  • 51. Data: 2010-06-20 18:18:37
    Temat: Re: Solary i opłacalno?ć. Obliczenie.
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hvjgub$enp$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomo?ci

    > Obaj macie do du..
    > Ja mam studnie za 800zl, hydrofor ostatnio za 600 ale to fanaberia, bo
    > wczesniej mialem za 250 i tez dawal rade. Przez godzine napompuje ze 3000L
    > i woda ogrodowa kosztuje mnie, no nie wiem, malo. Inna sprawa, ze jak mi
    > sie zdaje tynkarze zalatwili mi te studnie po zlosci piaskiem i kamieniami
    > tj. sypiac to do rury, ale to zupelnie inny temat... W kazdym razie pewnie
    > doloze do drugiej studni. :-(

    No to nie tak całkiem za darmo. W dodatku musisz mieć też oczyszczalnię.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 52. Data: 2010-06-20 18:24:26
    Temat: Re: Solary i opłacalność. Obliczenie.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Poniżej przedstawię opłacalność solarów dla rodziny 2+1 w porównaniu z
    > ponoć najdroższą energią elektryczną w II taryfie. Taka energia kosztuje
    > 0,25 zł kWh i przejście na 2 taryfy nie kosztuje w lubuskim nic.
    ciach

    Współczesny LCD pobiera średnio 300W. Komputer może nawet więcej pociągnąć.W
    prywatnym domu używa się mnóstwo elektroniki pracującej nonstop jak jakies
    routery, automatyka bramowa i garażowa, alarm, domofon. Często urządzenia
    elektroniczne jak kina domowe TV i inne przełączamy w tryb standby a więc
    nadal jakiś pobór pradu występuje. Niestety w ciągu dnia dom żyje, czasem
    dzieciaki czasem rodzicie siedzą przed TV to znowu przed komputerem. A jest
    nieraz i tak że każdy w pokoju ma swój komp i jakiś telewizor. No wiesz
    świat idzie naprzód i nie można żyć jak za gomółki.
    Chcesz powiedzieć że wydzielasz sobie godziny i korzystasz z tych
    dobrodziejstw tylko w godzinach nocnych a w dzień masz wszystko powyłączane
    z gniazdek?
    Twoje oszczędności w II taryfie byłyby może i prawdopodobne gdybyś mieszkał
    w domu gdzie jedynym urządzeniem na prąd poza bojlerem była żarówka
    wkręcona pod sufitem. A że tak nie jest to twoje oszczędności idą w buraki
    ponieważ w pozostałych przypadkach płacisz za prąd sporo drożej. I jeszcze
    dolicz że koszty stałe mając dwie taryfy są wyższe niż w przypadku licznika
    jednotaryfowego.

    Co do twojego wyliczenia.
    Dolicz jeszcze sytuacje gdy zjedzie się rodzinka albo organizujesz imprezę.
    Jedna wizyta rodziny i całe miesięczne oszczędności idą w buraki.
    Nie uwzgledniłeś prac w kuchni oraz używanej ciepłej wody przy sprzątaniu
    domu. W tych dwóch przypadkach wody idzie nieraz drugie tyle co na higienę
    osobistą.
    Nie wziąłeś pod uwagę strat dobowych boilera. W 80 litrowym bojlerze wynoszą
    one około 500-600W na dobę. W solarach straty nas nie interesują ponieważ
    koszt wytworzenia ciepłej wody jest znikomy.
    Nie uwzględniłeś kosztu okresowej wymiany grzałki, zabezpieczenia
    nadciśnieniowego a jeżeli bojler nagrzewasz pozyżej 60stC to jeszcze
    mieszacza trójdrogowego termostatycznego. Tego ostatniego możesz nie używać
    ale znam przypadki oparzeń zwłaszcza dzieci.
    Wziąłeś pod uwagę tylko 7 miesięcy pracy solarów. W okresie zimowym i
    przejsciowym solary także produkują ciepłą wodę. Wystarczy słoneczny dzień i
    pomimo mrozu -10 na zewnątrz mam 300l wody 45-50stC czyli 100%
    zapotrzebowania dziennego a w pochmurne występuje tzw. podgrzew wstępny. W
    zimie temp wody z wodociągów u mnie spada nawet do 6-7stC wiec podgrzew
    wstępny to są wymierne korzyści.
    Nie wziąłeś pod uwagę kosztu ogrzewania prądem. Jeżeli jest na zewnątrz w
    okolicach 0stC to może i jest w miarę OK ale przy temperaturach dochodzących
    do -10stC lub -20stC urządzenia grzewcze niestety muszą pracować także w
    dzień w czasie I taryfy. Jedna godzina używania prądu w I taryfie niweczy
    niemal 3 godziny w taryfie II. Nie zapomnij o wyższych kosztach stałych
    mając licznik dwutaryfowy.

    Twój jak widać odosobniony przypadek korzystnego grzania prądem powinien
    nosić nazwę "przypadek Werbińskiego" i powinien znaleźć się w fachowych
    książkach i periodykach.

    Marek

  • 53. Data: 2010-06-20 18:24:49
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > z praktyki powiem (czasem mieszkałem w domu gdzie był 80 litrowy bojler),
    > że 80 litrów na 3 osoby to stanowczo za mało jak na wieczorną kąpiel.

    Oczywiście, że za mało. Pisałem, że to wystarczy na trzy prysznice, nie
    kąpiele. Wystarczyło przeczytać.

  • 54. Data: 2010-06-20 19:05:46
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > pitolenie w bambus.

    :-)

    > pokaż mi taki wysokorozwinięty kraj gdzie masz takie niskie podatki.

    Kiedys tak w stanach bylo. Mieli podatki na poziomie kilku %.
    Wtedy tam byl rozwoj, dzis jest coraz wiecej socu.

    > jedyne społeczeństwa które pokładają opiekę na starość w ilości i dobroci
    > dzieci to jakieś biedne społeczności klanowo-agrarne gdzie ludzie żyją w
    > kupie całymi pokoleniami.

    W Niemczech, statystyczna niemka rodzi 0,8 dziecka. Muzelmanskie kobiety -
    (zyjace w niemczech) maja 8. dzieci.
    Ciekawe jak bedzie wygladala sytuacja u naszego sasiada za jakies 20 lat.
    Widzisz - wazna jest tendencja - a soc-europie tendencja w tej kwestii jest
    katastrofalna! Wiadomo dlaczego...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 55. Data: 2010-06-20 19:29:38
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomo?ci
    > ciach
    >
    > Współczesny LCD pobiera ?rednio 300W. Komputer może nawet więcej
    > poci?gn?ć.W prywatnym domu używa się mnóstwo elektroniki pracuj?cej
    > nonstop jak jakies routery, automatyka bramowa i garażowa, alarm, domofon.
    > Często urz?dzenia elektroniczne jak kina domowe TV i inne przeł?czamy w
    > tryb standby a więc

    Dla urządzeń pracujących ciągle dwie taryfy są tańsze niż jedna, bo
    10x0,25+14x0,60 < 24x0,60

    > nadal jaki? pobór pradu występuje. Niestety w ci?gu dnia dom żyje, czasem
    > dzieciaki czasem rodzicie siedz? przed TV to znowu przed komputerem. A
    > jest nieraz i tak że każdy w pokoju ma swój komp i jaki? telewizor. No
    > wiesz ?wiat idzie naprzód i nie można żyć jak za gomółki.
    > Chcesz powiedzieć że wydzielasz sobie godziny i korzystasz z tych
    > dobrodziejstw tylko w godzinach nocnych a w dzień masz wszystko
    > powył?czane z gniazdek?

    Ależ skąd? Tylko energochłonne urządzenia grzejne, które pobierają 80%
    całkowitej energii pracują w II taryfie, a pozostałe pracują tak jakby żadne
    taryfy nie istniały.
    Skąd to dziwne założenie, że ktoś będzie czekał z obiadem na tanią taryfę???

    Ludzie, czy żeście już całkiem zwariowali?

    > Twoje oszczędno?ci w II taryfie byłyby może i prawdopodobne gdyby?
    > mieszkał w domu gdzie jedynym urz?dzeniem na pr?d poza bojlerem była
    > żarówka wkręcona pod sufitem. A że tak nie jest to twoje oszczędno?ci id?
    > w buraki ponieważ w pozostałych przypadkach płacisz za pr?d sporo drożej.
    > I jeszcze dolicz że koszty stałe maj?c dwie taryfy s? wyższe niż w
    > przypadku licznika jednotaryfowego.

    Ja swoje a oni swoje. Moje rachunki są NIŻSZE, a zużycie całkowite WYŻSZE od
    czasu przejścia na G12.

    > Co do twojego wyliczenia.
    > Dolicz jeszcze sytuacje gdy zjedzie się rodzinka albo organizujesz
    > imprezę. Jedna wizyta rodziny i całe miesięczne oszczędno?ci id? w buraki.
    > Nie uwzgledniłe? prac w kuchni oraz używanej ciepłej wody przy sprz?taniu
    > domu. W tych dwóch przypadkach wody idzie nieraz drugie tyle co na
    > higienę osobist?.

    No cóż. Policz ile litrów, to będzie jasne.

    > Nie wzi?łe? pod uwagę strat dobowych boilera. W 80 litrowym bojlerze
    > wynosz? one około 500-600W na dobę. W solarach straty nas nie interesuj?
    > ponieważ koszt wytworzenia ciepłej wody jest znikomy.

    Oczywiście że UWZGLĘDNIŁEM. Trzeba dokładnie przeczytać. Wynoszą one 1,05
    kWh/dobę. Czyli 0,26 zł.

    Proszę czytać dokładnie.

    > Nie uwzględniłe? kosztu okresowej wymiany grzałki, zabezpieczenia

    Grzałki się nie wymienia tylko katodę magnezową za kilkadziesiąt zł.

    > nadci?nieniowego a jeżeli bojler nagrzewasz pozyżej 60stC to jeszcze

    Zabezpieczenie jest w komplecie.

    > mieszacza trójdrogowego termostatycznego. Tego ostatniego możesz nie
    > używać

    Baterie termostatyczne kosztują praktycznie tyle co zwykłe.

    > ale znam przypadki oparzeń zwłaszcza dzieci.
    > Wzi?łe? pod uwagę tylko 7 miesięcy pracy solarów. W okresie zimowym i
    > przejsciowym solary także produkuj? ciepł? wodę. Wystarczy słoneczny dzień
    > i pomimo mrozu -10 na zewn?trz mam 300l wody 45-50stC czyli 100%

    A w lecie w deszczowe dni nie produkują, co rekompensuje słoneczne dni w
    zimie.

    > zapotrzebowania dziennego a w pochmurne występuje tzw. podgrzew wstępny.
    > W zimie temp wody z wodoci?gów u mnie spada nawet do 6-7stC wiec podgrzew
    > wstępny to s? wymierne korzy?ci.
    > Nie wzi?łe? pod uwagę kosztu ogrzewania pr?dem. Jeżeli jest na zewn?trz w
    > okolicach 0stC to może i jest w miarę OK ale przy temperaturach
    > dochodz?cych do -10stC lub -20stC urz?dzenia grzewcze niestety musz?
    > pracować także w dzień w czasie I taryfy. Jedna godzina używania pr?du w I
    > taryfie niweczy

    Nie muszą. Piece akumulacyjne są tak obliczone, aby wogóle nie były ładowane
    w I taryfie. Musisz w to uwierzyć, albo się nauczyć zasad obliczania
    zapotrzebowania na moc i pojemność cieplną.

    > niemal 3 godziny w taryfie II. Nie zapomnij o wyższych kosztach stałych
    > maj?c licznik dwutaryfowy.

    To muszę sprawdzić, ale rachunki są mniejsze.

    > Twój jak widać odosobniony przypadek korzystnego grzania pr?dem powinien
    > nosić nazwę "przypadek Werbińskiego" i powinien znaleĽć się w fachowych
    > ksi?żkach i periodykach.

    Tak, odosobniony.

  • 56. Data: 2010-06-20 19:30:35
    Od: M <M...@o...pl>

    The_EaGle pisze:

    > Mi w Korwinie podoba się 80% poglądów ale co z tego jak 20% jest nie do
    > przyjęcia. Gdyby troszkę złagodniał i nie pieprzył że demokracja to
    > durny system (w zamian oferując monarchie lub dyktaturę) oraz że kobiety
    > nie powinny mieć prawa głosu a rodzice mogą sobie robić z dziećmi co
    > chcą bo są ich własnością to sam bym na niego głosował a tak muszę
    > wybierać mniejsze zło...

    Korwin to taki Lepper dla klasy średniej. Głównie populizm i chwytliwe
    hasła:

    1. Będziemy mieć więcej pieniędzy (bo zapłacimy mniejsze podatki, czyli
    więcej zostanie w kieszeni)
    2. Będziemy wreszcie mogli sami decydować o tym, co możemy robić.

    A któż nie chciałby mieć więcej pieniędzy oraz któż nie chciałby więcej
    swobody?

    Lepper ma podobnie, tylko adresat jest inny.

    A żeby nawiązać do tematu grupy.

    1. Któż nie chciałby budować bez pozwolenia na budowę? Tylko powiedzcie
    mi, kto by chciałby, żeby sąsiad budował bez pozwolenia na budowę?

    2. W kwestii powodzi (niedawny temat) Korwin zakazałby budowy na
    terenach zalewowych (przynajmniej tak wynika z tekstu poniżej)
    http://korwin-mikke.pl/dziennik_polski/zobacz/przycz
    yny_kleski_zywiolowej_/23741

    M.

  • 57. Data: 2010-06-20 20:29:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Quent wrote:

    > :-)

    > Kiedys tak w stanach bylo. Mieli podatki na poziomie kilku %.
    > Wtedy tam byl rozwoj, dzis jest coraz wiecej socu.

    dawno, dawno temu za górami za lasami...

> [...]
    > lat. Widzisz - wazna jest tendencja - a soc-europie tendencja w tej
    > kwestii jest katastrofalna! Wiadomo dlaczego...

    czyli tak jak piszę, oni jeszcze przenoszą swoje zwyczaje tutaj ale kolejne
    pokolenia będą sie coraz bardziej zmiękczać.

  • 58. Data: 2010-06-20 20:34:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dla urządzeń pracujących ciągle dwie taryfy są tańsze niż jedna, bo
    > 10x0,25+14x0,60 < 24x0,60

    Rozumiem że w dzień nie korzystasz z TV, komputera i innych...

    > Ależ skąd? Tylko energochłonne urządzenia grzejne, które pobierają 80%
    > całkowitej energii pracują w II taryfie, a pozostałe pracują tak jakby
    > żadne taryfy nie istniały.

    Bzdury piszesz. Sam tylko jeden LCD pobierający 300W to około 1,5kWh
    dziennie w I taryfie.
    A gdzie komputer?
    Chyba że oglądasz tylko nocne programy.

    > Ja swoje a oni swoje. Moje rachunki są NIŻSZE, a zużycie całkowite WYŻSZE
    > od czasu przejścia na G12.

    Chcesz powiedzieć ze grzejąc gazem oraz będąc w I taryfie jest drozej?
    1m3 gazu kosztuje brutto 1,78zł. Z kotła kondensacyjnego za 3tys zł
    uzyskuję z gazu ziemnego do 37MJ/m3 czyli 10,28kWh/m3
    1kWh kosztuje więc około 17gr . Ty płacisz w I taryfie 25gr/1kW a w II ponad
    60gr/1kW Komu ty takie bajki wciskasz.

    > No cóż. Policz ile litrów, to będzie jasne.

    Oczywiście nie odpowiedziałeś na niewygodne pytanie. A to nie tylko woda ale
    i też prąd na inne uciechy gości.

    > Grzałki się nie wymienia tylko katodę magnezową za kilkadziesiąt zł.

    Grzałkę się wymienia bo ma ograniczoną żywotność.

    > Zabezpieczenie jest w komplecie.

    > Baterie termostatyczne kosztują praktycznie tyle co zwykłe.
    Aaa fakt...baterie kupujesz w biedronce to tyle kosztują.

    > A w lecie w deszczowe dni nie produkują, co rekompensuje słoneczne dni w
    > zimie.

    W zeszłym roku od 1 kwietnia do końca października musiałem włączyć kocioł
    może ze 4-5 razy.W tym roku wydawać się może że przez długotrwałe opady w
    maju i na początku czerwca zmieniły statystykę. Okazuje się że jednak nie,
    gdyż wyjątkowo słenecznie mieliśmy dni od stycznia do kwietnia i tu cała
    instalacja zdążyła odrobić straty i w ten sposób bilans pierwszego półrocza
    jest niemal identyczny jak rok temu.
    Mam w sterowniku funkcję zliczania energii cieplnej i tworzxenia statystyk.
    Pomiar energii jest na podstawie temperatury kolektora (wejściu wymiennika)
    oraz na wyjściu wymiennika i obrotów pompy. Pomiar jest dość dokładny. Wiem
    więc jak wyglądają poszczególne miesiące.

    Marek.

    Marek

  • 59. Data: 2010-06-20 20:35:02
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    Zemsta paragona?

    >W kazdym razie pewnie
    >
    > No to nie tak całkiem za darmo. W dodatku musisz mieć też oczyszczalnię.

    Po co oczyszczalnię?

  • 60. Data: 2010-06-20 20:35:08
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > 1. Będziemy mieć więcej pieniędzy (bo zapłacimy mniejsze podatki, czyli
    > więcej zostanie w kieszeni)

    No tak! Zaplacisz lekarzowi/nauczycielowi za leczenie bezposrednio, czyli
    taniej niz teraz. Zreszta teraz placisz a leczenia/edukacji NIE MA! Mgr to
    dzis zwykle posmiewisko / na badania specjalistyczne czekasz 2 lata itp

    > 2. Będziemy wreszcie mogli sami decydować o tym, co możemy robić.

    Jedno wynika z drugiego. Nikt za Ciebie nie ma zamiaru myslec, decydowac -
    tak jak to niestety dzis jest.

    Populizm to jest to co mowia socjalisci.
    Mikke chce wprowadzic wolny rynek a to z populizmem nic nie ma wspolnego.
    On nic nie obiecuje. W rzeczywistosci Wolnego Rynku kazdy bedzie mogl
    stanowic o sobie, czyli wolnosc ale tez odpowiedzilanosc. Blisko prawa
    naturalnego...

    Jesli to jest populizm to ty jestes urodzonym niewolnikiem.

    Pozdr.
    www.elipsa.info