  • 21. Data: 2011-06-13 10:11:45
    Temat: Re: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
> [...]

    > Czy uważasz że kilka cm w tą czy tamta strone jest warte zatargu z
    > sąsiadem?
    > Czy może o te kilka cm warto uruchomic sady policje czy Bóg wie kogo?

    >Oczywiscie, ze nie jest warte :) Dla mnie to jakis totalny absurd.
    >Jednak lepiej takich sytuacji nie prowokowac - dzisiaj masz fajnego
    >sasiada, a jutro sprzeda dom i przyjdzie burak ktory bedzie sie
    >handryczyl o te 6cm. Dlatego mimo wszystko lepiej jak nie ma kamienia
    >- wezwac geodete, lub przynajmniej sprobowac wedlug map i projektow
    >samemu ustalic dokladny przebieg tej granicy niz "w polowie dlugosci

    Tu zgoda.
    U siebie zrobiłem jak zrobiłem bo to raptem 30 metrów ogrodzenia z siatki. W
    ostateczności najwyżej mój nastepca (albo nastepca mojego sąsiada)będzie
    miał okazję zrobienia nowego płotu. Bo tak na prawdę ani ja ani sasdad nie
    wnikaliśmy teraz na kogo terenie płot stoi.
    I analogicznie może być z autorem tego watku- jak zacznie wojowac, poniesie
    koszty i może się okazac że to sasiad ma rację. Dlatego od początku pisze-
    "nie warta skórka wyprawki"

    > Ty moze jestes normalny ale nie wszyscy
    >sa, a nigdy nie wiesz jaki Cie sasiad czeka w przyszlosci ;) Ja na
    >szczescie mialem kamienie z jedyna sasiadka jaka granicze

    U mnie kamieni graniocznych z sąsiadem nie było, więc odnosiłem się do
    budynku który mam nadzieje prawidłowio wytyczył geodeta. Pozostałe kamienie
    mam ale to są granice z droga(moja prywatna zreszta;)). Teraz przymierzam
    się do robienia płotu z drugiej strony i tu mam bez problemu bo po pierwsze
    nie mam tam sasiada a po drugie znalazłem kamienie graniczne.

    Będziesz miał tani opał;))

    Krzysiek

  • 22. Data: 2011-06-13 11:06:16
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2011 12:11, Kris pisze:

> [...]
    > przymierzam się do robienia płotu z drugiej strony i tu mam bez problemu
    > bo po pierwsze nie mam tam sasiada a po drugie znalazłem kamienie

    Te "kamienie" to dosłownie czy w przenośni? Bo u mnie były tylko
    kołeczki w ziemi ;)

  • 23. Data: 2011-06-13 11:30:29
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 13:06, Andrzej Ława pisze:

    > Te "kamienie" to dosłownie czy w przenośni? Bo u mnie były tylko
    > kołeczki w ziemi ;)

    zwykle dosłownie. To takie betonowe słupki wystające 5 cm nad terem z
    krzyżykiem na górnej powierzchni.
    KOłeczki zostawia geodeta przy wytyczeniu budynku czy czego tam jeszcze
    na działce.

    michał

  • 24. Data: 2011-06-13 11:32:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    > Te "kamienie" to dosłownie czy w przenośni? Bo u mnie były tylko
    > kołeczki w ziemi ;)

    różne są oznaczniki - tradycyjnie były kamienie, a potem już cokolwiek np ceglane
    rurki drenarskie, rurki stalowe. A ostatnio przeważnie palik drewniany który po
    chwili jest zniszczony i tyle.
    Moja rada: kazać geodecie wbić chociażby metalową rurę w ziemię tak aby była schowana
    przynajmniej 20cm pod ziemią, na to dopiero jakis palik drewniany. Łatwo bedzie go
    odtworzyć.

    b.

  • 25. Data: 2011-06-13 11:33:30
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 11:59, Andrzej Ława pisze:
> [...]
    m.googlegroups.com...

    > Wiesz, co innego jak sobie we dwóch ustalacie "tutaj" i pal licho ten
    > centymetr czy pięć. Ale jak ktoś potem przyłazi i _sam_ bez konsultacji
    > zaczyna sobie "korygować"?

    dlatego warto zadbeć o te 'kamienie' lub po okresie budowy u siebie i
    sąsiadów, gdy wiekszość z nich (kamieni) znika czyli -jest
    rozjechana-wpadła do wykopu-jest metr pod nasypem itp, wznowić ich
    usytuowanie. Nie jest ta jakiś powalający koszt...

    Michał

  • 26. Data: 2011-06-13 11:38:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:it4qv8$7v4$1@inews.gazeta.pl...

    > Te "kamienie" to dosłownie czy w przenośni? Bo u mnie były tylko
    > kołeczki w ziemi ;)

    Kamienie a dokładnie "betony"- odlane z betonu słupki o wymiarach ok
    10cm*10cm*50cm, zakopane w ziemi.

    Krzysiek

  • 27. Data: 2011-06-13 11:39:14
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 13-06-2011 o 13:32:45 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Moja rada: kazać geodecie wbić chociażby metalową rurę w ziemię tak aby
    > była schowana przynajmniej 20cm pod ziemią, na to dopiero jakis palik

    Najlepiej kazać geodecie postawic słupek jak Pan Bóg przykazał. Koszt
    takiego słupka to kilkanaście złotych a wytrzymałość i dokładość taka jak
    ma być. No jak profesjonalnie wygląda! :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 28. Data: 2011-06-13 11:39:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w >
    > Kamienie a dokładnie "betony"- odlane z betonu słupki o wymiarach ok
    > 10cm*10cm*50cm, zakopane w ziemi.
    http://allegro.pl/slupki-graniczne-dla-geodezii-i165
    4811345.html
    o takie coś dokładnie

    Krzysiek

  • 29. Data: 2011-06-13 11:45:14
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 09:42, Kris pisze:

    > Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:4df5bec6$1@news.home.net.pl...

    > Ale od strony drogi itp zapewne. Wewnętrzne raczej nie

    chyba jednak może...
    dość rzetelny opis: http://tnij.org/l8f3

    Kołacze mi też w głowie, że ogrodzenie powinno mieć 25%(?) prześwitu,
    ale nie umiem znależc zródła. Pomoze ktoś?

    Michał

  • 30. Data: 2011-06-13 12:22:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale od strony drogi itp zapewne. Wewnętrzne raczej nie
    >

    >chyba jednak może...
    >dość rzetelny opis: http://tnij.org/l8f3

    Nic nie pisza o "przezroczystości"
    Kurcze jak dobrze ze nie mieszkam w takiej gminie która nawet we wzór
    ogrodzenia by chiała ingerowac. Niektóre MPZ to jakas tragedia- kolor dachu
    wyznaczja, może i kolor kostki na podjezdzie niedługo zaczna ustalac.
    Urzedasom to sie w głowie przewraca czasami.

    >Kołacze mi też w głowie, że ogrodzenie powinno mieć 25%(?) prześwitu,

    To juz całkowity bezsens by był moim zdaniem

    Krzysiek