  • 71. Data: 2010-06-20 21:51:33
    Temat: Re: Solary i opłacalność. Obliczenie.
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:4c1e7b79@news.home.net.pl...

    > No tak! Zaplacisz lekarzowi/nauczycielowi za leczenie bezposrednio, czyli
    > taniej niz teraz.

    Moze tak Ci sie wydawac jak idziesz z przeziebieniem. Jeden zawal to kwota
    kilkunastu tysiecy zlotych. Kuracje nowotworowe to juz kilkadziesiat
    tysiecy, a zdazaja sie i wypadki i odzialy intensywnej opieki medycznej,
    zwykle bardzo kosztowne. Policz swoje wplaty do ZUS z ostatnich 10 lat i
    przeloz to na te kwoty a zobaczysz co Ci wyjdzie nawet z uwzglednieniem
    oprocontowania z najlepszych lokat. Takie hasla to czysty populizm, bo dla
    wiekszosci ciezej chorujacych kwoty po prostu sa nie do udzwigniecia. Ten
    temat jest w ogole bardzo skomplikowanym zagadnieniem i szczerze mowiac nie
    mam pojecia jak odpowiedzialnie mozna glosic tak proste rzeczy w tak
    skomplikowanym temacie.

    > Jedno wynika z drugiego. Nikt za Ciebie nie ma zamiaru myslec, decydowac -
    > tak jak to niestety dzis jest.

    To cziekawe. Od lat decyduje sam za siebie i jakos nie czuje niczyjej
    presji.

    > Populizm to jest to co mowia socjalisci.
    > Mikke chce wprowadzic wolny rynek a to z populizmem nic nie ma wspolnego.

    Np. zniesienie w ogole ograniczen predkosci na drogach.

    > On nic nie obiecuje. W rzeczywistosci Wolnego Rynku kazdy bedzie mogl
    > stanowic o sobie, czyli wolnosc ale tez odpowiedzilanosc. Blisko prawa
    > naturalnego...
    >
    > Jesli to jest populizm to ty jestes urodzonym niewolnikiem.

    Kros Ci broni robic niemal co chcesz blisko prawa naturalnego?

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2010-06-20 21:54:00
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > gorzej. Piszesz o braku kosztów pośrednich. Socjalizm też likwidował
    > koszty pośrednie - nie był np. potrzebny marketing, reklama etc. bo dóbr
    > produkowało się dokładnie tyle ile trzeba.

    A zeby tyle. Znacznie mniej. :-)

    > EOT bo to NTG. A ja nie lubię polityków, a w szczególności demagogów, więc
    > i tak o dwa posty za dużo.

    Osobiscie przychylam sie w calej rozciaglosci.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2010-06-20 21:57:24
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Na ścieki z gospodarstwa chyba jest potrzebna? Tak słyszałem, że wylewanie
    > na pole jest nie do końca legalne, ale ja mam kanalizację więc nie
    > interesowało mnie to zbytnio. Rachunki za wodę o ile nie podlewamy ogrodu
    > są niewielkie.

    A jak podlewasz ogrod to tez musisz miec oczysczalnie? :-)
    Woda ze studni moze byc doprowadzona do pralki i kibli a tego juz troche sie
    nazbiera, mozna tez miec i kanalizacje.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2010-06-20 22:00:08
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Zgadzam się z Tobą. Dzisiaj się nie opłaca. Ale to nie znaczy że za dwa
    > lata,
    > nawet jak instalacje solarne nie stanieją, nie będzie się opłacało. Polska
    > jest
    > nieustająco po jakąś okupacją a Polacy czyimiś niewolnikami. Jak dzisiaj
    > była
    > możliwość wyboru żeby może było lepiej. To się okazało ze zwierzątka
    > chodzące za
    > oknem zadecydowały czy wybierać między wadą wrodzoną a wadą nabytą. O
    > głowie
    > oczywiście piszę.

    Za jakiś czas stanieją i wtedy pierwszy sobie założę. Teraz to nie ma sensu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 75. Data: 2010-06-20 22:01:55
    Temat: Re: Solary i opłacalno?ć. Obliczenie.
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Woda ze studni moze byc doprowadzona do pralki i kibli a tego juz troche
    > sie nazbiera, mozna tez miec i kanalizacje.

    Wodę z pralki, zmywarki, ścieki muszą być odprowadzone do kanalizacji. Np
    tutaj m3 wody kosztuje 7 zł, z czego połowa to kanalizacja, a druga to sama
    woda.

  • 76. Data: 2010-06-20 22:03:40
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Zemsta paragona?

    Dalem za duzo pieniedzy na poczatku, przeszlo 6tys. Za pozno policzylem
    metry i okazalo sie, ze mam ladna nadplate. Pozniej czekalem dwa miesiace az
    jasnie wielmozny tynkarz zechce w ogole zaszczycic mnie swoja obecnoscia. W
    koncu zachecilem rowniez kolejna zaplata z ktora zwlekalem. Kiedy odrobili
    to co wzieli powiedzialem, ze nie zaplace ani grosza poki wszystkiego nie
    dokoncza. Nie spodobalo to sie bardzo i powiedzieli, ze jak tak to nie beda
    wiecej robic. Spakowali sie odjechali. Zostalo ze dwa tysie do zaplacenia,
    ale dokanczac musial kto inny. Zemsta paragona polegala na tym, ze ja bylem
    glupi a nie oni. Oni to oddzielny walkowany budowlany temat, szkoda gadac.

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2010-06-20 22:17:12
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Aaa fakt...baterie kupujesz w biedronce to tyle kosztują.

    Ostatnio kupowalem baterie z zestawem natryskowym Kludi Zenta. Cena o ile
    dobrze pamietam 450zl. Jak to jest cena zwykle baterii to ja jestem swiety
    turecki. :-DD

    > W zeszłym roku od 1 kwietnia do końca października musiałem włączyć kocioł
    > może ze 4-5 razy.W tym roku wydawać się może że przez długotrwałe opady w
    > maju i na początku czerwca zmieniły statystykę. Okazuje się że jednak nie,
    > gdyż wyjątkowo słenecznie mieliśmy dni od stycznia do kwietnia i tu cała
    > instalacja zdążyła odrobić straty i w ten sposób bilans pierwszego
    > półrocza jest niemal identyczny jak rok temu.

    W zachmurzony dzien przeciez tez grzeje, tylko trzeba to widziec a nie tylko
    myslec.
    Szkoda czasu, niech bedzie ze sie nie oplaca.

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2010-06-20 22:43:00
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Wodę z pralki, zmywarki, ścieki muszą być odprowadzone do kanalizacji. Np
    > tutaj m3 wody kosztuje 7 zł, z czego połowa to kanalizacja, a druga to
    > sama woda.

    To wywierc studnie.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2010-06-20 22:48:54
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Za jakiś czas stanieją i wtedy pierwszy sobie założę. Teraz to nie ma
    > sensu.

    Jeden kolektor plaski o bardzodobrych parametrach Hewalexa kosztuje nie
    wiele ponad 1000zl. Dwa takie kolektory zapewnia wystarczajacy poziom
    komfortu w zasobniku 200L. Jezeli dwa tysie z kawalkiem uwazasz za jakas
    wygorowana kwote to sobie czekaj. Tyle ze same kolektory to nie wszystko i
    cala reszta w zadnym razie nie jest jakas zawyzona cena. Sprawdz ile
    kosztuje pompa solarna w stosunku do zwyklej CO, ile kosztuje zasobnik,
    elektronika i pare innych drobiazgow. Chcesz to sobie czekaj, moze kolektory
    stanieja o polowe, czyli tysiac zlotych. Faktycznie kwota przerazajaca w
    stosunku do calej inwestycji.

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2010-06-21 07:30:08
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    > Nie mam pojecia jak komus zdrowemu na umysle w ogole moga takie rzeczy do
    > glowy przychodzic. Wybacz leci mi to po prostu niczym innym jak paranoja,
    > oby.

    Mowiac wprost.
    Jesli jako rodzic nie jestes pewien czy Twoje dzieci pomoga Ci na starosc
    gdy odpukac bedziesz w potrzebie to znaczy jako rodzic poniosles porazke
    wychowawcza.
    Nie mowimy tu o niczym innym!
    Rozumienie tego co napisalem w kontekscie rodzicow zyjacych z upodlajacej
    pracy swoich dzieci jest albo swiadomym naduzyciem albo kompletnym
    niezrozumieniem problemu.

    Pozdr.
    www.elipsa.info