisze ile bylo w sezonie blisko 100% pokrycia zapotrzebowania, bo
    pozniej jak wiadomo bedzie juz tylko gorzej az do stycznia.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-08-19 22:52:31
    Temat: Re: Solarna pogoda i ...
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > wrzesnia napisze ile bylo w sezonie blisko 100% pokrycia zapotrzebowania, bo

    > pozniej jak wiadomo bedzie juz tylko gorzej az do stycznia.

    Z ilu metrów kwadratowych?

  • 3. Data: 2011-08-20 13:39:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Z ilu metrów kwadratowych?

    5,8 m^2 aperytury.

    109 dni co daje srednio 12,39 kWh/dzien, tj. 33085,71 litrow wody przy
    wzroscie temp. o 35C. Srednio z powyzszego na osobe mojej rodziny wychodzi
    ok. 60 litrow dziennie. Niestety uzyskiwane wartosci nie zapewnily 100%
    pokrycia w tym sezonie. Zdarzalo sie, ze kociol trzeba bylo pare razy
    odpalic, wiec do zuzycia pare kWh nalezalo by dodac.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-08-20 14:08:51
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > pokrycia w tym sezonie. Zdarzalo sie, ze kociol trzeba bylo pare razy

    > odpalic, wiec do zuzycia pare kWh nalezalo by dodac.

    Sporo powierzchni. Tyle administrator nie pozwoli zamontować na dachu. Zaczynam
    zmieniać zdanie na temat kolektorów, zwłaszcza że pojawiają się już używane w
    dobrych cenach. A i taki fabrycznie nowy 2m2 nie jest przesadnie drogi. Przydał
    by się przepis uniemożliwiający odmówienia takiej inwestycji robionej na koszt
    lokatora w domach wielorodzinnych. Oczywiście w sytuacji gdy jest to możliwe.

  • 5. Data: 2011-08-20 15:46:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Sporo powierzchni. Tyle administrator nie pozwoli zamontować na dachu.

    To jest powierzchnia dobrana do potrzeb. Na jedna osobe przyjmuje sie bodaj
    1,5m^2 a na pozostale po metrze. Do 1,5m^2 w rzeczywistosci do blisko 2m^2
    bo chyba mniejszych nie ma, baniak 100 litrow i powinno niezle dzialac.

    > Zaczynam
    > zmieniać zdanie na temat kolektorów, zwłaszcza że pojawiają się już
    > używane w
    > dobrych cenach.

    Tez o tym slyszalem, ale nie widzialem. Plaskie wzglednie latwo mozna
    ocenic, jezeli po absorberze nie widac sladu zuzycia to mozna przypuszczac,
    ze kolektor bedzie pelnosprawny.

> [...]
    > koszt
    > lokatora w domach wielorodzinnych. Oczywiście w sytuacji gdy jest to

    Jak sa warunki to mozna i na balkonie jeden kolektor zmiescic.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-08-20 21:11:57
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > ze kolektor bedzie pelnosprawny.

    > Jak sa warunki to mozna i na balkonie jeden kolektor zmiescic.

    Można i na balkonie. Tylko że nie mam balkonu. Za to mieszkam na ostatnim
    piętrze i nad sobą mam strych nieużytkowy. Prawie rok myślał administrator z
    właścicielem czy mi pozwolić na ułożeniu nad mieszkaniem 15 centymetrów wełny.
    Oczywiście za wełnę zapłaciłem ja. Jak bym im powiedział że chcę zainstalować
    solara to by im się mózgi przegrzały. Warunki ma idealne. Na dachu solar, pod
    nim na strychu zbiornik. Jedyną przeszkodą będzie ograniczenie umysłowe tego co
    by się miał zgodzić. A jak by był przepis to sprawa była by prostsza.

  • 7. Data: 2011-08-22 00:23:43
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 15:39:31 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > 5,8 m^2 aperytury.
    Apertury :P

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 8. Data: 2011-08-22 10:15:01
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.08.2011 02:23, Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Apertury :P

    A może po prostu po polsku: powierzchni czynnej?

  • 9. Data: 2011-08-22 20:04:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Apertury :P

    Sorry, oczywiscie apertury, ale zeby tak publicznie z literowki? :-)

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-08-23 05:09:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Jak sa warunki to mozna i na balkonie jeden kolektor zmiescic.

    żartujesz chyba......

    b.