  • 71. Data: 2010-02-11 10:19:50
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:hl0khh$ffs$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości zakumulowaną
    > energią dnia następnego jeżeli będzie również słoneczny.

    Ale równie dobrze moze nie byc słoneczny tylko pochmurny i mrożny i wtedy ta
    zakumulowana energia sie przyda bio kocioł bedzie miał mniej do dogrzania.,

    Krzysiek

  • 72. Data: 2010-02-11 11:03:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > To w koncu wystarczy czy nie wystarczy?
    > Zakumulowana energia w scianach jest dla slonca niewidzialna. O ile nie
    > nastapi spadek temp. to ta energia jakby nie istniala. Slonce nie musi
    > nagrzewac scian, bo one sa nagrzane od lata.

    W domu nieakumulacyjnym przedmioty firanka, meble ksiązki mają mała
    pojemność cieplną ale oddają szybko energie do pomieszczenia więc nie trzeba
    duże tej energii w takim domu aby szybko zrobiło się ciepło.
    W domu akumulacyjnym wszystkie te przedmioty działają niekorzystnie bo
    przesłaniają ściany i betony które chcielibyśmy aby akumulowały energię ze
    słońca.
    Więc w domu nieakumulacyjnym w sam raz a w akumulacyjnym za mało.

    > W domu nieakumulacyjnym nie musi??

    Musi ale zrobi to na bierząco szybciej i sprawniej.

    > Jezeli pojemnosc cieplna jest spora to skad dyskomfort??
    Co mi ze sporej pojemności cieplnej jeżeli za dnia ściany i podłogi
    zasłonięte wykładzinami i meblami nie zdołają zakumulować tyle ile byśmy
    chcieli?

    > Niby czemu skoro temp. tak naprawde w ogole nie spadnie??

    Spadnie. Gdyż akumulator nie był ładowany tak jak nalezy w ciągu dnia więc
    ma niedobór energii.

    > To jest bardzo ciekawe co piszesz, szkoda ze nie prawdziwe.

    Masz na myśli swój dom drewniany bez izolacji ścian i bez żadnej izolacji na
    gruncie.

    > Jakim cudem w domu maloakumulacyjnym temp. wewnatrz w sloneczny dzien nie
    > spadnie a w domu akumulacyjnym mimo posiadania energii scian temp. ma
    > spasc?

    Bo w domu nieakumulacyjnym docierająca energia przez okna musi nagrzac tylko
    powietrze a w domu akumulacyjnym powietrze, ściany i podłogiz jedoczesną
    ucieczka ciepła z akumulatorów jak ściany zewnętrzne i podłogi na gruncie
    przytulonych bezpośrednio do styropianu. Akumulator mając wyższą temperaturę
    niż temperatura w pomieszczeniu odda przez opór cieplny sturopianu więcej
    energii niż powietrze które jest o niższej temperaturze i na dodatek
    mniejszej przewodności cieplnej.
    Energia nie jest chyba z gumy.

    > Jezeli sciany nie zdaza oddac energii w tym samym dniu do otoczenia to
    > jakim cudem kociol ma grzac po zachodzie z duza moca?? W tym co piszesz
    > jedno zdanie przeczy drugiemu.

    Nie do końca. Rozpatrujesz oddawanie energi ścian tylko w jedną stronę.
    Ściany zewnętrzne i podłogi na gruncie oddają energię nie tylko do wewnątrz
    ale i na zewnątrz budynku.

    > Jak ma niby konkurowac jak wszystko ma zblizona temperature??

    Nie.

    > Slonce jak zacznie grzac to moze byc co najwyzej cieplej,

    Nie zawsze. Np. podłoga na gruncie. W domu akumulacyjnym mając ogrzeane
    podłogi na gruncie ucieka więcej energii niż gdyby to była taka sama grubość
    styropianu ale z podłoga drewnianą. Wystaczy że w słoneczny dzien mamy na
    zewnątrz mróz -10 stopni aby się okazało że ucieczka ciepła do gruntu z
    rozgrzanego betonu i rozgrzanych ścian zewnętrznych jest większa niż ilość
    dochodzącej energii przez okna. Liczy się jeszcze efektywne światło okna. W
    domu nieakumulacyjnym nie potrzeba tak dużo energii bo te straty są
    niewielkie.

    > moga przyjac wiecej energii a nie ja tracic. W tym co piszesz dziwnym
    > trafem w domu nieakumulacyjnym zrobi sie cieplej a domu akumulacyjnym
    > zimniej i kociol bedzie musial grzac wieksza moca.

    Tak naprawdę to nie ja napisałem że zrobi się cieplej w ciągu dnia.
    Przeczytaj uważnie.
    Mnie nie interesuje to co jest podczas dnia ale tuż po zachodzie słońca.
    Tylko mi nie mów że dom akumulacyjny ma mniejsze straty niz nieakumulacyjny.
    Magazynowanie energii to zawsze straty.
    Gdyby tak było to woda w szklance nie stygła by nigdy do temperatury
    otoczenia a kamień po wyjęciu z ogniska cały czas byłby gorący.

    Marek

  • 73. Data: 2010-02-11 11:13:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    h.googlegroups.com...
    On 10 Lut, 09:23, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Zmarnuje sie?? Ulotni sie ? Zniknie ?? Ona caly czas bedzie siedziec w
    >tej scianie i czekac na chlodniejsze dni :)

    Taaa... A rozgrzana ściana zewnętrzna i podłoga przy gruncie odizolowane są
    od zewnątrz super duper izolacją z nieskończenie wielkim oporem cieplnym.
    Tam strat nie ma.

    > A im ciezsza sciana tym
    >wiecej energii od slonca bedzie w stanie wchlonac (bo jest
    >pojemniejsza)

    Oczywiście ale nie jest aż tak cudownie. Jeszcze nie czytałem aby komuś
    udało się zmagazynowac energię bezstratnie.
    Dlatego każdy układ który zużywa energie na bieżąco jest układem
    sprawniejszym.

    Marek

  • 74. Data: 2010-02-11 11:36:13
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    -
    > UV 110W/m2
    > widzialne 520W/m2
    > podczerwie 720W/m2
    > razem 1350W/m2 tyle dociera zewn trznych warstw atmosfery
    > ziemskiej.
    >
    > Po przej ciu przez atmosfer wygl da to tak.
    > UV 1%
    > widzialne 40%
    > IR 59 %
    >

    >Skąd wziąłeś dane o promieniowaniu IR ?.

    Z wielu wypracowań naukowych z kilku żródeł począwszy od agroturystyki
    poprzez uprawę ziemniaka i salony kosmetyczne skończywszy na technologiach
    baterii fotovoltaicznych.

    >Masz przecież solary w których blacha absorbera jest selektywna to znaczy
    >nie emituje
    >promieniowania IR ale też je prawie w całości odbija - polecam strony
    >producentów.

    Ten przykład z absorberem akurat to twój strzał w swoją kostkę ponieważ jest
    to zupełnie inny rodzaj powłoki i cel stosowania. Warstwy napylane na okna
    są zupełne czymś odwrotnym od idealnej czerni. Selektywne powłoki absorberów
    to właśnie idealna czerń.

    >Jeżeli by było tak jak piszesz to wszystkie solary
    >domowej produkcji by były ponad dwukrotnie bardziej wydajne

    Na ten temat się nie wypowiem ponieważ podałeś zły przykład.

    Marek

  • 75. Data: 2010-02-11 11:38:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >Nadchodzi rewolucja w systemach solarnych.

    Mylisz pojęcie selektywnej powłoki absorbera mającej za zadanie zatrzymac
    jak najwięcej energii w absorberze z powłokami odbijającymi n aszybach
    których funkcja jest zupełnia odwrotna.
    Tak więc nie spodziewaj się zadnej rewolucji.

    Marek

  • 76. Data: 2010-02-11 11:42:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lut, 11:11, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Po zimnym i mokrym lecie trzeba będzie sporo władować energii w rozgrzanie
    > tych ścian.

    Co za bzdury znowu piszesz!! :)

    W domu caly czas staramy sie utrzymac ~20-21 st C, bez wzgledu czy
    lato czy zima. Jaka wiec energie chcesz ladowac w sciany, skoro one
    juz te energie w sobie maja ? W domu masz 20st to i sciany maja 20st.
    Zrobi sie chlodniej (19 stC) to wlaczy sie automatycznie ogrzewanie i
    juz, bedzie wystarczylo uzupelnic ten 1st C, a nie "rozgrzewac" jak
    piszesz prawie od nowa sciany.

    Rozgrzac to trzeba przed pierwszym sezonem, kiedy wczesniej ogrzewanie
    nie dzialalo i sciany sie wychlodzily (jak u mnie - do ~10 st C).

    Z reguly madrze piszesz ale mylisz sie na takich prostych rzeczach..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2010-02-11 11:42:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Ale równie dobrze moze nie byc słoneczny tylko pochmurny i mrożny i wtedy
    > ta zakumulowana energia sie przyda bio kocioł bedzie miał mniej do
    > dogrzania.,

    Nie wiem co chcecie wszyscy udowodnić. Że magazynowanie energii cieplnej
    jest bezstratne?
    Niestety straty są a jezeli sa straty to nie ma bolka akumulacyjny dom
    zużyje więcej energii niż nieakumulacyjny.
    Nie było, nie ma i nie spodziewam się aby w najbliższej przyszłości coś się
    zmieniło
    W określonych porach nie obejdzie się więc albo zmniejszonym komfortem
    cieplnym albo kotłem pracującym na pełny gwizdek.

    Marek

  • 78. Data: 2010-02-11 12:15:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    googlegroups.com...

> [...]

    >nie dzialalo i sciany sie wychlodzily (jak u mnie - do ~10 st C).

    >Z reguly madrze piszesz ale mylisz sie na takich prostych rzeczach..

    Dziękuję za komplement. Bzdurę napisać każdemu się zdarzy.
    Niepotrzebnie dyskusja jest roztrząsana na wiele wątków pobocznych a
    zapominamy o jednym.
    O tym że nikomu nie udało się zmagazynować ciepla bez strat. Więc dom
    akumulacyjny jak by nie było zawsze będzie miał większe straty niz
    nieakumulacyjnym w którym energia zużywana jest na bieżąco bez strat
    magazynowania.
    Nie ma innej możliwości.
    Zaprzeczysz?

    Marek

  • 79. Data: 2010-02-11 12:27:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niestety straty są a jezeli sa straty to nie ma bolka akumulacyjny dom
    > zużyje więcej energii niż nieakumulacyjny.

    Nic Tobie nie zamierzam udowadniać. Ty przyjełes tezę że po słonecznym dniu
    następny tez będzie słoneczny i do tego dopasowujesz swoje wywody.
    Ja tylko zwróciłem Tobie uwage że może byc taka sytuacja ze po słonecznym
    dniu będzie chłodna noc i zmagazynowana w ścianach energia zostanie
    wykorzystana.

    Krzysiek

  • 80. Data: 2010-02-11 12:31:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > akumulacyjny jak by nie było zawsze będzie miał większe straty niz
    > nieakumulacyjnym w którym energia zużywana jest na bieżąco bez strat

    Ale te straty mogą się opłacać;) i suma sumarum koszty ogrzewania w domu
    akumulacyjnym wyjdą mniejsze niz w szkieletorze.
    Np grzanie prądem w 2 taryfie
    No i dodatkowo darmowa energia ze słońca magazynowana podczas dnia w
    scianach w domu ajkumulacyjnym przydaje się wwieczorem gdy temperatura
    spada.

    Krzysiek