  • 21. Data: 2012-06-13 15:52:52
    Temat: Re: Solary, dlaczego nie sledza slonca?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 czerwca 2012 15:43:27 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > plaskich. Sa tansze, ale trzymajmy sie czegos.
    > Pierwszy kolektor prozniowy, zwroc uwage na powierzchnie apertury - to
    > 1,014m^2, blisko polowa jednego plaskiego. Reszte sobie kazdy dopowie.
    Współczynniki strat cokolwiek to znaczy dużo mniejsze na rurowych

  • 22. Data: 2012-06-13 16:12:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >Współczynniki strat cokolwiek to znaczy dużo mniejsze na rurowych

    To oznacza, ze tyle stracimy na kazdy stopien roznicy temp. tak w
    uproszczeniu. Oznacza to tyle, ze zima mozemy dac prozniowych kolektorow
    mniej niz plaskich by uzyskac porownywalna ilosc energii. Ale bez przesady,
    nie bedzie to polowa powierzchni. Zeby bylo smieszniej porownaj sprawnosc
    optyczna obu kolektorow, no i okres gwarancji co by nie bylo tego samego
    producenta.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2012-06-13 20:06:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ogród ale i tak robiłbym nadążne lustro(a) dodatkowo doświetlające
    > zasadnicze kolektory nieobrotowe.

    Lustro wydaje sie niezłym pomysłem. A nadążne - ja nigdzie nie twierdze zeby
    takie robić - wszystko trzeba najpierw policzyć , jak komus wyjdzie ze sie
    opłaci to zrobi. Ogólnikami to mozemy tylko podpowiedziec jakie potencjalne
    problemy będą. Z lustrami także :-)

    b.

  • 24. Data: 2012-06-14 10:13:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > W naszej szerokosci byc moze daloby to sensowne korzysci, pytanie czy
    > wystarczajace.

    nie opłaca sie...

    solary i tak są dość drogie.

  • 25. Data: 2012-06-14 19:11:59
    Od: "inż. Jaskiniowy" <l...@w...pl>

    W dniu 2012-06-13 12:27, Ghost pisze:

    > To przypamniej powinno sie regulowac (chocby recznie, raz na dzien/kilka
    > dni, jakas prymitywna korbka) w plaszczyznie wertykalnej.
    wkręć se tę wertykalną korbkę w łeb śmierdzący hanysie.

  • 26. Data: 2012-06-14 19:13:23
    Od: "inż. Jaskiniowy" <l...@w...pl>

    W dniu 2012-06-13 13:24, Ghost pisze:

    > Nawet nie teoria, nia ma znaczenia czy rura, solar i tak odbiera
    > powierchniowo swiatlo.
    Chyba u was w Rudzie Śląskiej? hanysie niemyty.

  • 27. Data: 2012-06-14 19:27:21
    Od: "inż. Jaskiniowy" <l...@w...pl>

    W dniu 2012-06-13 11:24, Ghost pisze:
    > W naszej szerokosci byc moze daloby to sensowne korzysci, pytanie czy
    > wystarczajace.
    Dla głupiego hanysa wszystko jest problemem...

  • 28. Data: 2012-06-14 20:33:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik ""inż. Jaskiniowy"" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    troll? zatem przypomina sie: nie karmic trolla

    b.

  • 29. Data: 2012-06-15 09:21:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik ""inż. Jaskiniowy"" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wkręć se tę wertykalną korbkę w łeb śmierdzący hanysie.

    Niestety grupa na twoje problemy z potencja i stulejke nic nie pomoze.

    TK

  • 30. Data: 2012-06-15 21:01:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik ""inż. Jaskiniowy"" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Niestety grupa na twoje problemy z potencja i stulejke nic nie pomoze.

    Kogucik albo jego wyslannik, zatem problem z grzebieniem raczej.