  • 31. Data: 2011-06-07 18:02:29
    Temat: Re: Spaprałem sprawę - jak uratować dom i dach?
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-06-07 11:39, Marras pisze:

    > Dla siebie robilem nawet model z kartonu. Wieczor pracy, ale - oplacilo
    > sie :)

    W czasach "przedkomputerowych" nawet tak sobie trochę dorabiałem :-)
    Była to praktycznie jedyna sensowna możliwość pokazania klientowi
    projektu domu.

    --
    M.

  • 32. Data: 2011-06-07 18:55:39
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No dobra, a jeśli w pokoju są inne okna to jakie są jeszcze wady okna
    > dachowego oprócz często brudnej szyby?

    Jesli masz inne okno, to w lato cieszysz się dodatkowym światłem :-)
    Natomiast jeśli ma to być jedyne okno w pomieszczeniu,
    to lepiej rozważyć inną opcję.

    Pzdr

    JKK

  • 33. Data: 2011-06-07 19:04:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.06.2011 Albercik <n...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    kolankową i takimi grubymi kolumnami :) Niech wie :-))))

    > .
    > http://raider55.blox.pl/resource/Gradow_leszno.jpg

    Niezłe :) A ten bunkier widzieliście?

    http://otodom.pl/dom-jasienica-118m2-4-pokoje-362000
    -pln-id9556336.html
    --
    Samotnik

  • 34. Data: 2011-06-07 22:23:11
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zrob pomieszczenie max wysokie. pokochasz to!
    ja tak zrobilem salon na poddaszu i w max punkcie mam mysle ze ze 4m moze
    4,50m

    za nic nie zamienie tego na nizszy sufit - kapitalnie sie funkcjonuje w
    takim pomieszczeniu. masz poczucie olbrzymiej przestrzeni. mozesz zafundowac
    sobie ladny wiszacy zyrandol i inne atrakcje.

    ja na jednej z kolumn puscilem taka duza rosline z liscmi sednicy jakichs
    30cm i podpieta jest pod kolumne co daje fajny efekt:)
    szkoda ze robila sie ta roslina 15 lat:P bo chetnie mialbym jeszcze kilka
    takich:)

  • 35. Data: 2011-06-08 04:25:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J_K_K wrote:
    > Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli masz inne okno, to w lato cieszysz się dodatkowym światłem :-)

    i kosmicznym upałem

    szybciutko trzeba te okna dachowe przysłonić markizami.

  • 36. Data: 2011-06-08 05:21:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > i kosmicznym upałem
    >

    > szybciutko trzeba te okna dachowe przysłonić markizami.

    Tu potwierdzam.
    Nie byłem entuzjastą okien dachowych - chciałem ich w ogóle uniknąć i
    generalnie się prawie udało. Mam jedno nad schodami - to jest rewelacja
    - doświetla mi hol na dole i na górze, ale mam jeszcze dwa w
    pomieszczeniu, gdzie sam godzinami siedzę - gabinet/pracownia. Nie ma tu
    innych okien, tylko to podwójne dachowe. Uznałem w końcu po wielu
    rozterkach, że niech już będzie...

    I co...?

    Połać dachu skierowana jest na stronę południowo-zachodnią, tak bliżej
    zachodniej. Skutkuje to tym, że obecnie - czerwiec - w upalne dni muszę
    robić sobie tak ze czterogodzinną przerwę w pracy. Zaczyna się gdzieś o
    13.30-14.00, a kończy tak koło 18-stej. No nie da się wysiedzieć... :-/.
    Jakieś rolety by się przydały i są nawet w kolejce zakupów, ale kolejka
    długa i na swoją kolej muszą poczekać :-))).

    W każdym razie dom z poddaszem użytkowym i dachem kopertowym bez lukarn
    to dla mnie porażka, właśnie ze względu na konieczność zastosowania
    dużej ilości okien dachowych i dlatego wolałem dach dwuspadowy - to też
    mówiłem architektowi już na samym początku zlecenia :-).

    A okno dachowe w sypialni nad łóżkiem to totalne nieporozumienie. Rama i
    nawietrznik zimą zawsze jest zimny i bywa, że się tam skrapla woda, a
    potem... kap, kap... :-))), to prawie jak Paweł i Gaweł :-P

    Ależ mos panie, mnie kapie po głowie.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 37. Data: 2011-06-08 07:26:10
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Niez e :) A ten bunkier widzieli cie?
    >
    > http://otodom.pl/dom-jasienica-118m2-4-pokoje-362000
    -pln-id9556336.html

    Paskudztwo ...

    Ale tak to jest jak ludzie przerabiają na "oko" gotowe projekty ,
    zmieniając drastycznie ich końcowy wygląd ...
    Albo wybiera się od razu projekt domu piętrowego i wtedy mamy
    pełnowartościowe piętro , albo godzimy się na wady domu z poddaszem
    użytkowym ...

    A jak samemu "majstrujemy" przy projekcie to wychodzą takie koszmarki
    jak na tym zdjeciu ...

  • 38. Data: 2011-06-08 08:07:49
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 07-06-2011 o 16:12:56 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Ja na całe szczęście nic nie musiałem podnosić...
    > W projekcie mam ścianki kolankowe od 80 cm, przez 120 cm, aż do 140 cm
    > w jednym miejscu.
    >
    > I stwierdzam, że te 120 cm to chyba optimum... 140 też obleci, bo wyżej,
    > ale już 80 to kompletna porażka... :-)
    >
    > Na całe szczęście to tylko w jednym pomieszczeniu i to mało
    > reprezentacyjnym - moja pracownia, gdzie biurko mam postawione na samym
    > środku podłogi, bo tak jest najkorzystniej.
    >
    > Jednak podnosić coś, to już bym się nie decydował. Lepiej było
    > wybrać/zamówić od razu projekt z wyższymi ściankami na poddaszu ;-)

    Ja mam własnie ścianki 80cm :) Na gotowo, po zarobieniu GK skos zacznie
    się na wysokości 105cm.. Zobaczymy czy będę klął projektantów (i siebie)
    czy nie. :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 39. Data: 2011-06-08 08:38:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.06.2011 /// Kaszpir /// <z...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > użytkowym ...
    >
    > A jak samemu "majstrujemy" przy projekcie to wychodzą takie koszmarki

    Tych domków z mojego linku na otodom powstało całe osiedle, chyba ze
    trzydzieści, obok siebie! To deweloper wymyślił. Zwróć uwagę, ile jest
    okien ;-)
    --
    Samotnik

  • 40. Data: 2011-06-08 09:23:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .
    > trzydzieści, obok siebie! To deweloper wymyślił. Zwróć uwagę, ile jest
    > okien ;-)

    jedno normalne okno? tanio wyszło :-)

    b.