  • 41. Data: 2011-09-24 07:34:54
    Temat: Re: Solarna statystyka
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-24 08:36, ptoki pisze:

    > Po tych 500zl za sezon letni zalozylem ze to koszt pradu. U mnie tak
    > wychodzi.
    > Zreszta nie pisze o tobie tylko o samej idei.
    > Tez znam wsie ktore nie doswiadczyly wylaczenia latami. Ale niestety
    > jest roznie i dlatego niektorym moze solar pasowac i nie kosztowac
    > drogo w stosunku do alternatyw.

    A jak nie ma prądu, to solary grzeją wodę? Znaczy w jaki sposób
    wymuszasz obieg? :)

    Ups raczej Ci nie podtrzyma pompki dłużej niż kilka godzin, chyba, że do
    kosztów solarów dodasz jeszcze 2-3 tysiące na naprawdę solidne baterie :)

    A jak nie ma prądu tylko przez kilka godzin to zasobnik grzany prądem i
    tak nie zdąży się wystudzić...

  • 42. Data: 2011-09-24 13:09:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie... przetestowałeś już tą podłogę?

    Wiosna tego roku. Trudno to zmierzyc co i ile,bo sterownik nie zlicza tego
    obiegu, ale grzac grzeje. :-)
    Podloga odczuwalnie sie nie nagrzeje, bo temp. zasilania to dwadziescia pare
    C.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2011-09-24 18:16:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-09-2011 o 09:34:54 wolim <n...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > kosztów solarów dodasz jeszcze 2-3 tysiące na naprawdę solidne baterie :)
    Przesadzasz, jak kupiłem ups-a 2,2KW za niecałe 300zł i do tego 4 aku po
    150zł z wysyłką
    ale to było 4lata temu, teraz może będzie drożej, razem to daje <1000zł
    i te aku mam 38Ah także spokojnie trzymają paręnaście godzin :) dla
    obciążenia pompką.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 44. Data: 2011-09-24 18:55:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 24, 9:34 am, wolim <n...@t...pl> wrote:

> [...]
    > kosztów solarów dodasz jeszcze 2-3 tysiące na naprawdę solidne baterie :)
    >
    > A jak nie ma prądu tylko przez kilka godzin to zasobnik grzany prądem i

    Solary mam na ziemi a zbiornik na poddaszu.
    Rurki grube.
    Tyle ze moj solar kiedys nazywal sie kaloryfer panelowy.
    Kosztowal mnie cale 700zl (z czego 400zl za mieziana wezownice dalem).

    ICMPTZ?

  • 45. Data: 2011-09-26 07:11:54
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > lepiej na powrocie. Roznica powinna oscylowac ok. 15C na korzysc kolektora
    > rzecz jasna. Jezeli kolektor rozgrzewa sie bardziej to generuje wieksze
    > straty do otoczenia.
    > Moze tez jakis idiota instalator podlaczyl Ci odwrotnie zasilanie
    > wezownicy w baniaku, moze masz zapowietrzony uklad, a moze zbyt niskie
    > cisnienie w instalacji?
    > Przyczyn moze byc co najmniej kilka. Sprawdz podlaczenie hydrauliczne,
    > podaj parametry pracy instalacji w sloneczny dzien, a moze cos znajdziemy.
    > Pytanie jak ustawiony jest kolektor wzgledem stron swiata i kat wzgledem

    Instalator powiadasz...... :)))
    No cóż, uczę się na razie :))))
    Delta T, przy której uruchamia się pompa to 5 st.
    Cisnienie 2 atm.
    Ale jeden kolektor jest uszkodzony i paruje, muszę go reklamowac.
    Generalnie całosc wymaga dopracowania, ale jak na razie np. wczoraj,
    zasobnik miał 58 st czyli mozna się dobrze umyc :).

    pozdr
    przemek

  • 46. Data: 2011-09-26 07:14:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2011 09:11, Przemek pisze:

    > Ale jeden kolektor jest uszkodzony i paruje, muszę go reklamowac.
    > Generalnie całosc wymaga dopracowania, ale jak na razie np. wczoraj,
    > zasobnik miał 58 st czyli mozna się dobrze umyc :).

    Wooooooow! 58C.... a ktoś mi kiedyś tu pisał, że to gwarantuje
    poparzenie ;->

    A poważniej - ciekaw jestem, jak to będzie działało w środku zimy...
    Sąsiad ma taki wynalazek i go podpytam, ale "raporty ze świata" też będą
    przydatne :)

  • 47. Data: 2011-09-26 17:22:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Instalator powiadasz...... :)))
    > No cóż, uczę się na razie :))))
    > Delta T, przy której uruchamia się pompa to 5 st.
    > Cisnienie 2 atm.

    Dla tej samej wysokosci cisnienie powinno byc rowne poduszce w naczyniu
    przeponowym. Roznica wysokosci o metr to 0,1 bara, czyli 5m 0,5 bara.

    > Ale jeden kolektor jest uszkodzony i paruje, muszę go reklamowac.
    > Generalnie całosc wymaga dopracowania, ale jak na razie np. wczoraj,
    > zasobnik miał 58 st czyli mozna się dobrze umyc :).

    Eee no 58C to nie jest zle jak na koniec wrzesnia. Podobne uzyski to i ja
    mam. Moze masz zle skalibrowany sterownik i podaje za mala moc?

    Pzdro.. TK

  • 48. Data: 2011-09-27 08:32:16
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    > Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Dla tej samej wysokosci cisnienie powinno byc rowne poduszce w naczyniu
    > przeponowym. Roznica wysokosci o metr to 0,1 bara, czyli 5m 0,5 bara.

    A możesz wyłożyć mi to łopatą? :)
    Czyli jesli zasobnik mam na 0,5m nad podłogą a kolektor na 7,5 m nad podlogą
    to cisnienie ma mieć 0,7 bar?

    > Eee no 58C to nie jest zle jak na koniec wrzesnia. Podobne uzyski to i ja
    > mam. Moze masz zle skalibrowany sterownik i podaje za mala moc?

    Jest to możliwe, że przepływ mam źle podany.

    > Pzdro.. TK

    Dzieki za pomoc
    pozdr
    przemek

  • 49. Data: 2011-09-27 17:05:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A możesz wyłożyć mi to łopatą? :)
    > Czyli jesli zasobnik mam na 0,5m nad podłogą a kolektor na 7,5 m nad
    > podlogą to cisnienie ma mieć 0,7 bar?

    Plus cisnienie naczynia wzbiorczego w ktorym powinno byc cisnienie ok. 1,5
    bar. Sam zasobnik od podlogi jest mniej wazny, to nie apteka. :-)

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2011-09-28 07:23:28
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    >
    > Plus cisnienie naczynia wzbiorczego w ktorym powinno byc cisnienie ok. 1,5
    > bar. Sam zasobnik od podlogi jest mniej wazny, to nie apteka. :-)

    Dzięki!

    pozdr
    p.