  • 1. Data: 2013-04-28 12:48:04
    Temat: Sosna o delikatnych igłach
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Chcę posadzić w ogrodzie sosnę o delikatnych igłach. Aby były gęste i
    ładnie wyglądały, ale żeby nie były zbyt długie ani grube.
    Poradźcie jakąś odmianę, bo na razie dostaję oczopląsu od googlania.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-04-28 21:39:48
    Temat: Re: Sosna o delikatnych igłach
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 12:48:04 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > ładnie wyglądały, ale żeby nie były zbyt długie ani grube.
    > Poradźcie jakąś odmianę, bo na razie dostaję oczopląsu od googlania.

    Sosna wejmutka.

    --
    XL

  • 3. Data: 2013-04-28 21:50:38
    Od: "Izabela Wójcik" <d...@g...pl>

    sosna himalajska

  • 4. Data: 2013-04-28 22:20:42
    Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 12:48:04 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Chcę posadzić w ogrodzie sosnę o delikatnych igłach. Aby były gęste i
    >
    > ładnie wyglądały, ale żeby nie były zbyt długie ani grube.
    >
    > Poradźcie jakąś odmianę, bo na razie dostaję oczopląsu od googlania.

    Czy drzewa i krzewy owocowe też będą rosły lub już rosną w tym ogrodzie?
    Pozdrawiam wstępnie
    skryba

  • 5. Data: 2013-04-28 22:58:26
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-28 22:20, skrybaogrodowy pisze:

    > Czy drzewa i krzewy owocowe też będą rosły lub już rosną w tym ogrodzie?
    > Pozdrawiam wstępnie
    > skryba
    Tak, już rosną (od kilkunastu lat). Wiśnie, jabłonie, grusze, śliwy,
    porzeczki, agresty.
    Jacek

  • 6. Data: 2013-04-28 23:49:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 21:50:38 +0200, Izabela Wójcik napisał(a):

    > sosna himalajska

    "Zwracająca uwagę swoim pokrojem sosna o długich i cienkich, zwisających
    igłach. Pochodzi z Himalajów, gdzie rośnie na wysokości 2000 - 4000 m
    n.p.m. Osiąga około 50 m. wysokości. W warunkach europejskich jest dosyć
    wrażliwa i można uprawiać ją tylko na cieplejszych, osłoniętych
    stanowiskach, gdzie nie osiąga nawet połowy tej wysokości. Nie jest
    wymagająca co do gleby. Rozpowszechniona jest w zachodniej Europie. W
    Europie Środkowej należy do kolekcjonerskich roślin drzewiastych. Znajduje
    zastosowanie sadzona pojedynczo jako element dominujący. Korony starszych
    drzew szeroko stożkowate, konary długie, poziomo rozpostarte, ze
    wzniesionymi wierzchołkami. Igły w pęczkach po 5, długości 100 -180 mm,
    zwisające, szare do niebieskawo zielonych. Szyszki dł. do 27 cm, walcowate.

    Jedna z najpiękniejszych sosen niestety nie w pełni odporna na
    przemarzanie, wrażliwa zwłaszcza na mroźne, wysuszające wiatry. Powinna być
    sadzona w słonecznych, osłoniętych miejscach. Wymaga gleb zyznych, raczej
    gliniasych i wilgotnych.

    Sosna himalajska jest bardzo podobna do popularnej i w przeszłości chętnie
    sadzonej wejmutki (Pinus strobus). Sosna wejmutka jest jednak bardzo
    wrażliwa na rdzę wejmutkowo - porzeczkową (Cronartium ribicola), chorobę
    prowadzącą w krótkim czasie do całkowitego zamierania drzew. W wyniku tego
    wejmutka nie jest w ostatnich latach sadzona w lasach i parkach, nie jest
    też rozmnażana w większości szkółek. Jej miejsce w pewnym stopniu zajmuje w
    ostatnich latach sosna himalajska."
    http://guzekszkolka.republika.pl/sosna.htm

    --
    XL

  • 7. Data: 2013-04-29 18:03:43
    Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 22:58:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > porzeczki, agresty.

    Czy to są czarne porzeczki?

    Pozdrawiam konsekwentnie
    skryba

  • 8. Data: 2013-04-29 19:52:15
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skrybaogrodowy" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Czy to są czarne porzeczki?
    > Pozdrawiam konsekwentnie

    Hejka. Kończ waść ...
    Pozdrawiam literacko Ja...cki

  • 9. Data: 2013-04-29 20:13:15
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-29 18:03, skrybaogrodowy pisze:

    > Czy to są czarne porzeczki?
    Są i czarne i białe i czerwone.
    Poczytałem sobie o sośnie wejmutce i już takiej nie chcę ze względu na rdzę.
    Jacek

  • 10. Data: 2013-04-29 20:52:43
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytałem sobie o sośnie wejmutce i już takiej nie chcę ze względu na
    > rdzę.

    Hejka. Atakowane rośliny: Porzeczki (najczęściej porzeczka czarna) oraz
    sosny pięcioigielne - oścista, himalajska, drobnokwiatowa, wejmutka i limba.
    Pozdrawiam doprecyzowująco Ja...cki