  • 11. Data: 2011-09-22 09:01:18
    Temat: Re: Solarna statystyka
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:j5epi8$kl9$1@usenet.news.interia.pl...
    > Ja myślałem sobie o takiej prowizorce. Mam dach z czarnej dachówki
    > betonowej, który nagrzewa się do niewiarygodnych temperatur. Myślałem,
    > żeby pod dachówką puścić wężownicę z jakiejś rury odpornej na wysoką
    > temperaturę, albo z miedzi, do tego zwykła najtańsza pompka, nabić
    > glikolem i niech dogrzewa wodę w zasobniku. Koszt kilkaset złotych.

    nabić wodą , nie glikolem, bedzie znacznie taniej. W zimie to nie bedzie dzialac
    wcale.

    Sprawnosc tego - okrutnie mała. Moc - porównywalna do firmowych solarów. Opłacalnosc
    - znacznie lepsza niz instalacji firmowych.

    b.

  • 12. Data: 2011-09-22 09:30:36
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-22 11:01, Budyń pisze:

    > W zimie to nie bedzie dzialac wcale.

    W zimie i tak palę ekogroszkiem. Chodzi o rozwiązanie na lato.

  • 13. Data: 2011-09-22 10:19:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 22, 10:27 am, Robert G <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik Przemek napisał:>  ja mam ok. 5m2 plaskich kolektorów i
    >
    > To wystarczy na 42 krotne zagrzanie mojego - 300 litrowego baniaka na CWU.
    > A że grzeję go co dwa dni w okresie letnim, to by mi nie wystarczyło.
    > Potrzebuję go w ciągu 4 miesięcy nagrzać coś ok 60 razy, zatem te
    > brakujące ok 20 'nagrzań' i tak trzeba zrealizować metodami tradycyjnymi.
    >
    > Jakby kolektory były większe o 50 proc, to pewnie by już wystarczyło,
    > ale o ile większa byłaby inwestycja???

    Wlasnie niewiele.
    Dodatkowe kolektory to 1500-2000zl.
    Kiedys tu wyjasnialem ze uzysk finansowy mocno rosnie gdy dodamy
    dodatkowe kolektory.
    Bo koszt kolektorow w zestawie 2+2 (rodzina 4 osobowa) to jakies 1/3
    ceny.
    Dodanie kolejnych kolektorow poprawia zyski o 100%.

  • 14. Data: 2011-09-22 11:51:53
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ptoki napisał:
    > Dodanie kolejnych kolektorow poprawia zyski o 100%.

    No to znowu zadam nieśmiertelne pytanie:

    Ile kasy opłaca się zainwestować w kolektory, żeby w sezonie
    zaoszczędzić do 500 zł?

    pozdr
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-09-22 11:54:42
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-22 13:51, Robert G pisze:

    > No to znowu zadam nieśmiertelne pytanie:
    >
    > Ile kasy opłaca się zainwestować w kolektory, żeby w sezonie
    > zaoszczędzić do 500 zł?
    >
    > pozdr
    > Robert G.

    Sam sobie odpowiedz na to pytanie. Dla mnie taka granica to max 10 lat
    zwrotu. Czyli kolektory z instalacją musiałyby kosztować nie więcej niż
    5000 zł.

    Ale każdy ma inne podejście do tematu.

    Pozdry,
    MW

  • 16. Data: 2011-09-22 12:12:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ile kasy opłaca się zainwestować w kolektory, żeby w sezonie
    > zaoszczędzić do 500 zł?

    zwrot powinien nastapic do 5lat, jakos z trudem mozna sobie wyobrazic 10letni okres.
    Wszystko powyzej - bez sensu.

    b.

  • 17. Data: 2011-09-22 13:07:56
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to znowu zadam nieśmiertelne pytanie:
    >
    > Ile kasy opłaca się zainwestować w kolektory, żeby w sezonie zaoszczędzić
    > do 500 zł?

    Powiedzmy sobie szczerze, ze taka oszczednosc dotyczy
    osob ktorych do oszczednych nie naleza ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 18. Data: 2011-09-22 15:48:34
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 11-09-22 14:12, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Robert G"<r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > zwrot powinien nastapic do 5lat, jakos z trudem mozna sobie wyobrazic 10letni
    okres. Wszystko powyzej - bez sensu.

    > b.

    ceny prądu rosną średnio 6% na rok, a gazu i innych ok. 9%
    to też trzeba jakoś uwzględnić
    i nawet gaz (g)łupkowy tutaj nic nie pomoże :)

  • 19. Data: 2011-09-22 18:33:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > PC z COPem 3 zuzyje 1704/3 = 568kWh, spokojnie da rade calosc w
    > drugiej taryfie po 0,3 = 170,4 pln. Chyba mi sie nie oplaci montowac -
    > sensowna instalacja (z montazem, bo inaczej nie ma dotacji) to ile? 8k
    > pln ? 10k pln ? Zwrot 50% czyli 4-5k pln. Zwrot po 23 - 30 latach.
    > Srednio :)

    Nie wszystkim musi sie oplacac. Sredni COP z instalacji to ok. 31,5, wiec tu
    nic nie moze sie rownac. I wlasciwie nie bylo by o czym dyskutowac, gdyby
    instalacja nie kosztowala. Dla Twojego przykladu powiedzmy strzelam 30m rury
    miedzianej po 10zl=300zl, trzy kolektory po 1200zl=3600, zestaw pompowy ze
    sterownikiem 1300zl. Calosc 5200, oczywiscie produkcja wlasna. Zapomnialem o
    otulinie kauczukowej. Od calosci mozna odliczyc 14%VAT=4472,-.
    Blad polega na tym, ze do szacunkow przyjmuje sie 1704kWh, a to jest tylko
    pol roku dzialania instalacji. Rzecz jasna kolejne pol nie bedzie tak
    optymistyczne, ale bagatelizowac sie nie da. U mnie mniejsze zuzycie to
    nizsza taryfa. Gaz z rury kosztuje pewnie podobnie jak prad w drugiej
    taryfie, wiec kwota relatywnie trzy razy wyzsza jak tak ktora podajesz, plus
    dwa razy nizsze oplaty stale za gaz. Realnie uwzgledniajac druga gorsza
    polowe roku mysle, ze instalacja ma szanse zwrocic sie w czasie krotszym niz
    7 lat, zakladajac niezmienna cene nosnikow. Nie uwazam, zeby to byl zly
    wynik, ale nie koniecznie dla kazdego. Osobiscie raczej skupiam sie na
    prezentowaniu suchej statystyki, ale interpretacja jaka zaprezentowales
    nieco zacienia ogolne wnioski.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-09-22 18:38:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wodotryski fajna rzecz.
    > Nie wiem jaki sprzet ma Maniek, ja mam ok. 5m2 plaskich kolektorów i zysk
    > od 15 maja do wczoraj 588 kWh.

    Nie mam nic wielkiego, a Twoj wynik jak na 5m^2 jest moim zdaniem wyjatkowo
    kiepski. Chyba, ze mieszkasz w kopalni.
    Nie ma mowy, ale masz cos spitolone.
    Tu masz link do instalacji w Bydgoszczy do ktorego odnosze czasem moje
    wyniki. Zwykle to co u mnie jest wyzsze, ale tez mam nieco wiecej kolektora
    i kolektory o chyba jednak lepszych uzyskach. W kazdym razie Twoje osiagi
    nie powinny w znacznym stopniu odbiegac od tych w linku:
    http://www.sonergo.com.pl/strony/pomiary.php

    Pozdro.. TK