  • 1. Data: 2012-02-12 11:08:48
    Temat: Solarnicy w styczniu i lutym
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie

    Z grubsza za styczen 86kWh.
    W lutym do 11.02.2012 - 99kWh. Wczoraj tj. 11.02 uzysk 14kWh przy -15^C na
    zewnatrz, do wynikow letnich nie tak wiele brakuje, a zawdzieczamy to
    niskiej temp. wody z wodociagu w duzej mierze. Od maja zeszlego roku do
    wczoraj przeszlo 2500kWh.
    I ktos porownywal powietrzna PC zima jako lepsza alternatywe, bo latem daje
    COP 6, a zima dziala lepiej jak solary dla ktorych wczorajszy COP to 43,75.
    Ile da PC przy -15^C?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2012-02-12 12:22:34
    Temat: Re: Solarnicy w styczniu i lutym
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > latem daje COP 6, a zima dziala lepiej jak solary dla ktorych
    > wczorajszy COP to 43,75. Ile da PC przy -15^C?

    Witam,

    Można wiedzieć jaką masz powierzchnię kolektorów i jak liczysz ilość
    wyprodukowanej energii?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 3. Data: 2012-02-12 13:48:42
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Maniek4": wrote in message news:jh86k1$hb0$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > COP 6, a zima dziala lepiej jak solary dla ktorych wczorajszy COP to 43,75.

    Hej Maniek :)

    Wszyscy cieszymy się Twoim szczęściem a na pewno inni "solarnicy" :)
    Ale przyznasz uczciwie, że mamy wyjątkowo słoneczny styczeń i luty
    przez wyjątkowo długo utrzymujący się wyż...

    Dla równowagi podaj wyniki z grudnia, albo stycznia/lutego sprzed roku :)

    Ja też się cieszę ze słońca, bo właśnie dotknąłem elewacji budynku
    od południowej strony... i mimo mrozu na zerwnątrz ok -9 (14:30) obecnie,
    to ściana była letnia... więc w słoneczne dni nieocieplona południowa ściana
    może dawać jakiś uzysk ;)))

    Pozdrawiam słonecznie,
    Aleksander_

  • 4. Data: 2012-02-12 16:43:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Hej Maniek :)
    >
    > Wszyscy cieszymy się Twoim szczęściem a na pewno inni "solarnicy" :)
    > Ale przyznasz uczciwie, że mamy wyjątkowo słoneczny styczeń i luty
    > przez wyjątkowo długo utrzymujący się wyż...

    Dokladnie tak jest.

    > Dla równowagi podaj wyniki z grudnia, albo stycznia/lutego sprzed roku :)

    Blisko zera. :-)
    Nie pisze tego by sie chwalic. Tocza sie tu co jakis czas dyskusje o
    uzytkowych wartosciach instalacji. Zima bardzo czesto podawana jest jako
    pora, kiedy taka instalacja nie dziala, ale nie z powodu chmur, a z powodu
    mrozu. To co pisze z tego roku przeczy temu calkowicie. Warunek niestety
    jest jeden, musi byc slonce i jak widac mroz, czy raczej pora zimowa nie
    musi az tak wiele roznic sie od uzyskow letnich.
    Jesli chodzi o styczen i luty zeszlego roku, to oczywiscie pozytku z
    instalacji nie mialem prawie do polowy marca z jakimis tam wyjatkami i to
    pisalem w zeszlym roku jakos pewnie o tej porze. Obecna zima i jesien jest
    wyjatkowa. Zwroc uwage, ze lato zeszlego roku bylo wyjatkowo kiepskie. Nie
    chce mi sie nawet liczyc ile drzewek utonelo mi latem. Mimo to zuzycie gazu
    to jedynie 2m^3, bo latem zbyt wiele slonca nie trzeba by to dzialalo. Ale
    co bylo jesienia? Susza prawie i slonce od wrzesnia do grudnia. Obserwuje
    warunki juz jakis czas i mam wrazenie, ze roczne uzyski mniej wiece wypadaja
    podobnie, czy to lato, czy zima. Suma jest jakos tam porownywalna.

> [...]
    > od południowej strony... i mimo mrozu na zerwnątrz ok -9 (14:30) obecnie,
    > to ściana była letnia... więc w słoneczne dni nieocieplona południowa

    U mnie w domu w sloneczny dzien temp. podnosi sie o ponad stopien. Mroz przy
    takiej pogodzie dla bilansu energetycznego chyba nie jest jakis straszny.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2012-02-12 16:43:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Można wiedzieć jaką masz powierzchnię kolektorów i jak liczysz ilość
    > wyprodukowanej energii?

    5,8m^2. Ilosc energii zlicza sterownik.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-02-12 17:41:22
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > 5,8m^2. Ilosc energii zlicza sterownik.
    >
    > Pozdro.. TK

    A sterownik z czego to liczy?
    Mierzy przepływ, Twe, Twy na kolektorze czy jak?

    K.S.

  • 7. Data: 2012-02-12 18:05:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A sterownik z czego to liczy?
    > Mierzy przepływ, Twe, Twy na kolektorze czy jak?

    Przeplyw odczytany z rotametru po regulacji deklaruje sie do sterownika. Ten
    mierzy temp. kolektora i temp. powrotu do kolektora.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2012-02-12 18:34:24
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Przeplyw odczytany z rotametru po regulacji deklaruje sie do sterownika. Ten
    > mierzy temp. kolektora i temp. powrotu do kolektora.

    Trochę bardziej wiarygodny pomiar byłby, gdyby sterownik mierzył temperaturę
    ładowania zasobnika i powrót tuż przy zasobniku.
    Ty w swoich kWh zawierasz również to, co poszło na ogrzanie strychu :)
    Masz podłączone 3 czujniki do sterownika? co to za sterownik?

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2012-02-12 18:42:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Trochę bardziej wiarygodny pomiar byłby, gdyby sterownik mierzył
    > temperaturę ładowania zasobnika i powrót tuż przy zasobniku.

    Powrot mierzony jest na wyjsciu wezownicy baniaka.

    > Ty w swoich kWh zawierasz również to, co poszło na ogrzanie strychu :)

    Nie ma to znaczenia dla ilosci wyprodukowanej energii.

    > Masz podłączone 3 czujniki do sterownika? co to za sterownik?

    Mam podlaczone 4 czujniki. Sterownik to Geco cos tam, produkowany dla
    Hewalexa.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2012-02-13 08:20:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Ale przyznasz uczciwie, że mamy wyjątkowo słoneczny styczeń i luty
    > przez wyjątkowo długo utrzymujący się wyż...

    No to się zdziwisz bo u mnie akurat grudzień i styczeń tamtej zimy były
    lepsze :)
    Widzę to na statystykach miesięcznych.
    Więc to co mówisz nie ma absolutnie pokrycia.
    Maniek weź mu przypomnij jak ci mówiłem wtedy o moich uzyskach gdyż słońca
    mam na full a ty odpisywałeś że niestety ale u ciebie słońca niet.

    Pozdrawiam
    Marek