  • 11. Data: 2015-02-05 14:46:00
    Temat: Re: Sortowanie śmieci - ile frakcji to minimum?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Jeszcze jako ciekawostka - u nas miast daje naklejki z kodem kreskowym ktore
    musza byc naklejone na kazdym worku, na kazdym kodzie kreskowym jest
    zakodowany adres posesji. Sa osobne naklejki na worki: zielone / zolte /
    niebieskie i brazowe.

    Skonczyly mi sie dawno temu zolte, a ze brazowych (odpady zielone - trawa,
    liscie etc) w ogole nie uzywam to zaczalem na zolte przyklejac brazowe -
    od pol roku zabieraja i nikt sie nie czepia, wiec mniemam ze to sluzy tylko
    do liczenia ile dany user oddal smieci danego typu, a w praktyce nikt nie
    patrzy jaka to naklejka :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-02-05 15:32:05
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lutego 2015 14:46:01 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > musza byc naklejone na kazdym worku, na kazdym kodzie kreskowym jest
    > zakodowany adres posesji. Sa osobne naklejki na worki: zielone / zolte /

    To ich zwolnij z pracy (w końcu jesteś ich szefem jako mieszkaniec miasta) za
    nieprzestrzeganie obowiązującego prawa:

> [...]
    > do liczenia ile dany user oddal smieci danego typu, a w praktyce nikt nie

    Chyba że jako ekstra funkcję wykorzystują je do profilowania mieszkańców i sprzedają
    wysokiej jakości dane.

    --
    ZZ@private

  • 13. Data: 2015-02-05 15:47:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lutego 2015 15:32:06 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:

    > To ich zwolnij z pracy (w końcu jesteś ich szefem jako mieszkaniec miasta) za
    nieprzestrzeganie obowiązującego prawa:

    Mi tam wszystko odpowiada i nie jest dla mnie problemem naklejenie pieciu
    naklejek raz na miesiac na worek :)

    > Chyba że jako ekstra funkcję wykorzystują je do profilowania mieszkańców i
    sprzedają wysokiej jakości dane.

    Bardzo wysokiej jakosci :-) Rzeczywiscie komus sie moze przydac informacja
    ze kowalski wyrzuca 3 worki plastiku na miesiac, a nowakowski 5 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-02-05 15:50:27
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lutego 2015 15:47:17 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > Bardzo wysokiej jakosci :-) Rzeczywiscie komus sie moze przydac informacja
    > ze kowalski wyrzuca 3 worki plastiku na miesiac, a nowakowski 5 :-)

    Ilość worków zapewne niespecjalnie (chociaż coś tam można wnioskować i z tego), ale z
    zawartości to są już twarde dane, dlatego GIODO zakazało takich praktyk.

    --
    ZZ@private

  • 15. Data: 2015-02-05 15:59:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lutego 2015 15:50:28 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:

    > Ilość worków zapewne niespecjalnie (chociaż coś tam można wnioskować i z tego), ale
    z zawartości to są już twarde dane, dlatego GIODO zakazało takich praktyk.

    Masz jakis link do tego? Chetnie pomecze naszego prezydenta ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-02-05 16:04:39
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    z zawartości to są już twarde dane, dlatego GIODO zakazało takich praktyk.

    OK znalazlem sobie - u nas coprawda nie ma imienia/nazwiska ale jest adres, co
    wedlug GIODO tez jest nielegalne. Zobaczymy, co odpisza :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-02-05 18:24:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-05 o 16:04, Adam pisze:

    ale z zawartości to są już twarde dane, dlatego GIODO zakazało takich praktyk.

    > OK znalazlem sobie - u nas coprawda nie ma imienia/nazwiska ale jest adres, co
    > wedlug GIODO tez jest nielegalne. Zobaczymy, co odpisza :-)

    Nawet jeśli dane są zaszyfrowane przez kod paskowy - to też nie jest to
    szczególnie bezpieczne. Odczytać kod paskowy można łatwiej niż się wydaje.

    --
    MN

  • 18. Data: 2015-02-05 20:34:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lutego 2015 18:24:58 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nawet jeśli dane są zaszyfrowane przez kod paskowy - to też nie jest to
    > szczególnie bezpieczne. Odczytać kod paskowy można łatwiej niż się wydaje.

    No chyba ze jest to jakis ciag liczb ktory dla przecietnego kowalskiego nic
    nie oznacza, a zidentyfikowac go do konkretnej posesji / osoby mozna tylko
    w systemie, do ktorego ma dostep ograniczona ilosc osob (i te osoby sa
    zgloszone jako administratorzy danych osobowych) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-02-05 20:52:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam wrote:

> [...]
    > w systemie, do ktorego ma dostep ograniczona ilosc osob (i te osoby sa
    > zgloszone jako administratorzy danych osobowych) :)

    jesteś pewien, że dostęp ma ograniczona ilość osób?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2015-02-05 21:00:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-05 o 20:34, Adam pisze:

> [...]
    > w systemie, do ktorego ma dostep ograniczona ilosc osob (i te osoby sa
    > zgloszone jako administratorzy danych osobowych) :)

    Sam się śmiejesz. Wiadomo, że dostęp mają urzędnicy i każdy, kto ich
    podkupi albo odpowiednio poprosi.

    --
    MN