  • 91. Data: 2011-06-14 09:31:07
    Temat: Re: Spaprałem sprawę - jak uratować dom i dach?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-14 09:41, Andrzej Ława pisze:
    > 1. domek szkieletorek ze znikomą pojemnością cieplną
    > 2. wychodzisz zimą na cały dzień i wyłączasz ogrzewanie
    > 3. powietrze w domu się wychładza
    > 4. ściany same w sobie stanowią izolację termiczną a nie magazyn ciepła
    > 5. wracasz do domu i włączasz ogrzewanie
    > 6. nagrzanie ścian możesz pominąć, ale powietrza masz zauważalnie więcej
    > do ogrzania przy wyższych pomieszczeniach w przestrzeni ogrzewanej
    >
    > Kapewu?

    ja kapewu, a ty nie ;-)
    domek 150m2 podwyższamy o 20cm -> daje nam to dodatkowe 30m3 = 36kg
    powietrza na którego podgrzanie o 10stC potrzeba 362 kJ energii :-))

    ________MAT_______

  • 92. Data: 2011-06-14 09:42:04
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2011 11:31, Lagod pisze:

    > ja kapewu, a ty nie ;-)
    > domek 150m2 podwyższamy o 20cm -> daje nam to dodatkowe 30m3 = 36kg
    > powietrza na którego podgrzanie o 10stC potrzeba 362 kJ energii :-))

    Szczerze się przyznam, że nie liczyłem ;)

    Wychodzi 1/10 kilowatogodziny... Jeśli się nie rąbnąłeś to faktycznie
    pomijalne.

    Teraz przenikanie... Przy płaskim dachu to da zwiększenie powierzchni
    bocznej o jakieś 10% czyli o 10% więcej energii będzie uciekać. To już
    może zaboleć, czyż nie?

  • 93. Data: 2011-06-15 06:21:39
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-14 11:42, Andrzej Ława pisze:

> [...]
    >
    > Teraz przenikanie... Przy płaskim dachu to da zwiększenie powierzchni
    > bocznej o jakieś 10% czyli o 10% więcej energii będzie uciekać. To już

    Nie-tylko o 2%. 2% więcej strat statycznych. Właśnie robiłem projekt
    domku płaskodachowego i go podwyższyłem dla sprawdzenia. Straty ciepła
    przez ściany to parę procent strat całkowitych strat ciepła. (15cm
    izolacji+silka)

    ________MAT_______

  • 94. Data: 2011-06-15 06:49:51
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2011 08:21, Lagod pisze:

> [...]
    > domku płaskodachowego i go podwyższyłem dla sprawdzenia. Straty ciepła
    > przez ściany to parę procent strat całkowitych strat ciepła. (15cm

    Mimo, że powierzchnia rośnie o 10%? Moment... No tak, zapomniałem o
    dachu i posadzce ;) One się nie zmieniają, a udział mają.

  • 95. Data: 2011-06-15 09:49:37
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-15 08:49, Andrzej Ława pisze:
    > Mimo, że powierzchnia rośnie o 10%? Moment... No tak, zapomniałem o
    > dachu i posadzce ;) One się nie zmieniają, a udział mają.

    Przede wszystkim okna!

    ________MAT_______

  • 96. Data: 2011-06-15 09:54:34
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    > Mimo, że powierzchnia rośnie o 10%? Moment... No tak, zapomniałem o
    > dachu i posadzce ;) One się nie zmieniają, a udział mają.

    i dolicz wentylacje, z która nie bardzo jest co zrobić poza dość drogą
    rekuperacją, jesli nie chcemy klienta udusić... a która 'produkuje'
    pewnie wieksze staty ciepła niż cała konstrukcja razem.....

    Michał

  • 97. Data: 2011-06-15 10:09:18
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2011 11:54, MichałG pisze:

    > i dolicz wentylacje, z która nie bardzo jest co zrobić poza dość drogą
    > rekuperacją, jesli nie chcemy klienta udusić... a która 'produkuje'
    > pewnie wieksze staty ciepła niż cała konstrukcja razem.....

    No tak, tylko akurat straty na wentylacji będą zależeć od ilości
    wymienianego powietrza. Chociaż w sumie czy przy zwiększeniu kubatury
    "wzwyż" istnieje potrzeba zwiększenia przepływu?

  • 98. Data: 2011-06-15 10:09:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2011 11:49, Lagod pisze:

    > Przede wszystkim okna!

    A okien nie podwyższasz razem ze ścianami?

  • 99. Data: 2011-06-15 12:37:52
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-15 12:09, Andrzej Ława pisze:

    > No tak, tylko akurat straty na wentylacji będą zależeć od ilości
    > wymienianego powietrza. Chociaż w sumie czy przy zwiększeniu kubatury
    > "wzwyż" istnieje potrzeba zwiększenia przepływu?

    no istnieje ... normy podaja wymianę w krotnościach objetosci
    pomieszczenia.... ;)
    Tylko po co to wszystko liczyc?
    michał

  • 100. Data: 2011-06-15 14:37:28
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-15 14:37, MichałG pisze:
    > no istnieje ... normy podaja wymianę w krotnościach objetosci
    > pomieszczenia.... ;)

    Nieprawda. (PN-B-03430:1983/Az3:2000. punkt 2)

    > Tylko po co to wszystko liczyc?

    1) żeby dobrze i racjonalnie zaprojektować instalację
    2) żeby nie powtarzać głupot po innych na forach internetowych