  • 61. Data: 2011-06-09 14:27:55
    Temat: Re: Spaprałem sprawę - jak uratować dom i dach?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-09 10:50, Andrzej Ława pisze:
    > To znaczy może to być istotne w przypadku niewielkiej pojemności
    > cieplnej budynku i grzania tylko "w razie potrzeby" (czyli np.
    > wygaszaniu pieca na czas wyjścia do roboty) - więcej powietrza będzie do
    > nagrzania.

    To co piszesz miało by znaczenie gdyby nie fakt że
    ciepło właściwe betonu jest 1200 razy większe więc ciepło właściwe
    powietrza więc kontemplacyjność tego gazu nie ma żadnego znaczenia przy
    nagrzewaniu domu zbudowanego z czegoś innego niż karton.

    > Aha - i zakładacie, jak rozumiem, że podwyższenie pomieszczeń nie
    > powoduje zwiększenia powierzchni przenikania budynku (wyższe ściany czy
    > okna na przykład) bo wtedy jednak minimalny wpływ będzie.

    Na tyle minimalny, że nawet nie ma co o tym pisać. Podniesienie parteru
    o 20cm powoduje zwiększenie strat statycznych ciepła o... kto zgadnie
    ile procent?

    ________MAT_______

  • 62. Data: 2011-06-09 14:31:10
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Podniesienie parteru
    > o 20cm powoduje zwiększenie strat statycznych ciepła o... kto zgadnie
    > ile procent?

    Druga zagadka: o ile zwiększy się sezonowe zapotrzebowanie ciepła?

    ________MAT_______

  • 63. Data: 2011-06-09 21:29:23
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > poprostu dom jest źle zaprojektowany lub wykonany.

    Dom nie jest źle zaprojektowany. Po prostu został zaprojektowany przez
    kogoś, kto ma inny inne poczucie smaku artystycznnego niż większość ludzi :)

  • 64. Data: 2011-06-10 12:14:02
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-08 23:51, Alexy pisze:

> [...]
    > nieco dalej poza mury budynku i byłoby OK.
    > Można też było ściąć rogi ścian szczytowych.

    czyli zmienić wszystko.... ;)

    ten dom nadaje sie do natychmiastowej rozbiórki. Poważnie! Estetyka
    budynku nie jest prywatną sprawą własciciela....

    michał

  • 65. Data: 2011-06-10 16:08:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MichałG wrote:

    > czyli zmienić wszystko.... ;)
    >
    > ten dom nadaje sie do natychmiastowej rozbiórki. Poważnie! Estetyka
    > budynku nie jest prywatną sprawą własciciela....

    no możan by jeszcze postawić ekran ochronny wysoki na 8 metrów... ;-)

  • 66. Data: 2011-06-10 17:31:29
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-10 18:08, Marek Dyjor pisze:

    > no możan by jeszcze postawić ekran ochronny wysoki na 8 metrów... ;-)

    z 4ech stron.... ;)
    --
    Michał

  • 67. Data: 2011-06-10 20:26:40
    Od: rick <...@...pl>

    > czyli zmienić wszystko.... ;)
    >
    > ten dom nadaje sie do natychmiastowej rozbiórki. Poważnie! Estetyka
    > budynku nie jest prywatną sprawą własciciela....

    Ty tak na poważnie, czy jaja sobie robisz?

    Rick

  • 68. Data: 2011-06-10 23:09:33
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2011-06-08 23:51, Alexy pisze:

    >ten dom nadaje sie do natychmiastowej rozbiórki. Poważnie! Estetyka budynku
    >nie jest prywatną sprawą własciciela....

    No żesz Ty!!
    To może jeszcze sąsiadów mam o zgodę pytać czy im się mój budynek podoba?
    Estetyka budynku JEST PRYWATNĄ sprawą właściciela

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 69. Data: 2011-06-11 04:23:23
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > No żesz Ty!!
    > To może jeszcze sąsiadów mam o zgodę pytać czy im się mój budynek podoba?

    Nieee. lepiej jak urzędnik zaopiniuje Twój dom - będzie bardziej
    obiektywnie, bo sąsiad może z czystej złośliwości się nie zgodzić, a co
    urzędnik państwowy, to urzędnik państwowy.

    Wtedy wszystkie domy będą 'państwowo ładne', a jak się komuś nie będzie
    podobało, to do obozu pracy - np kamieniołomu, żeby dobrego gustu
    delikwenta nauczyć !!!

    :-P
    pozdr
    Robert G.

  • 70. Data: 2011-06-11 07:29:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Użytkownik "MichałG" napisał w wiadomości grup

    > No żesz Ty!!
    > To może jeszcze sąsiadów mam o zgodę pytać czy im się mój budynek
    > podoba? Estetyka budynku JEST PRYWATNĄ sprawą właściciela

    masz 100% racji. :)