  • 31. Data: 2018-01-27 22:20:25
    Temat: Re: Spadek ciśnienia w CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Liczyłem pi*oko, przy śliśliwości wody i zładzie na ok. 80 litrów
    > 1 atm to różnica kilku łyżek, no może pół szklanki wody (nie znam
    > wpływu elastyczości rurek plastikowych). Tak czy inaczej 2 litry
    > chyba nie wyleciało.
    >
    > Mogłem się pomylić, ale przyjmuje się ściśliwość 4-5% na 1000 atm.

    Najważniejsza jednak jest ściśliwość powietrza w zbiorniku. Jeśli
    ma on zbyt małą pojemność, to nie potrafi niwelowac rozszerzalności
    wody przy zmianach temperatury. Ja tak mam -- tylko mały zbiornik
    w kotle, a w obiegu część żeliwnych kaloryferów. Po zwiększeniu
    temeratury wody w czasie mrozów ciśnienie mocno wzrasta, woda powoli
    uchodzi jakimiś odpowietrznikami, a potem ciśnienie znowu spada.
    Czasem zbyt mocno, więc ze dwa razy na sezon dopełniam instalacje
    zaworkiem wmontowanym w kocioł.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2018-01-27 22:25:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/27/2018 6:53 PM, Janusz wrote:
    > Kolego szanowny, Ty nie ucz hydraulika z praktyką wieloletnią w zawodzie
    > dzieci robić, na tym zakończę dyskusję bo nie masz argumentów tylko
    > gdybania.

    Pozwol że podam Ci kilka zlotych mysli zaslyszanych od hydraulików z
    wieloletnią praktyką:

    a) "woda płynie tam gdzie ma bliży"

    b) "no i tam jest cisnienie to znaczy że jest dużo wody"

    c) "przez rure cienką płynie mniej wody jak przez grubą" (to na dwa
    kawalki rury z redukcją po środku)

    d) "żeby był powrót to musi być cieńsza" (to na okolicznośc obiegu z pompą)

    Ogolnie większośc moich problemów budowlanych dotyczyła "hydraulików z
    duzym stażem". Natomiast moje argumenty to nie sa argumenty - to jest
    fizyka. Na poziomie technikum. Pozwole szanownemu hudrualikowi
    przeprowadzić doświadczenie:

    Nalej do rury fi 0.5 cala wody i zatkaj palcem. Odwróc aby mieć słup
    wody. Obeserwuj jak nie wylata.

    Zatkaj palcem rurę fi 0.5 cala podpięta do wodociągu i odkręć zawór.
    Obserwuj jak wylata.

    Te dwa proste doświadczenia moga napraowadzić cię na ciekawy wqniosek:
    istnieja przecieki które działają tylko po przekroczeniu jakiegoś
    ciśnienia, wczesniej są szczelne. Złośliwi fizycy bez stazu
    hydrualicznego nawet potrafią takie rzeczy obliczać. Ale to tępaki, w
    końcu co taki fizyk potrafi, nawet by rurki nie nagwintował i beretu z
    antenką tez nie ma...

  • 33. Data: 2018-01-28 11:07:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    ryW dniu .01.2018 o 17:58 Maciek <d...@p...onet.pl> pisze:

    > Chyba najlepszy pomysł jak do tej pory, dzięki.
    > Prawdopodobnie masz 100% racj, że woda leci powyżej jakiegoś ciśnienia,
    > bo
    > manometr stoi od doby na zerze, a kocioł pracuje i grzejniki się nie
    > zapowietrzyły.
    > Na razie szukam...

    To jest najgorsze z możliwych (w Twojej sytuacji) rozwiązanie.
    Jak sam nic przez klika dni nie ustalisz - zadzwoń do gościa "od
    znajdywania przecieków" (googiel twoim przyjacielem). Po kilkuminutowej
    rozmowie będziesz wiedział jakie możesz mieć ewentualne koszta i czy warto
    to brać pod uwagę.
    Pomysł Sebastiana w Twojej sytuacji to nieporozumienie.

    Ja bym zaczął od zlokalizowania pętli/obiegu na którym mam wyciek.
    Jak sam wykonasz wstępną robotę - późniejsza ewentualna praca fachowca z
    termowizją (lub jakimiś markerami) będzie mniej kosztowna - bo będzie miał
    mniej instalacji do przejrzenia.

    TG

  • 34. Data: 2018-01-28 12:07:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/28/2018 11:07 AM, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Pomysł Sebastiana w Twojej sytuacji to nieporozumienie.

    On ma sens kiedy przecieku nie da się zlokalizować.

  • 35. Data: 2018-01-28 15:00:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > To jest najgorsze z możliwych (w Twojej sytuacji) rozwiązanie.
    > Jak sam nic przez klika dni nie ustalisz - zadzwoń do gościa
    > "od znajdywania przecieków" (googiel twoim przyjacielem).

    Dziennikarze dobrze płacą gościom "od znajdywania przecieków".

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2018-01-28 15:17:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 12:07 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > On ma sens kiedy przecieku nie da się zlokalizować.

    Pełna zgoda, ale tutaj nie mamy takiej sytuacji. Próba zlokalizowania nie
    została nawet podjęta a wątkotwórca przyklasnął Twojemu pomysłowi nie
    znając innych opcji.

    TG

  • 37. Data: 2018-01-28 15:19:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 15:00 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Dziennikarze dobrze płacą gościom "od znajdywania przecieków".

    Znam z pierwszej ręki dwie interwencje takich "gości". Obie udane, pół
    dniówki łącznie z naprawą. W obu przypadkach koszty poniżej 1k PLN.

    TG

  • 38. Data: 2018-01-28 15:23:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 15:19 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Znam z pierwszej ręki dwie interwencje takich "gości". Obie udane, pół
    > dniówki łącznie z naprawą. W obu przypadkach koszty poniżej 1k PLN.
    >
    > TG

    w obu przypadkach awarię zlokalizowali lokalni "spece" od wod-kan. Mieli
    odpowiedni sprzęt - kamerę termowizyjną.

    TG

  • 39. Data: 2018-01-28 16:07:59
    Temat: Re: dek ciśnienia w CO
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.01.2018 o 20:25, Maciek pisze:
    > Jakies pomysły, zanim wleję do instalacji płynny uszczelniacz?

    Niczego nie rozwalaj na ślepo!

    Termowizja podłogi kosztuje 200-300zł jak poszukasz, a tym znajdą nawet
    pół szklanki gdyby Ci uciekało. Zidentyfikują miejsce i będą 2-3 panele
    / płytki do zdjęcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2018-01-28 16:17:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 stycznia 2018 16:08:01 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Niczego nie rozwalaj na ślepo!
    >
    > Termowizja podłogi kosztuje 200-300zł jak poszukasz, a tym znajdą nawet
    > pół szklanki gdyby Ci uciekało. Zidentyfikują miejsce i będą 2-3 panele
    > / płytki do zdjęcia.

    mozna sprobowac, mnie gdy pekla podlogowka (zamarzla w czasie budowy) to sie lała
    pod styro i wyplywala metr dalej w piwnicy. Ciekawe czy termowizja by dala rade.
    Swoje znalazlem metodami elektrycznymi.