  • 11. Data: 2011-06-07 08:31:46
    Temat: Re: Spaprałem sprawę - jak uratować dom i dach?
    Od: mirek <f...@w...pl>

    W dniu 2011-06-07 01:21, hk pisze:
> [...]
    > tego 100 zafundowałem sobie (żona bardzo nie chciała mieć mniej niż
    > 110) kolejne 20cm.
    >
    > Teraz mam (mam mieć, bo murłata jeszcze nie leży) ściankę na 120cm, a
    > dach uszykowany po staremu. W rezultacie poddasze będzie wyższe o
    > 30cm. Przeraża mnie sama myśl o pokojach wysokich na 3m. Wiem już, że
    > spaprany będzie również wygląd zewnętrzny, ale dom stoi w dołku, jest
    > wysoki bo doszły piwnice - więc i tak proporcje musiały się zmienić a
    > i wygląd "z ulicy" z założenia nie byłby taki jak w projekcie. Tylko

    Ja mam 3,70m w domu - poezja

  • 12. Data: 2011-06-07 08:32:53
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > .
    > http://raider55.blox.pl/resource/Gradow_leszno.jpg

    O żżżżeeeeesz .... :D

    --
    Pzdr

  • 13. Data: 2011-06-07 08:38:20
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ja mam 3,70m w domu - poezja

    Szczególnie w sezonie grzewczym ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2011-06-07 08:53:25
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik hk napisał:
> [...]
    > ackerman i max) że na dzień dobry ścianka miała 100 cm. I do tego 100
    > zafundowałem sobie (żona bardzo nie chciała mieć mniej niż 110) kolejne

    Tak tylko dywaguję, bo wszystko zależy od indywidualnego projektu, ale
    może w pewnym sensie załatwiłoby sprawę zrobienie 'bogatszego' okapu.

    Trzeba jednak to sobie najpierw zwizualizować :-), żeby nie wyszedł
    istny bubel wizualny i nie zeszpecił wszystkiego do reszty. :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-06-07 09:16:28
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Tak tylko dywaguję, bo wszystko zależy od indywidualnego projektu, ale
    > może w pewnym sensie załatwiłoby sprawę zrobienie 'bogatszego' okapu.

    Dlatego przy budowie metodą "poprawiamy projekt"
    cieśle zamawiają drzewo przewymiarowane i docinają
    już na dachu.

    Pzdr

    JKK

  • 16. Data: 2011-06-07 09:16:45
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    > No, jeszcze się nic nie zawaliło ale mam zgryza takiego:
    [...]
    > I teraz pytanie co zrobić? Zafundować sobie wełnę na sufit od środka
    > zamiast od góry? Grubszą podłogę? Polubić 3m wysokości?

    Nic na sile.

    Odpowietrz glowe czyli
    mala przerwa na budowie dwa-trzy dni.

    IMHO, nie widze tu jakiejs tragedii, 3 metry to dobra wysokosc (IMHO tyle
    powinna
    wynosic wysokosc pomieszczenia), reszta tez w normie, wiec polecam
    dokonczyc budowlanke i rozpoczac wykonczenie,
    Jakies kropelki na nerwy, i dobra rada, mniej zony na budowie no chyba ze to
    kierownik
    z doswiadczeniem co nie jedna chalupe postawil ;-).

    pozdrawiam
    Adams

  • 17. Data: 2011-06-07 09:25:30
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-07 11:16, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:iskou7$l5m$1@news.onet.pl...
    >>
    > Dlatego przy budowie metodą "poprawiamy projekt"
    > cieśle zamawiają drzewo przewymiarowane i docinają
    > już na dachu.

    i efekt bywa czasem rozpaczliwy.... ale i czasem całkiem niezły. Zalecam
    ostrożnośc. Pomijając juz prawa autorskie, czy potencjalne kłopoty z
    Pow. Insp. Bud. (jak będą upierdliwi to mogą chcieć projekt zastępczy)
    to zmiany w proporcjach budynku zwykle wychodzą mu na gorsze. Co prawda
    o gustach sie nie dyskutuje ale brzydki dom ma *obiektywnie* mniejszą
    wartość....

    Zmiany trzeba zrobić z pojeciem o skutkach - także tych estetycznych.
    (bo to że wyższa ścianka kolankowa to zmiana statyki dachu chyba jest
    oczywiste.... )
    Rozrysuj to sobie, lub jak nie potrzafisz to poproś architekta o
    wizualizacje. (przed zmianami)

    michał

  • 18. Data: 2011-06-07 09:39:18
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Rozrysuj to sobie, lub jak nie potrzafisz to poproĹ? architekta o
    > wizualizacje. (przed zmianami)

    Dla siebie robilem nawet model z kartonu. Wieczor pracy, ale - oplacilo
    sie :)

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 19. Data: 2011-06-07 09:59:01
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > Najbrzydszy dom w Polsce :)

    Wszystko możnaby ścierpieć albo podmalować, ale te Fjoolary!? :D

    --
    Yozwig

  • 20. Data: 2011-06-07 10:27:38
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-07 01:21, hk pisze:

    > I teraz pytanie co zrobić? Zafundować sobie wełnę na sufit od środka
    > zamiast od góry? Grubszą podłogę? Polubić 3m wysokości? Podwieszane
    > sufity i przeciskać się na strych przez 50cm rurę jak przez śluzę w
    > łodzi podwodnej? A może kupić od nowa drewno na kleszcze? Kazać je uciąć
    > o 80 cm dłuższe i spiąć nimi krokwie 30 cm niżej?

    Nie histeryzuj. Mam ściankę kolankową 1,70m - tyle dokładnie było w
    projekcie. Bardzo wygodna rzecz, bo możesz stanąć tuż przy skosie,
    postawić jakiś mebel, etc. Sufity mam niskie bo niecałe 2,80m. Wełna na
    płasko (mniejsze problemy z wentylacją więźby, bo masz taki niby
    stryszek powyżej). Tylko musisz ściany ocieplić od środka powyżej sufitu.

    Narysuj sobie ten dom z podwyższonymi o 20cm ściankami kolankowymi, w
    razie czego możesz spróbować zrobić dłuższe okapy (to jest
    "ekologiczne") lub kombinować z malowaniem.

    Jak masz dom "w stylu dworkowym z kolumnami" to i tak będzie wyglądał
    jak kupa (bez względu na ścianki), więc nie pękaj.

    M.